Toon posts:

Beste prog om divx mee af te spelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen ik had een vraagje.
ik wil graag een goed progje voor mijn divx
te kunnen afspelen op Windows xp
met een PIV 2.0
dus de meeste zwaarde progs (als die er zijn) :)
moeten kunnen draaien op deze pc maar als iemand een perfect
progje weet plz willen jullie het mij dan vertellen _/-\o_

Tnx ppl greetz Harold

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 08:51
Players maken niet echt uit voor de beeldkwaliteit, het gaat vooral om de codec :).

tvw

Verwijderd

Topicstarter
heheh ok dan :)) maar welke codec kan ik dan het beste gebruiken :)) voor beeld en geluid als die er zijn dan :))

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Okee, en wat is dan de beste codec?

edit:

Net te laat. :+

[ Voor 34% gewijzigd door agent327 op 28-05-2003 22:22 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 08:51
Voor DivX: de 5.03 pro codec :P.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
heheh gewoon de gene die ik op www.divx.com kan downen :P jha maar die heb ik ook al een x geprobeerd :D maaruh ik heb er ook al een x zoveel erop gezet dat mijn pc niet meer wou opstarten :D :D door die klote dingen maar ik had wel goed beeld :D

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
1. Download Nimo codec pack full
2. Open Nimo codec pack en klik hier ffdshow uit (dus niet installeren) installeer de codec pack.
3. Download Xvid install en installeer deze.

Als je dit allemaal gedaan hebt moet je alle films normaal kunnen bekijken.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
tnx ik ga het nu ff proberen maar ik ga nu ff downen en dan een paar films kijken ;) dus ik ga weer offline en als het goed werkt zal ik het ff zeggen en zo niet ook ;) :P :D

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een codec pack installeren is de beste manier om de filmweergave te verneuken. Dat zijn verzamelingen codecs gecombineerd tot een hoop puin - vooral Nimo. Bovendien heb je met codec packs doorgaans geen flauw idee van wat er allemaal gebeurt en staan er een boel codecs op je PC voor je het weet.

Daarnaast is het gebruik van codecs totaal zinloos. Als je enkel de film wil weergeven, dan ben je veel beter af met decoding filters. Deze zijn compacter en verbruiken doorgaans minder resources. Ze dienen enkel voor de weergave. Zorg er dus voor dat die codec pack rotzooi van je PC af is en gebruik decoding filters!

Het ffdshow filter speelt vrijwel alle MPEG4 formaten (DivX 3/4/5, XviD) zonder problemen en zonder dat je een berg codecs moet installeren die mogelijk conflicteren met elkaar. Ffdshow is slechts enkele tienatallen kilobytes groot, maar biedt een groot aantal postprocessing mogelijkheden om de weergave te optimalizeren. Véél meer opties dan de standaard DivX codecs alleszins!

Met dit filter kun je vrijwel alle films afspelen (zeker alle scene releases). Heb je dan nog een film die niet wil afspelen, dan kun je GSpot gebruiken om te weten te komen welke codec je nodig hebt. Installeer dan enkel de benodigde codec!

Als je zelf ook films encodeert, dien je natuurlijk wel de codecs van de formaten waarnaar je codeert te installeren. Ffdshow verzorgt enkel de weergave.

[ Voor 1% gewijzigd door satcp op 28-05-2003 22:48 . Reden: typo ]

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

En het probleem met ffdshow en XviD is dat als een film met een nieuwere XviD codec gemaakt is er wel eens wat vreemde dingen willen gebeuren.
Dus dan vink je XviD in ffdshow uit en installeer je je de nieuwe XviD codec.
Helemaal zaligmakend is ffdshow dus niet.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
ffdshow werkt perfect! Je moet alleen niet de stable versie nemen, maar de ffdshow-alpha.
In tegenstelling tot wat de naam suggereert is het superstabiel.

1. Codec pack installeren is vragen om problemen.
2. Je *hebt* als gewone gebruiker geen codecs nodig, maar directshow filters.
3. Installeer ffdshow-alpha en ac3filter en je speelt 99.9% van de films.

Beide pakketjes zijn free software, opensource, te vinden op sourceforge.net.
Pagina: 1