Bij de pc van mijn broertje is zojuist 1 van de voedingsconnectors van het moederbord verbrand. Het gele draadje om precies te zijn. De pc liep de laatste paar dagen steeds vaker vast dan normaal. ( normaal is 2x per dag ofzo ) op het laatst liep de pc al vast bij het checken van het geheugen e.d. Ook werd zo af en toe het beeld heel raar bij het opstarten (rare tekens / kleuren) na een reset was het dan weer over maar liep ie toch nog vast direct na het aandrukken van de aan/uit knop.
Toen heb ik maar besloten om ff in de kast te kijken en toen kwam ik hier dus achter:

Het plastic van de connector waar de gele draad in gaat is helemaal verbrand/gesmolten.
Het vreemde is dat we niet eens een brandlucht roken... Mischien was het al langer aan de gang maar ging het bij kleine beetjes meer verbranden ofzo.
We hebben al heel erg lang ( lees: meer dan een half jaar ) niks meer aan de hardware configuratie gewijzigt. Niet eens de kast geopend of verplaatst. En het werkte altijd goed.
Kan het niet zijn dat het moederbord te veel stroom trok o.i.d? En dat het dan langzaam aan zo is gesmolten? Dat kleine vierpins connectortje wat naast de ( verbrande ) voedingsconnector ziet is overigens nooit aangesloten geweest ( geen stekker voor aanwezig op de voeding ) Kan het niet zo zijn dat daarom het moederbord wat te weinig stroom kreeg en dat daarom die éne connector zo is verbrand?
Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen.
Onderdelen die aangsloten zitten op de ( goedkope ) 300 watt voeding:
MSI K7T - Turbo2 mobo
AMD XP 1600 + Koeler
2 x 256 MB-Ram ( PC133 )
Geforce 3 TI 200 videokaart
PCI Creative 64 geluidk.
20 GB WD HD ( 7200 rpm )
16 Speed Cd - Rom speler
10/100 NIC
Diskettestation
Casefan
Dat was het wel zo'n beetje....
Toen heb ik maar besloten om ff in de kast te kijken en toen kwam ik hier dus achter:
Het plastic van de connector waar de gele draad in gaat is helemaal verbrand/gesmolten.
Het vreemde is dat we niet eens een brandlucht roken... Mischien was het al langer aan de gang maar ging het bij kleine beetjes meer verbranden ofzo.
We hebben al heel erg lang ( lees: meer dan een half jaar ) niks meer aan de hardware configuratie gewijzigt. Niet eens de kast geopend of verplaatst. En het werkte altijd goed.
Kan het niet zijn dat het moederbord te veel stroom trok o.i.d? En dat het dan langzaam aan zo is gesmolten? Dat kleine vierpins connectortje wat naast de ( verbrande ) voedingsconnector ziet is overigens nooit aangesloten geweest ( geen stekker voor aanwezig op de voeding ) Kan het niet zo zijn dat daarom het moederbord wat te weinig stroom kreeg en dat daarom die éne connector zo is verbrand?
Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen.
Onderdelen die aangsloten zitten op de ( goedkope ) 300 watt voeding:
MSI K7T - Turbo2 mobo
AMD XP 1600 + Koeler
2 x 256 MB-Ram ( PC133 )
Geforce 3 TI 200 videokaart
PCI Creative 64 geluidk.
20 GB WD HD ( 7200 rpm )
16 Speed Cd - Rom speler
10/100 NIC
Diskettestation
Casefan
Dat was het wel zo'n beetje....