Toon posts:

Rambus modules die niet samenwerken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 4 modules van 128 MB rambus in mijn systeem zitten. Ik wil eigenlijk 2x 256 er bij zetten ipv van 2x 128 modules.

Als ik dit probeer kan het niet. Het systeem boot niet en piept alleen, geheugen probleem dus. Alle modules zijn van samsung. Moeten ze allemaal even groot zijn de modules die je gebuikt ???

Zit er tevens verschil in Rambus dat op een 423 socklet-bord gebruikt wordt of op een 473-socket bord ?? Oftewel grote en kleine P4-bord ?

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:52
En als je alleen die 256 modules gebruikt? gaat het dan wel goed?

wat is pcies je moederbordtypenummer (3x woordwaarde :P )

Verwijderd

Topicstarter
Die modules nog niet geprobeerd, maar ik hbe destijds een systeem geconfigureerd waar het ook op zat. Mijn mobo is een ASUS P4T

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik heb ff de title geëdit (Rambus niet modules niet samen werken ? is tamelijk vaag :+ ). Heb je de RIMM's wel in de juiste sockets gestoken? (dat steekt behoorlijk nauw namelijk, maar dat weet je vast wel).
Verder heeft het type cpu-socket op het bord er niks mee te maken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Volgens mij moet je er wel voor zorgen dat je de 128Mb in de ene bank doet en de 256Mb in de andere bank,ff manual raadplegen.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wanneer je 2x256mb bij plaatst, moet dit wel 2x double sided of 2x single sided zijn. Maw, ze moeten volledig identiek zijn, anders werkt het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Alle modules die ik heb zijn single sided. Alle 128's zijn identiek en de 256 ook :) wat rjw zegt zou wel eens kunnen, was vroeger met simmetjes ook het geval, om en om.

Ik ga nog ff de site van asus raadplegen voor een manual... maar .com kom ik altijd slecht op :s

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
hoe heb je ze erin gestoken?

Op deze manier?

Bank 1: 256 MB
Bank 2: 128 MB
Bank 3: 256 MB
Bank 4: 128 MB

Of deze manier?

Bank 1: 256 MB
Bank 2: 256 MB
Bank 3: 128 MB
Bank 4: 128 MB

Of andersom natuurlijk ;)

De bovenste zo bij jouw juist moeten werken ik heb het zelf ook gedaan, geen problemen ondervonden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de onderste methode :) ik zla die van jou zo eens proberen ! thnx alvast :)

Verwijderd

Topicstarter
Yeps het werkt idd op de manier zoals je zegt :) vandaar dat die dingen ook om en om met blind-kaartjes zitten normaal :)

Slotje !

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Maar dit is ook wel logisch want allebei de kanalen moeten een gelijk aantal chips hebben, ik neem aan dat ie van 128 MB 4 chips heeft en die van 256 MB 8 chips heeft dus dat moet op iedere kanaal dan op 12 chips komen, en dus 384 MB per kanaal :)
Pagina: 1