Toon posts:

Alcatel modem niet meer bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een (getweakte) Alcatel ADSL modem. Heb net de firmware ge-upgrade en nu kan ik niet meer naar http://10.0.0.138 gaan in mijn browser...kan de pagina niet vinden. Als ik ping naar 10.0.0.138 (m'n modem dus...) krijg ik wel respons...

Wat gaat er mis=

Verwijderd

als je eens speedtouch in je browser intikt krijg je dan wel wat ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee krijg geen reactie...

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die hier een oplossing voor heeft? Kan ik eventueel de firmware-upgrade weer ongedaan maken op een of andere manier?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Heb je het modem uit en aan gezet na de flash ?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 10:34:
Is er niemand die hier een oplossing voor heeft? Kan ik eventueel de firmware-upgrade weer ongedaan maken op een of andere manier?
Dat moet wel te doen zijn. Je moet alleen de oude firmware zien te vinden en een nieuwe flash uit te voeren.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
uhm...heb het sciptje van Bruring.com gebruikt...hij startte de modem wel opnieuw op nadat ie de upgrade had gedaan...als je dat bedoelt

En inmiddels heb ik hem wel uit gehad en weer aangezet...maar nog steeds niks...

Verwijderd

probeer eens te telnetten naar poortje 80 van de speedtouch: 'telnet 10.0.0.138 80' en type vervolgens 'get /' (dat is get,spatie,forward slash)

Als je hier response op krijgt dan zou ik de proxy eens uit zetten in je browser; mocht je geen response krijgt, dan zou ik eens kijken of je stiekem een locale firewall gebruikt die de verbinding bemoeilijkt.

Verwijderd

Topicstarter
kan niet telnetten naar 10.0.0.138:80...kan geen verbinding maken..

maar het vage is dat ik alles kan doen, internetten, pingen, ftp-en....alleen de config van me modem kan ik niet bijkomen.

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
je alcatel modem kan je ook configureren via een standaard telnet sessie, dus niet via poort 80 maar gewoon telnet 10.0.0.138

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 10:54:
kan niet telnetten naar 10.0.0.138:80...kan geen verbinding maken..

maar het vage is dat ik alles kan doen, internetten, pingen, ftp-en....alleen de config van me modem kan ik niet bijkomen.
Even te controle:

je hebt toch wel 'telnet [spatie] 10.0.0.138 [spatie] 80' ingetyped?

En ja, Bockelaar heeft gelijk als hij zegt dat je er weinig aan hebt, maar dit is ter controle van de browser-instellingen. Het typen van de weg naar proxy-instllingen van de browser was te veel werk ;).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 11:05 ]

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:37
is het IP van de modem niet veranderd? Wat id je default gateway op je machine waarmee je internet opgaat? Dat zou het IP van de modem moeten zijn. telnet op poort 23 gaat niet? poort 80 telnetten heeft sowieso weinig zin denk ik, want hij vraagt dan om een http authorisation, en da's te moeilijk voor telnet :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
HTTP/1.0 401 Authorization Required
WWW-Authenticate: Basic realm="SpeedTouch (nummertjes ;) )"

<HTML>
<BODY>
<TITLE>HTTP/1.0 401 Authorization Required</TITLE>
</BODY>
</HTML>

Connection to host lost.

Als je ernaar toe kunt telnetten, kun je hem dus ook configgen. de webbrowser is leuk, maar niet noodzakelijk. telnet er maar eens naartoe en doe help...alles is in te stellen daar :)

[ Voor 20% gewijzigd door Bockelaar op 29-05-2003 11:06 ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Verwijderd

Topicstarter
sorry...nee had ik niet gedaan...nu wel en als ik dan get / doe, krijg ik 'HTTP/1.0 302 Found Location: /index.htm'

Is dat goed of niet?

• tvelferen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 14:51
1. Reset knopje achterop modem geprobeerd?
2. Ping of life geprobeerd?
(in commandpromt typ:
arp -s 10.0.0.138 01-90-D0-80-01-01 -N 10.0.0.150
ping 10.0.0.138)

3. KPN bellen en zeggen dat je modem niet meer werkt (niet zeggen dat je geflashed hebt tenzij je die van hun site hebt geplukt)

Als dit allemaal niet werkt kun je een mailtje sturen naar please.repair.my.adsl.modem@planet.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bockelaar schreef op 29 mei 2003 @ 11:01:
is het IP van de modem niet veranderd? Wat id je default gateway op je machine waarmee je internet opgaat? Dat zou het IP van de modem moeten zijn. telnet op poort 23 gaat niet? poort 80 telnetten heeft sowieso weinig zin denk ik, want hij vraagt dan om een http authorisation, en da's te moeilijk voor telnet :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
WWW-Authenticate: Basic realm="SpeedTouch (nummertjes ;) )"

<HTML>
<BODY>
<TITLE>HTTP/1.0 401 Authorization Required</TITLE>
</BODY>
</HTML>

Connection to host lost.
Nee is niet veranderd, zeker gezien het feit dat ik wel kan telnetten naar de modem, en pingen enzo...

Me default gateway is 10.0.0.138

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 11:05 ]

• Xandrios
  • Laatst online: 17-08 17:33
Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 11:03:
sorry...nee had ik niet gedaan...nu wel en als ik dan get / doe, krijg ik 'HTTP/1.0 302 Found Location: /index.htm'

Is dat goed of niet?
Ja, dat betekend dat er gewoon een webserver actief is op poort 80, op dat IP.

Als je daar dan toch niet kunt heenbrowsen, zou ik eens gaan kijken of je een firewall oid hebt geinstalleerd....

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus binnenkort me modem, die ik getweakd heb, weer terugzetten in originele vorm, omdat ik een Wireless Router erachter wil zetten...daarom moet ik eigenlijk naar de config van me modem om de tweak weer ongedaan te maken.

Maar begrijp ik nu dat dat ook via telnet kan??

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney schreef op 29 May 2003 @ 11:06:
[...]

Ja, dat betekend dat er gewoon een webserver actief is op poort 80, op dat IP.

Als je daar dan toch niet kunt heenbrowsen, zou ik eens gaan kijken of je een firewall oid hebt geinstalleerd....
Ik heb een firewall van Norton geinstalleerd...maar dat moet toch geen effect hebben op het feit dat ik niet naar me modem kan browsen? Weet er iemand een site met oude firmware voor de Speedtouch modem?

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:37
Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 11:07:
Ik wil dus binnenkort me modem, die ik getweakd heb, weer terugzetten in originele vorm, omdat ik een Wireless Router erachter wil zetten...daarom moet ik eigenlijk naar de config van me modem om de tweak weer ongedaan te maken.
Maar begrijp ik nu dat dat ook via telnet kan??
ja dus :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
-----------------------------------------------------------
=>help
Following command groups are available :
config   system    software    ip         phonebook
nat       cip           ppp            pptp     bridge
td         dns          dhcp
=>software
[software]=>help
Following commands are available :
version    setpassive   deletepassive  cleanup   switch
help         exit
[software]=>

Als je dan version doet zie je je actieve en passieve version. bij het switchen heeft hij de oude als passief gezet hoop ik voor je. met switch zet je je oude terug. daarna naar system en reboot intypen.. Trouwens, tip: ken je de editknop? :POude versie voor je modem zou op de cd moeten staan denk ik. anders ff zoeken op de site van KPN, zal hij ook wel staan.
Ja dus:
http://www.kpnadsl.nl/support/downloads_eth.html

[ Voor 30% gewijzigd door Bockelaar op 29-05-2003 11:18 ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Xandrios
  • Laatst online: 17-08 17:33
Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 11:08:
[...]

Ik heb een firewall van Norton geinstalleerd...maar dat moet toch geen effect hebben op het feit dat ik niet naar me modem kan browsen? Weet er iemand een site met oude firmware voor de Speedtouch modem?
Probeer het, disable hem eventjes. Dan weet je het iig zeker :)

Een andere mogelijkheid is inderdaad dat er een Proxy ingesteld is. Die zou je even moeten uitzetten, want met proxy zal het iig nooit werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat config script uitgevoerd, maar dat heeft weinig effect...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan op de een of andere manier nu wel weer naar me 10.0.0.138 browsen...hartelijke dank daarvoor...

Alleen nu het volgende probleem:

Om te downgraden moet je het volgende doen:
telnet 10.0.0.138 -gelukt-
typ bij user: [ENTER] -gelukt-
typ EXPERT -hier gaat het fout-

Als ik EXPERT typ, geeft ie unknown command...krijg een beetje de .... van dat ding.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
in nieuwere firmwares is het expert commando vervangen door td
zie ook: http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/main.htm

[ Voor 33% gewijzigd door Chemist op 29-05-2003 12:04 ]

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Dank je

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
vreemd hé, hetzelfde probleem bij mij. Probleem ook hier even plotseling weer als sneeuw voor de zon verdwenen! Wie het begrijpt mag het zeggen.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
Norton Internet Security of zo: uninstall voor disable ;-)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1