Toon posts:

xp start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer met daarop xp wil niet meer opstarten. ik krijg de volgende foutmelding explorer.exe unable to locate component dit is de titel en in de box staat vervolgens this application failed to start because uxtheme.dll was not found reinstalling the application may fix the problem. ik kan eventueel wel met ghost mijn image terug zetten ware het niet dat ik net mijn emails vanuit outlook express hotmail map naar mijn local map heb versleept en deze nog niet had opgeslagen op mijn d schijf. weet iemand missxchien waar deze berichten die nu in mijn local folder staan worden opgelagen.

bij voorbaat dank voor jullie adviezen

Verwijderd

Als het kan start dos op en backup alles wat je wil (zij het met floppies |:( ) en formateer dan je pc. Bij mij werkt dit echt het beste want dan heb je direct 2 vliegen in 1 klap. (wel een besturings systeem opnieuw installeren hé)

1 je bent van het probleem af

2 Je hebt weer een verfrisde reg en HD

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zit nu bij huisgenoot achter comp ik zou de schijf bij hem erin kunnen doen en dan inderdaad de backup maken. zou ik nog een vraag hebben en dat is hoe ik de vanuit mijn hotmail gekopieerde mailtjes naar de local folder voor de totale vernieteging kan redden want daar zitten wat belangrijke mails tussen. waar staan deze ergens ??

Verwijderd

voor dit soort dingen heb ik een ghost gedraaid met norton ghost. errug handig.

even je mail backuppen (als dat al npdig is), en binnen 6 7 minuten weer een draaiend systeem.

Verwijderd

Topicstarter
ik ook ware het niet dat ik vanmiddag die mail van het ene express mapje (hotmail) naar mijn local folder heb gekopieerd. omdat mijn hotmail account vol zat.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Tsja,

WinXP CD erin en bij installatie de repair optie kiezen. Niks hoeft verloren te gaan...

Is dat nou zo moeilijk????

Klassiek gevalletje ff zoeken.

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Als je, net vóórdat XP begint te starten, op F8 drukt, krijg je een bootmenuutje.
Kies daar voor "laatste goede configuratie" (of iets dergelijks ;))

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 20:57:
Als je, net vóórdat XP begint te starten, op F8 drukt, krijg je een bootmenuutje.
Kies daar voor "laatste goede configuratie" (of iets dergelijks ;))
*grin*
Ook dit zou best kunnen werken...

Verwijderd

Topicstarter
die repair funtie heb ik ook naar gekeken hij vraagt op een gegeven moment in welke ik wil inloggen ik moet de administrator password intikke en vervolgens krijg ik de c:windows directory in dos te zien wat dan ?????

Verwijderd

Topicstarter
kijk ik effe naar thanks

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 20:59:
die repair funtie heb ik ook naar gekeken hij vraagt op een gegeven moment in welke ik wil inloggen ik moet de administrator password intikke en vervolgens krijg ik de c:windows directory in dos te zien wat dan ?????
Al eens help op de prompt ingetypt...?
Bovendien zou je op de Microsoft website de nodige info kunnen vinden mbt jouw probleem en de mogelijke oplossing ervan (dus ook van de repair functie).

Een beetje eigen initiatief kan geen kwaad. Daarom geef ik ook geen oplossing, maar ik probeer een beetje te sturen...

Verwijderd

Topicstarter
tis al gelukt via de f8 funktie kreeg ik hem opgestart heb mijn mails gesaved en heb met ghost mijn image terug gezet thanks

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:38
Over die local e-mail folder. Die staat in x:\Documents and Settings\(Naam gebruiker)\Local Settings\Application Data\Identities\{hier-staan-een-hoop-cijfers}\Microsoft\Outlook Express

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/profiel.gif

edit:
potdikkeme spuit11, ik hoop dat iemand anders er in de toekomst nog wat aan heeft :+

[ Voor 17% gewijzigd door Jaap-Jan op 28-05-2003 21:40 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1