Paar maanden geleden een XFX gf4 ti4200 kaartje gekocht (64 mb versie) met 4.0ns geheugen. In m'n systeem gestopt en na draaien van paar tests bleek al dat hij niet liep, alles geprobeerd, elke driver geupdate en elke os geprobeerd, geen resultaat.
Totdat ik wat ging prutsen met m'n cpu (amd xp2000+)
Ik heb de cpu gedeclockt naar 1250mhz en daarna weer teruggezet op zijn originele snelheid (1667 mhz), toen ik dat had gedaan liep de videokaart perfect, dat doet ie nu dus niet meer..
Na een paar maanden reinstallde ik win2k en kreeg het zelfde probleem, eventjes zitten klooien met cpu en alles ging weer goed tot vandaag. Ik zette m'n pc aan en wat krijg ik, bios schermpje van asus met de mededeling dat de vorige start het systeem hing omdat de cpu settings niet goed stonden, hmmmz
, kon me niet herinneren dat m'n systeem hing en al helemaal niet dat ik in bios heb zitten klooien. Maar goed, het zal wel, eventjes gecheckt, alles stond goed en weer verder met opstarten. En opeens, poef, performance weer gedaalt, mja zal wel aan cpu liggen dus ik naar bios, zelfde verhaal als hierboven herhaalt en weer opstarten, werkt niet, drivers geupdate, werkt niet. Helemaal nix, snap er niets van.
Ik ben nu zo'n 12 uur verder en er is niet veel opgelost. Daarom maar eventjes hier posten, misschien is er een vriendelijke tweaker die dit probleem kent of misschien een oplossing heeft.
Systeem :
AMD XP2000+
Asus A7V333-X mobo
512 DDR 2100+
XFX Gforce 4 ti4200 64mb
Totdat ik wat ging prutsen met m'n cpu (amd xp2000+)
Ik heb de cpu gedeclockt naar 1250mhz en daarna weer teruggezet op zijn originele snelheid (1667 mhz), toen ik dat had gedaan liep de videokaart perfect, dat doet ie nu dus niet meer..
Na een paar maanden reinstallde ik win2k en kreeg het zelfde probleem, eventjes zitten klooien met cpu en alles ging weer goed tot vandaag. Ik zette m'n pc aan en wat krijg ik, bios schermpje van asus met de mededeling dat de vorige start het systeem hing omdat de cpu settings niet goed stonden, hmmmz
Ik ben nu zo'n 12 uur verder en er is niet veel opgelost. Daarom maar eventjes hier posten, misschien is er een vriendelijke tweaker die dit probleem kent of misschien een oplossing heeft.
Systeem :
AMD XP2000+
Asus A7V333-X mobo
512 DDR 2100+
XFX Gforce 4 ti4200 64mb
[ Voor 8% gewijzigd door icejuh op 28-05-2003 22:14 ]
#hidw