Sony presenteert de PSX *

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:47
:? Opvolger van de PS2 dit ?

Ja en nee. Nee in de zin van dat er geen nieuwe architectuur is gebruikt maar wel op het gebied van functionaliteit.

:? En die extra functionaliteit is ??

Naast het feit dat je er zowel Playstation als Playstation 2 spellen op kan spelen is dit apparaat ook nog eens een TV-Tuner, zit er een DVD-recorder in en bevat hij ook een harde schijf van 120 GB. Geruchten betreffende stofzuigen worden in alle toonaarden ontkent.

:? PSX, PSX.... dat is toch de naam voor de eerste playstation ?

De codenaam was inderdaad PSX, maar dit is toch een ander apparaat. Officieel heet de eerste Playstion dan ook "Playstation", danwel nu "PSO".

:? Waarom dan in hemelsnaam ?

Sony (en dus niet SCEE, de entertainment divisie) maakt dit apparaat omdat zij denken dat in de toekomst alles wat multimedia betreft gecentreerd gaat worden. Zo hopen in te spelen op de groei van digitale fotografie, dvd recorders, gaming en flat panel tv's.

:? En wanneer komt die PSX dan ?

Men verwacht een release in USA en Europa van begin volgend jaar. Japan heeft de primeur einde van dit jaar.

:? Gaat me zeker een tweede hypotheek kosten ...

Over prijzen zijn nog geen uitspraken gedaan, maar ze zullen logischerwijs hoger liggen dan de prijzen van de Playstion 2.

:? En heb je er ook een plaatje van toevallig ?

U vraagt, wij draaien :

[img=600,500]]http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030528/sony1_02.jpg[/img]

Afbeeldingslocatie: http://www2u.biglobe.ne.jp/~nanko/images/9888.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www2u.biglobe.ne.jp/~nanko/images/9887.jpg

:? En hoe kan ik controleren dat je dit niet uit je duim zuigt ?

Door hier naar mijn bron te gaan.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Dit is toch echt wel iets wat mij over de streep trekt om zo'n ding in huis te halen. pluim voor sony!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:25

MaDLiVe

.-Observer-.

Mmm, hoe zit het dan met games? Kun je er ps2 games op spelen/ps one games? Wel leuk natuurlijk een complete multimedia station.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
MaDLiVe schreef op 28 May 2003 @ 21:56:
Mmm, hoe zit het dan met games? Kun je er ps2 games op spelen/ps one games? Wel leuk natuurlijk een complete multimedia station.
:? En die extra functionaliteit is ??

Naast het feit dat je er zowel Playstation als Playstation 2 spellen op kan spelen is dit apparaat ook nog eens een TV-Tuner, zit er een DVD-recorder in en bevat hij ook een harde schijf van 120 GB. Geruchten betreffende stofzuigen worden in alle toonaarden ontkent.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dat is wel erg verwarrend met die naam. Iedereen noemde dat eerste ding al een PSX, als je 't straks over een PSX hebt denkt nog steeds iedereen dat je de eerste bedoelt.

Maar verder ziet 't er wel gaaf uit.. Beetje brakke pics maar 't idee is duidelijk. :)

Citaat van commentaar op je bron:
What I don't understand about Sony is that they try their best to prevent modchips etc. then they announce a product which will not only allow DVD-R playback, but allow you to copy it!
Hehe die heeft wel gelijk. Ik vind dit ding sowieso wel erg richting de Pc gaan. HD'tje d'r in, keyboard en modem enzo natuurlijk straks.. Ik betwijfel of veel mensen het verschil tussen een Pc en Console niet te klein gaan vinden om nog voor een console te gaan. Op het feit dat daar andere/meer spellen voor verschijnen na natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
RSP schreef op 28 May 2003 @ 21:52:
Dit is toch echt wel iets wat mij over de streep trekt om zo'n ding in huis te halen. pluim voor sony!!
idd. als hij een beetje betaalbaar blijft, dan haal ik er meteen 1.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Als ze er nou ook meteen een versterker en een radiotuner in bouwen hoef je alleen nog maar dit ding neer te zetten naast je tv en je speakers. Dat zou helemaal perfect zijn, gewoon alle aparatuur (versterker, tuner, cdspeler, dvdspeler) vervangen door 1 mooi doosje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doet een tv tuner dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 23:39:
de kanalen opzoeken misschien? :P
Een TV Tuner is wat anders dan een radio tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 08:01
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 23:39:
Dan kun je met je DVD- recorder TV- beelden opnemen. Ik zat mezelf ook eerst op het hoofd te krabben (playstations zitten toch vast aan een TV met tuner, dus daar kun je ook wel TV mee kijken) en toen zag ik dat hij een DVD- recorder had. Een TV- tuner zorgt er overigens voor dat je je PlayStation kan afstemmen op TV- zenders, net zoals die TV- kaarten dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Jaap-Jan op 28-05-2003 23:46 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Aan de ene kant vind ik het een beetje snel incassen door een Playstation 2 uit te brengen met wat andere functionaliteiten, aan de andere kant vind ik het wel leuk/interessant :)
Hij ziet er goed uit, je krijgt 120 GB, een DVD Recorder en natuurlijk de PS/PS2 in één, maar dat zal dan ook wel niet te weinig gaan kosten.
Als de prijs onder de 500 euro blijft kan het misschien wel wat worden, aangezien DVD Recorders los niet veel goedkoper zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Beseffen jullie wel dat jullie nu ook allemaal zo'n ding hebben? Het heet een PC en je zit er nu achter :p

okee, okee, je kan er geen PS2 spellen op spelen, maar die mis je dan ook niet echt ;) (Op GT3 na dan en MGS2)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

armageddon_2k1 schreef op 28 mei 2003 @ 23:50:
Beseffen jullie wel dat jullie nu ook allemaal zo'n ding hebben? Het heet een PC en je zit er nu achter :p

okee, okee, je kan er geen PS2 spellen op spelen, maar die mis je dan ook niet echt ;) (Op GT3 na dan en MGS2)
Ik heb anders geen dvd recorder erin zitten, mijn kast is niet klein en mooi voor onder de tv (heb zwarte antec, wel mooi maar niet klein :p ), hij maakt niet veel geluid maar die psx waarschijnlijk minder en zo kan ik nog wel even wat verschillen opnoemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja , ik denk dat het een beete onnodig is als je al een ps2 hebt.

Tv-tuner :De meeste mensen hebben al een tv, en veel tweakers ook al een tv kaartje in hun bak.

DVD-Recorder: Tja , die koop ik dan liever voor in mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom de aansluiting voor controllers aan de achterkant?
ik geloof het nog niet helemaal dit maar als ie betaalbaar word mooi ipv de videorecorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ligt het aan mij of kan de huidige PS2 al sinds het begin PS1 discs lezen en verwerken?

Backwards compatible, my thoughts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Betere pics dan maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030528/sony1_06.gifAfbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030528/sony1_07.gifAfbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030528/sony1_08.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030528/sony1_09.gifAfbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030528/sony1_10.gif

Filmpje 1(2.77 MB)

Filmpje 2(10 MB)

Bron

Babelfish leert ons dat de TS de meeste info al gemeld had.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, wat zal ik zeggen... Designtje, dat wel, maar geen enkel component in mijn chain is champagne-kleurig. Als ze 'em ook in het zwart leveren, vind ik hem retestrak. Maar worden dat controller-aansluitingen achterop, of zijn die voor de memorycards? Ik zie aan de voorkant weinig aansluitingen voor controllers, het zou natuurlijk kunnen zijn dat die draadloos zijn of zo. Speaking of which, zijn die controllers ook in deze kleur?

Vraag me wel af hoe ze die harddisk implementeren. Van de honderden PS2-games op de markt zijn er denk ik weinig die harde schijven ondersteunen, en hun data nog steeds op memory cards proberen te dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 19:27

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Ik zie het wel als een handige vervang voor de videorecorder. Gewoon even op het schijfje opnemen, kijken en weer verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:20

Klippy

Still Game

Supervet :)

Dat staat nou pas mooi.
Alleen met DVD recorder, HD....
Wordt dure grap denk ik, DVD recorders met HD zijn nog altijd duur, zeker met dat design en PS2 en TV tuner....

Het idee is iig super :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Jij, hebt altijd de betere info :P

[Sorry TS lezen is op het moment niet mijn beste specialiteit)

Overigens zou ik zoiets best willen aanschaffen. De persoon die zei dat dit apparaat weinig extra functionaliteit boven een pc biedt moet nog maar eens diep nadenken :P (je meest sowieso al een paar andere meesterlijke games).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
TV-tuner? Weird.. Zou wel aardig zijn als ze dan bv ook een DVB uitbreiding hebben zodat je hem ook voor satelliet-tv kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Man ik kan het nog steeds niet geloven, ik zit de hele tijd in m'n hoofd met een nieuwe console maar dat is het in feite niet. Het is meer een soort 32X :) en zelfs dat is het niet omdat het niets toevoegt aan het geheugen van de PS2! maar 120g Hard drive ... als ze hier Linux op kunnen laten draaien dan heb je gewoon een vette barebone met een dvd brander en een TV Tuner waar je nog vette games op kan spelen ook :D (het liefst WindowsXP omdat ik niet zo'n linux fan ben, maar dat heb ik nog niet gezien)

anyhow ik denk dat dit apparaat toch al gauw op de $500,= gaat zitten bij introductie, als het al naar nederland komt that is. wel een leuke stap van sony om de mensen die nog geen ps2 hebben ff te lokken (het is heel wat om mij een playstation te laten kopen, geloof dat maar) en de mensen die al een ps2 hebben ff hun product te laten verpatsen en deze in huis te halen :P de oude versie wordt dus spotgoedkoop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Laatst online: 12-09 21:23

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

ik snap het niet, iedereen vind de xbox (bij eerste uitgave) veels te groot, log, lelijk, duur, enzovoort, en als sony iets uitbrengt wat IMO groter is (kan niet zeggen dat ie er klein uitziet) duurder is ($500) lelijkere kleur (champagne, k wee nie hor:S), vrijwel geen design (vrij vierkant zegmaar), dan slikken we het allemaal, voor mij weer een argument dat de xbox in het begin naar beneden gehaald is, niet omdat ie te groot was enz, maar omdat het microsoft was, nofi.

(ok, de xbox ziet er wat ronder, en minder modern uit, en niet als een hi-tech set ofzo, maar daarvoor is het ook een console nietwaar ;) )

@BioHazardNL:

ik zet in op €479,- / €529,-

[ Voor 4% gewijzigd door Bizzarro op 29-05-2003 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er netjes uit ;)

Is er al een (richt)prijs bekend? Ik heb al een PS2, maar dit apparaat heeft een aantal goede kanten waardoor ik hem misschien wel erbij wil hebben, maar dus niet als hij 500+ euro gaat kosten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Wel vaag dat ik geen aansluiting zie voor joysticks...

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ding minstens 600 euro word :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Dj_Neo_Ziggy schreef op 29 May 2003 @ 11:10:
Wel vaag dat ik geen aansluiting zie voor joysticks...
Die zitten op de achterkant ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaRc0 schreef op 29 mei 2003 @ 11:22:
[...]

Die zitten op de achterkant ;)
Hoe onhandig kun je het maken zeg, maak die controller aansluitingen dan gewoon op de voorkant met een soort schuifklepje ervoor zodat je ze niet ziet als je de controller los koppelt.

Achterop lijkt me erg irritant, dan kun je wel zeggen '''Bij een pc zit ook alles op de achterkant aangesloten'' maar ik denk dat het bij een console wel irritant is.

Voor de rest is het wel een grappig apparaat en toch wel een stuk mooier dan de Xbox, wat ik trouwens ook een goed apparaat vind, uiterlijk boeit me niet als het maar lekker speelt en afspeelt in dit geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:49
Bizzarro schreef op 29 mei 2003 @ 11:05:
ik snap het niet, iedereen vind de xbox (bij eerste uitgave) veels te groot, log, lelijk, duur, enzovoort, en als sony iets uitbrengt wat IMO groter is (kan niet zeggen dat ie er klein uitziet) duurder is ($500) lelijkere kleur (champagne, k wee nie hor:S), vrijwel geen design (vrij vierkant zegmaar), dan slikken we het allemaal, voor mij weer een argument dat de xbox in het begin naar beneden gehaald is, niet omdat ie te groot was enz, maar omdat het microsoft was, nofi.
Kom op je gaat me niet vertellen dat je een xbo er beter uit vind zien :/
Enigste waar je gelijk in hebt is dat argument van groot niet meer geld, waar de rest...
Dit ziet er toch heel wat beter uit dan die lelijke XBOX (en ja ik heb er zelf 1) net als een PS2, dus dit ding is niet echt interesant voor mij :)

En laten we niet al iets gaan zeggen over prijs, dat is gewoon gokken, en lelijke kleur tja dat is natuurlijk persoonlijk :) (Kan je ook zeggen over mooi vinden van XBOX maar als je xbox en deze PSX naast elkaar zegt en aan 1000 mensen vraagt welke mooier is, zal denk ik 995 mensen de PSX aanwijzen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nou word het nog makkelijker kopieëren. ;) En dan zitten ze maar te zeuren dat het niet moet gebeuren moet je vooral dit doen. 8)7

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

* even een typo uit de topic titel gehaald :P

Als ik het goed begrijp is het gewoon een op gewardeerde PS2, maar dan met record mogelijkheden en een ander design?

Hou ik het gewoon bij m'n PS2 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Kunnen we straks dan PS2 games kopieren op dat ding?

Modschips bestrijden ze wel, maar kopieren vooral spekken ;)

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd beetje krom dus. Maarja zouden ze het kopieëren echt tegengaan dan zouden ze veel kopers verliezen daar ben ik van overtuigd.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Albinoraptor schreef op 29 May 2003 @ 12:28:
[...]

Kom op je gaat me niet vertellen dat je een xbo er beter uit vind zien :/
Enigste waar je gelijk in hebt is dat argument van groot niet meer geld, waar de rest...
Dit ziet er toch heel wat beter uit dan die lelijke XBOX (en ja ik heb er zelf 1) net als een PS2, dus dit ding is niet echt interesant voor mij :)

En laten we niet al iets gaan zeggen over prijs, dat is gewoon gokken, en lelijke kleur tja dat is natuurlijk persoonlijk :) (Kan je ook zeggen over mooi vinden van XBOX maar als je xbox en deze PSX naast elkaar zegt en aan 1000 mensen vraagt welke mooier is, zal denk ik 995 mensen de PSX aanwijzen :))
vind ik dus wel beter uitzien, ik vind dit gewoon een vierkant kastje met een gleuf aan de voorkant (en dit is niet omdat ik tegen sony ben ofzo, en zeker niet dat ik xbox-fanboy ben, ben ik helemaal niet (in die zin van het woord)).

gewoon een simpel (wel modern) groot design, met 2 groeven er nog in, dan vind ik de xbox een beter uiterlijk hebben als multimedia console, dan de psx, en ja, dat is idd persoonlijk, maar mijn punt was de vooroordelen tegenover microsoft (groot enzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit apparaat van sony zit er weer gelikt uit
ohh wat hou ik van sony.
en wat haat ik nintendo en microsoft toch ;) >:)
kan ook niet wachten op de ps3 die wordt ook weer prachtig
en de psp ook mooi haha
nee even serieus ik vind de psx er erg mooi uit zien
die ga ik zeker kopen wat die ook kosten mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik word hier niet goed van.

Eerst maken ze de complete productlijn wat audio/video betreft in het zwart.
Daarna is het opeens weer zilver wat overal bovenuit springt.
En nu maken die #%& :X :X eikels het weer (gebroken)wit....ARGH!

[ Voor 4% gewijzigd door max op 29-05-2003 17:10 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:42
misschien komen er ook wel draadloze controlers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Ruud! Yeah I can understand what you are trying to say, but I am quite sure we will also release a metallic and black version of it...so you don't have to paint everything you already have ;)
Toch handig als je connecties hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 17:31:
[...]

Toch handig als je connecties hebt :)
Kan jouw connectie ons niet nog meer vertellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-j
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17
Hij ziet er echt vet uit, maar dat ie veel geld gaat kosten kan ik nu al ruiken hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op zo'n prijs zal je toch moetten gaan rekenen wat bizzaro zegt of nog duurder als je kijkt wat de ps2 en de xbox op het begin kostte dat was al +400 euro. dan nog een harde schijf van 120 gb. een tv tuner. een dvd recorder. dan kan het mischien wel tegen de 600 a 700 euro lopen om zoveel mogelijk winst te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Verwijderd schreef op 30 mei 2003 @ 12:10:
op zo'n prijs zal je toch moetten gaan rekenen wat bizzaro zegt of nog duurder als je kijkt wat de ps2 en de xbox op het begin kostte dat was al +400 euro. dan nog een harde schijf van 120 gb. een tv tuner. een dvd recorder. dan kan het mischien wel tegen de 600 a 700 euro lopen om zoveel mogelijk winst te maken
? Geloof dat de heren MS en Sony nu toch gewoon verlies draaien op hun consoles hoor.

Games maken ze de winst op.

Zeker met de concurrentie nu denk ik dat Sony deze dingen ook wel zal gaan dumpen. Niet zo goedkoop als PS2, maar zeker ook niet teveel erboven, want de meerwaarde van het apparaat moet wel in verhouding staan tot de meerprijs.

Ook Sony weet dat als je nu een apparaat voor kostprijs de deur uitdoet dat je daar gigantisch veel winst (en marktaandeel) krijgt.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

zion schreef op 30 May 2003 @ 12:46:
[...]

? Geloof dat de heren MS en Sony nu toch gewoon verlies draaien op hun consoles hoor.

Games maken ze de winst op.

Zeker met de concurrentie nu denk ik dat Sony deze dingen ook wel zal gaan dumpen. Niet zo goedkoop als PS2, maar zeker ook niet teveel erboven, want de meerwaarde van het apparaat moet wel in verhouding staan tot de meerprijs.

Ook Sony weet dat als je nu een apparaat voor kostprijs de deur uitdoet dat je daar gigantisch veel winst (en marktaandeel) krijgt.
ik denk dat ze juist duur inzetten (om aandacht te krijgen, negatieve wel te verstaan) en daarna de prijs enorm droppen, zodat iedereen sony de hemel inprijst voor goede verhoudingen tussen consument/producent (wat dan ook zo is natuurlijk) en iedereen een psx in huis haalt, ik blijf dus bij mijn prijs van €499 bij inzet en na een maand (of 2) gaat ie naar €349,- / €379,-

wie biedt meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:36

DDX

hopenlijk is het 43cm (en zwart zou ook beter zijn)
past het tenminste tussen vcr/versterker/dvd player e.d.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

43CM!!!!!!!!!

weet je wel hoe groot dat is vriend, een xbox is 30 cm breed, dan is de PSX bijna 1.5 keer zo groot :D

dan hebben die japanners helemaal geen woonruimte meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:36

DDX

Bizzarro schreef op 30 mei 2003 @ 15:18:
43CM!!!!!!!!!

weet je wel hoe groot dat is vriend, een xbox is 30 cm breed, dan is de PSX bijna 1.5 keer zo groot :D

dan hebben die japanners helemaal geen woonruimte meer :P
tja maar standaard audio spul is allemaal 43cm breed
en dit is toch bedoeld om tussen andere audio/video spullen te zetten ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 13:31

NoTimeRemains

I know

By IGN.com
New From Sony: PSX

Play PS2 games, record DVDs and pause live TV, all on this device.

May 28, 2003 - Sony announced today the PSX, a new hardware platform scheduled for Japanese release this year and American/European release next year (try not to confuse it with the code-name for the original PlayStation system).
The PSX includes the PlayStation 2's Emotion Engine and Graphics Synthesizer chips and will allow you to play PS2 games. But this isn't just a games system. The PSX also comes with a TV tuner, DVD recording capability and a 120 gigabyte hard disk. On top of this are USB 2.0 and memory stick support and a built-in Ethernet adapter.

This product was announced as part of a financial meeting for the entire Sony group in which big shot Ken Kutaragi revealed that the PS2 has reached worldwide cumulative shipments of 52.5 million. Following an introduction to the recently announced PSP (Play Station Portable) hardware, Kutaragi introduced and demoed the PSX.

According to Sony, the PSX represents the synergy between games and electronics. The built-in PS2 hardware will be used not just for games, but for the product's recording features.

Sony clarified the nature of the product following the presentation: "The PSX is a product not from SCE (Sony Computer Entertainment), but from Sony. It's a product that was born from the synthesis of the game and electronic fields, so while you can play games on it, it will not take the position of a game console. We're making it into a new DVD/HDD (hard disk drive) recording product that includes technology from SCE."
Afbeeldingslocatie: http://ps2media.ign.com/ps2/image/psx_030528_pic1_fix.jpg
wat dat plaatje ook mag betekenen :| :Y)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
DDX schreef op 30 May 2003 @ 15:18:
Das helaas toch een beetje te optimistisch. Standaard audio spul is allemaal rond de 43cm, maar toch allemaal net weer niet zodat het niet mooi op elkaar aansluit :(

(en doe mij maar een zilveren, dan past ie beter bij mijn Onkyo Integra A9711 :))

[ Voor 10% gewijzigd door zion op 30-05-2003 16:03 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

DDX schreef op 30 May 2003 @ 15:18:
[...]

het is bedoeld als een spelconsole ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Bizzarro schreef op 30 May 2003 @ 16:52:
het is bedoeld als een spelconsole ;)
Nee, anders hadden ze 't wel bij de PS2 gehouden. dit is duidelijk een manier om mensen te lokken met de voordelen van de PS2 en de voordelen van een PC... maar dan beter dan wat Microsoft te bieden heeft.

Ik stond vaak op het punt een PSone of ps2 te kopen maar hield het liever bij de Nintendo... ik zou wel willen weten of de PS3 ook fully backward compatible is, dus dat ie naast PS3 ook PS2 / PSone games speelt... in dat geval wil ik de aankoop van een PSX nog wel even uitstellen, de must-have games zijn toch al in huis :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Laatst online: 12:30
Wow... dit ding moet ik hebben!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Bizzarro schreef op 30 mei 2003 @ 15:06:
[...]

ik denk dat ze juist duur inzetten (om aandacht te krijgen, negatieve wel te verstaan) en daarna de prijs enorm droppen, zodat iedereen sony de hemel inprijst voor goede verhoudingen tussen consument/producent (wat dan ook zo is natuurlijk) en iedereen een psx in huis haalt, ik blijf dus bij mijn prijs van €499 bij inzet en na een maand (of 2) gaat ie naar €349,- / €379,-

wie biedt meer :+
dream on...
ik denk meer een introductie prijs van 799,- tot 849,-

later misschien 599,-

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd daar denk ook aan ong die prijzen.

[ Voor 37% gewijzigd door schnumi op 30-05-2003 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Phusebox schreef op 30 May 2003 @ 18:30:
[...]

dream on...
ik denk meer een introductie prijs van 799,- tot 849,-

later misschien 599,-
vind ik ook een logische prijs idd, maar....

WIE GEEFT ER NOU ZON ENORM BEDRAG UIT AAN EEN VEREDELDE SPELCONSOLE

zo, dat moest er even uit :) , die prijs is inderdaad reëel, maar niet voor een spelconsole, met een paar opties, om het maar even zo te noemen, ik denk niet dat €800 gehaald gaat worden.

aan de andere kant bekeken, het wordt door sony electronics uitgegeven, en niet door de entertainment (psone, ps2) divisie, het blijft gissen totdat sony de prijs vrijgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

De Xbox zou eerst ook rond de 500 euro gaan kosten en dat is ook een veredelde spelcomputer. :P

Hier zit dan ook nog dvd recording op enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
schnumi schreef op 30 May 2003 @ 19:07:
De Xbox zou eerst ook rond de 500 euro gaan kosten en dat is ook een veredelde spelcomputer. :P

Hier zit dan ook nog dvd recording op enz.
PS2 1149 gulden toendertijd. Xbox 479 euro toendertijd wat op 1050 gulden ongeveer komt.

Zit wel anderhalf jaar tussen release, maar het is dezelfde generatie zeg maar. Of Sony simpel een optelsommetje maakt van PS2 + Recorder + Tuner + etc. weet ik niet, maar lijkt me niet erg waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Het is een interessant project in mijn ogen, omdat ik graag zie waar de consument nu eigenlijk heen wil. Die all-in-one oplossingen vallen vaak behoorlijk tegen omdat je of de helft niet gebruikt, of de helft niet naar behoren werkt. In feite leveren losse componenten vaak nog de beste prestaties.

Tuurlijk wil iedereen voor 500 Euro een apparaat met alles erop en eraan, dus een fatsoenlijk werkend spellekesgedeelte, video-afhandeling en een enorme opslagcapaciteit, onderwijl genietend van een mooi surround-soundje uit een slick uitziend kastje. Of dat haalbaar is, blijft echter de vraag: veel consumenten zijn toch gefocust op een bepaald onderdeel van het geheel.

Mensen die liever een PS3 hadden gezien worden teleurgesteld; mensen die graag een DVD +/- writer met weet ik het hoeveel speed schrijfsnelheid hadden gehad, zullen allicht niet helemaal hun zin krijgen; de geluidskwaliteit zal bij audiofielen onderwerp van discussie zijn en ga zo maar door.

We moeten ons eens gaan afvragen of we al die dingen wel in 1 doosje willen stoppen, als we het kostenplaatje boven alles aardig willen houden.

Let op: dit was dus geen pleidooi tegen zo'n apparaat, maar ik zie steeds meer van dit soort multimediale regentonnen met weerstation en infrarood-broodrooster dat het me aardig leek het eens aan te kaarten.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

De markt generaliseerd, dat is een ding wat zeker is, of het verkeerd is weet ik niet, de kruidenier en slager zijn supermarkten geworden (als soort all-in-one) en dat is ook succesvol, omdat het makkelijk is, en als consumenten een ding voorop stellen, is het wel gebruiksgemak.

Aan de andere kant moet de geleverde all-in-one oplossing wel van dermate kwaliteit zijn dat de consument het wil gebruiken (ik stap bv liever een albert heijn binnen als Aldi, nofi).

De supermarkt kan dezelfde kwaliteit aanbieden voor een meestal toch goedkopere prijs als een kruidenier, door massa-inkoop, en dat spreekt de consument aan.

Als Sony in dit geval voor kwaliteit gaat, komen ze toch op een redelijk betaalbare prijs, mede door massaproductie (de prijs die wij voor dvd brander moeten betalen, is niet de prijs die het sony kost om er een te maken) en als de consument eenmaal doorheeft dat het kwalitatief goed zit, komt de rest vanzelf, als men gaat voor b componenten, dan slikt de consument het niet, en zeker niet als het een opwaardering is van een al bestaand apparaat.

Mijn vooruitzicht is dat sony voor kwaliteit componenten gaat, met een meer als voldoende kwaliteit voor ieder (goed geluid enz.), omdat dit simpelweg het apparaat moet dragen, er is in principe niks vernieuwends/innovatiefs aan de psx, behalve dat het van alles wat is.

Ik denk dat de PSX best een redelijk suc6 wordt, mits rendabel blijft kwa prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Ik denk dat het suc6 van de PSX afhangt van de tijdsduur tussen PSX en PS3... na de ps3 wil niemand meer een psx. alhoewel sony een bedrijf is wat als een van de eersten heeft laten blijken dat na een nieuwe release ook een oude console supported blijft aangezien er nu nog steeds (mondjesmaat) nieuwe PSone games op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizzarro schreef op 29 mei 2003 @ 14:06:
[...]

vind ik dus wel beter uitzien, ik vind dit gewoon een vierkant kastje met een gleuf aan de voorkant (en dit is niet omdat ik tegen sony ben ofzo, en zeker niet dat ik xbox-fanboy ben, ben ik helemaal niet (in die zin van het woord)).

gewoon een simpel (wel modern) groot design, met 2 groeven er nog in, dan vind ik de xbox een beter uiterlijk hebben als multimedia console, dan de psx, en ja, dat is idd persoonlijk, maar mijn punt was de vooroordelen tegenover microsoft (groot enzo.)
Sorry hoor, maar als je de xbox er mooier uit vind zien dan deze PSX. Dan moet er iets mis zijn met je. Ik heb ook een xbox, ook al vind ik het een super ding. Het ziet er wel uit als een lelijk goedkoop zwart plastic apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 21:04:
[...]

Sorry hoor, maar als je de xbox er mooier uit vind zien dan deze PSX. Dan moet er iets mis zijn met je. Ik heb ook een xbox, ook al vind ik het een super ding. Het ziet er wel uit als een lelijk goedkoop zwart plastic apparaat.
Goedkoop ? Je hebt hem zeker niet bij de introductie gekocht :+ ;)
En het blijft natuurlijk persoonlijke smaak. Ik vind die van mij er wel redelijk mooi uitzien eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 21:04:
[...]

sinds wanneer is er iets mis met iemands zijn persoonlijke smaak?

xbox ziet er imo robuust, stoer, groot :9 en voor als een console uit, en daar draait het om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Er is nog wat beeldmateriaal vrijgegeven.

Afbeeldingslocatie: http://console.gamez.nl/grafx/art/sc693.jpg
Dit is dus het medium wat ook in de PSP (handheld) gebruikt gaat worden.

Afbeeldingslocatie: http://console.gamez.nl/grafx/art/sc691.jpg

Officieel persbericht (PDF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AudiRS4 schreef op 30 May 2003 @ 21:49:
[...]

Goedkoop ? Je hebt hem zeker niet bij de introductie gekocht :+ ;)
En het blijft natuurlijk persoonlijke smaak. Ik vind die van mij er wel redelijk mooi uitzien eerlijk gezegd.
Hij vindt hem er goedkoop uitzien, dan kan ie nog wel een klein fortuin kosten, dat heeft niets met elkaar te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 17:39:
[...]
Hij vindt hem er goedkoop uitzien, dan kan ie nog wel een klein fortuin kosten, dat heeft niets met elkaar te maken :)
wel eens van ironie gehoord? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

AudiRS4 schreef op 02 June 2003 @ 15:12:
Er is nog wat beeldmateriaal vrijgegeven.

[afbeelding]

[afbeelding]

Officieel persbericht (PDF)
Dat is dus 1 van de media die gaat worden gebruikt neem ik aan? Gewone dvd etc. kan hij ook lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 02 juni 2003 @ 18:18:
[...]

Dat is dus 1 van de media die gaat worden gebruikt neem ik aan? Gewone dvd etc. kan hij ook lezen.
DVD in een handheld :?
Dan issie niet echt handheld meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 20:11:
[...]

DVD in een handheld :?
Dan issie niet echt handheld meer...
zo groot als een dvd is dat schijfje niet, zie het als een minidisc.

en die dvd gaat in de psx, en die is er groot genoeg voor >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Bizzarro op 02-06-2003 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizzarro schreef op 02 June 2003 @ 20:49:
[...]

Ja, maar MaDLiVe bedoelde volgens mij toch echt dat er gewone DVD's in een PSP gingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Begrijpend lezen :)
meer een conclusie, en aangezien dit topic over de psx gaat, met bijzaak psp, zal hij t over hebben dat de psx dvd kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar MIJN begrijpend lezen (overigens altijd 8,5+ voor gehaald op HAVO niveau..) laat daaruit toch echt blijken dat hij het over het medium heeft wat vlak daarvoor aangehaald wordt. En dat is het medium van de PSP, de concurrent voor de GBA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 22:27:
[...]

[...]

Sorry, maar MIJN begrijpend lezen (overigens altijd 8,5+ voor gehaald op HAVO niveau..) laat daaruit toch echt blijken dat hij het over het medium heeft wat vlak daarvoor aangehaald wordt. En dat is het medium van de PSP, de concurrent voor de GBA...
Hoho, rustig jongens. Het boven afgebeelde medium is voor de PSP bedoelt, maar kan ook op de PSX afgespeeld worden. Het zijn een soort van mini DVD's met een capaciteit van 1.6 gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Laatst online: 26-08 11:52
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 22:27:
kijk dan naar het plaatje... dat is toch geen dvd schijf of wel dan 8)7
neen, dat is een 60mm DVD schijfje ;)

[edit]ik heb sterk het gevoel dat iemand mij voor is geweest...

[ Voor 7% gewijzigd door dvdgrs op 02-06-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Laatst online: 26-08 11:52
hmz, en ook nog een dubbelpost...

[ Voor 90% gewijzigd door dvdgrs op 02-06-2003 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
RSP schreef op 30 mei 2003 @ 18:16:
[...]

Nee, anders hadden ze 't wel bij de PS2 gehouden. dit is duidelijk een manier om mensen te lokken met de voordelen van de PS2 en de voordelen van een PC... maar dan beter dan wat Microsoft te bieden heeft.

Ik stond vaak op het punt een PSone of ps2 te kopen maar hield het liever bij de Nintendo... ik zou wel willen weten of de PS3 ook fully backward compatible is, dus dat ie naast PS3 ook PS2 / PSone games speelt... in dat geval wil ik de aankoop van een PSX nog wel even uitstellen, de must-have games zijn toch al in huis :Y)
Als het goed is wordt PS3 ook backward compatibel...las in het laatste edge magazine (met half life 2 op de cover) dat ze de ps2 nu al weer op 1 chip hadden weten te krijgen zodat ze inderdaad backwards compatibel kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 08:01
Walkman schreef op 02 juni 2003 @ 23:43:
[...]

Als het goed is wordt PS3 ook backward compatibel...las in het laatste edge magazine (met half life 2 op de cover) dat ze de ps2 nu al weer op 1 chip hadden weten te krijgen zodat ze inderdaad backwards compatibel kunnen blijven.
En kan hij ook PlayStation Classic (eigen uitvinding, misschien een idee :P) en PSOne spellen spelen?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Bizzarro schreef op 02 juni 2003 @ 20:49:
[...]

dat had ik dus zelf ook al verzonnen, het ging erom of er standaard dvd's gelezen konden worden, en zo ja, ook in de psp, en dat gaat dus niet, fijn.

back ontopic, sorry voor ons (mijn) vage geblaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Daarnaast kan ie ook MPEG4 formaat lezen dus films àlà divx zijn mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Wel jammer dat ie qua kwaliteit gelijk is aan de PS2. ik had eigenlijk gehoopt op een 3rd generation console :O

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

3e generatie Playstation bedoel je dan? want er zijn al wat generaties geweest sinds de eerste console :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik dit oude bericht schop maar is er nu al iets meer bekend? Het is inmiddels 2005?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

In Japan is dit apparaat geloof ik erg matig ontvangen met niet al te hoge verkoopcijfers, dus ik verwacht niet dat de PSX nog hier uitkomt (helemaal niet met de PSP en de PS3 in het verschied)

This space is occupied

Pagina: 1