Verwijderd

Topicstarter
Ik ben (was) in het bezit van een Siemens M35i (niet zo eentje van de Postbank, maar een zelf gekochte). Na 1,5 jaar bellen bleek dat de NiMH batterij z'n langste tijd gehad had (is ook wel logisch met een dergelijke batterij).

Daarom heb ik via een website die ik verder (nog) niet zal noemen een nieuwe batterij besteld voor die GSM. Het was een Li-Ion batterij met een capaciteit vaan 1000 mAh. En die deed het de eerste 4 weken mega-goed.

Op een bepaald moment had ik de telefoon in mijn broekzak (hij stond notabene uit) toen het wel erg warm werd in mijn broek. Wat bleek: de telefoon was bezig weg te smeulen (kleine vonkjes, rook, stank etc.). Ik vraag me af of hij helemaal was afgebrand indien ik niet direct de batterij eruit had gehaald.

Nu is mijn vraag: is iemand dit al eens eerder tegengekomen? Waar ligt het aan: de batterij of het toestel?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Waarschijnlijk gewoon geen originele batterij gekocht :'( Dan krijg je zulke geintjes :(

webOS all the way!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Was de batterij niet te sterk voor het toestel, en maakte de batterij nergens kortsluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij maakte hij nergens kortsluiting. En of de batterij te sterk was voor dat toestel? Volgens mij is dat niet afhankelijk van de capaciteit (het aantal mAh), maar van het voltage dat zo'n batterij levert...

Verwijderd

Siemens heeft een tijd geleden gewaarschuwd voor nep accu's... Nu is dus duidelijk waarom.
Onofficiële gsm-batterijen kunnen voor explosieve resultaten zorgen, zegt Siemens. De waarschuwing moet letterlijk worden genomen: onlangs raakte een stel gewond toen hun mobiele telefoon explodeerde tijdens het laden in de auto. Slecht geconstrueerde piraatbatterijen afkomstig uit Azië waren de oorzaak.

Vooral de batterijen van de Siemens C25-reeks worden veelvuldig nagemaakt, meent het Duitse bedrijf. Deze batterijen zijn echter niet van dezelfde kwaliteit als originele batterijen en missen een belangrijke mechanisme om het 'overladen' tegen te gaan. Hierdoor kunnen de piraatbatterijen zeer warm worden en mogelijk ontploffen. "Deze (meestal) technisch inferieure producten kunnen in extreme gevallen ontploffen als ze voor een lange tijd worden opgeladen of als ze in een autolader worden gestoken." Hoewel de resulterende explosie niet gigantisch is, kan het toch gevaarlijk zijn.

De piraatbatterijen zouden in gsm's zitten die op markten, op straat of via het internet worden verkocht. Voor mensen die een dergelijk toestel hebben gekocht, heeft Siemens maar één raad: vervang de batterij. Het is immers niet mogelijk om een vervalsing van een origineel te onderscheiden. Op dat gebied zijn de batterijen wel identiek. Volgens de waarschuwing van Siemens zijn de piraateenheden al gesignaleerd in Duitsland, delen van Europa en Azië.

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-02 12:28

lytjepole

Schier?

batterij geeft imho nooit meer stroom dan van em gevraagd wordt; dit itt tot spanning

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

Verwijderd

naja, ik heb destijds 1000mAh voor de siemens c/m 35 bij stuntprijzen gekocht, en heb ik meer dan een jaar plezier van gehad, daarna ander toestel gekocht

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels contact opgenomen met de verkoper van de batterij en hij neemt alle aansprakelijkheid op zich. Ik krijg de schade vergoed, oftewel ik krijg een nieuwe telefoon (Siemens M50) met originele batterij.

Hij ging wel erg makkelijk overstag, dus best kans dat hij op de hoogte is van het gevaar van die batterijen!

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
heb een tijdje terug ook een 850mAh accu gekocht voor een c35 bij stuntprijzen.net iemand hier al problemen mee gehad ? Bij werkt ie tot nu toe toppie !
p.s. J-Rome waar heb jij hem gekocht ?

Verwijderd

Topicstarter
Tommel schreef op 30 mei 2003 @ 11:03:
heb een tijdje terug ook een 850mAh accu gekocht voor een c35 bij stuntprijzen.net iemand hier al problemen mee gehad ? Bij werkt ie tot nu toe toppie !
p.s. J-Rome waar heb jij hem gekocht ?
Bij koopjessite.nl

Overigens ben ik, los van het feit dat die accu niet deugdelijk was, erg tevreden over hoe dit bedrijf zijn zaken afhandelt.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 14:13
Ik moet zeggen dat ie een tijd met een 1000mAh heb gewerkt in mijn oude M35i en mijn pa nu ook, en dat ding blijft nu 3x zo lang standby als de orginele, en we hebben nooit geen probs mee gehad..

Tja dat Siemens zegt, dat het explosieve gevolgen Kan hebben, tja, dat kan met de orginele ook ;)

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 10:59:
Ik heb inmiddels contact opgenomen met de verkoper van de batterij en hij neemt alle aansprakelijkheid op zich. Ik krijg de schade vergoed, oftewel ik krijg een nieuwe telefoon (Siemens M50) met originele batterij.

Hij ging wel erg makkelijk overstag, dus best kans dat hij op de hoogte is van het gevaar van die batterijen!
Die wil gewoon een goed stuk service leveren. Hij heeft je die batterij verkocht in de veronderstelling dat het een origineel en dus veilig exemplaar zou zijn. Nu blijkt van niet vervangt hij de batterij dus, om zijn goede naam op het gebied van service op te bouwen of hoog te houden.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
Dan vind ik het wel vreemd dat hij de batterij toch wil blijven aanbieden via zijn website. Als hij pech heeft kost hem dat nog wel een paar telefoons!

Verwijderd

Misschien had je wel een orriginele batterij want het is (voor zover ik hieruit op kan maken) niet eens zeker dat je zo'n "piraat" batterij erin had zitten..
Het kan ook gewoon een fabrieksfout zijn geweest.
Pagina: 1