"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Stroom erop, koptelefoon in de stekkeraansluiting voor en CD'tje erin doen... klaar
Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Niet zonder mobo & OS, of andere "speciale" hardware nee.Yohan schreef op 28 May 2003 @ 20:48:
Mogelijkheid om mp3-files af te spelen gaat zeker niet hardwarematig lukken?
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Dan kun je voor 75,- beter een stand-alone dvd speler kopen,Yohan schreef op 28 mei 2003 @ 20:48:
Kheb een kamer met ruimte achter de wanden, dus wil em bij mn bed in de wand gaan inbouwenMogelijkheid om mp3-files af te spelen gaat zeker niet hardwarematig lukken?
die kunnen in de meeste gevallen ook mp3's afspelen
We houden et goedkoop. Heb nog een oud beestje liggen dus is die ook nog ergens goed voor. En audio-cdtje is zo gebrand, eventueel op RW!Triloxigen schreef op 28 May 2003 @ 20:58:
[...]
Dan kun je voor 75,- beter een stand-alone dvd speler kopen,
die kunnen in de meeste gevallen ook mp3's afspelen
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Anders moet je die hoofdtelefoon aansluiting met de windows cd player bedienen.
Verwijderd
S/pdif?Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 02:04:
je kan het geluid gewoon achter de speler weg halen..dit is een gewone audio uitgang,alleen heb je geen volume regeling.heb je een cd-rom met een digital out dan kan je hem zelfs op je digitale ingang van je home theater set aansluiten.wel 75 Ohm coax kabel gebruiken..of je bouwt er een heel simpel coax->opto tussen..
[ Voor 3% gewijzigd door Armageddon_2k op 29-05-2003 11:40 ]
Je vergeet nog 2 dingen:Armageddon_2k schreef op 29 May 2003 @ 11:40:
Ik geloof dat et mp3 gedeelte hardware matig wel mogelijk is maar zoals je zelf al zei je wilt et goedkoop houden, het is te doen met een hoop IC-s en een beste smak geld maar dan ben je goedkoper uit met een mp3 speler van de blokker
-Soldeer ervaring
-Tijd
Verwijderd
die digital audio achter op de cd-rom is nl niet meer dan dat..ik had ook een hele tijd geen cd speler met s/pdif uitgang en heb het toen zo geprobeerd en het werkt dus perfect.
die soldeer ervaring valt wel mee..een ombouw van coax naar opto zijn maar 1 chippie ,een totx en enkele weerstanden..
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 11:55 ]
In geen enkele CDROM speler zit een AD converter, in alle zit wel een DA converterDeaTH-MeTaL schreef op 28 mei 2003 @ 21:58:
volgens mij moet je altijd nog een verbinding met een geluidskaart hebben, omdat er in je cd-rom speler geen AD converter zit.
Maar als je geen play/stop/next button hebt wordt het wat moeilijker om de cd te starten......
Trouwens, op het net zijn schema's maar ook complete modules te vinden van complete controlerbordjes met MP3 decoder om je CDROM op aan te sluiten en zo een stand alone MP3 speler te crëeren.
linksSinclair schreef op 29 mei 2003 @ 17:25:
[...]
In geen enkele CDROM speler zit een AD converter, in alle zit wel een DA converter
Maar als je geen play/stop/next button hebt wordt het wat moeilijker om de cd te starten......
Trouwens, op het net zijn schema's maar ook complete modules te vinden van complete controlerbordjes met MP3 decoder om je CDROM op aan te sluiten en zo een stand alone MP3 speler te crëeren.
Verwijderd
http://private.addcom.de/KeithWilson/Projects/mucop.htm
is niet zo groot en wel te maken
Verwijderd
hej dwz dat als jeeen stripje geheugen pakt 256mb een batterijtje en daar die chip op zet dat je dan een draagbaremp3speler maken kunt ?!Sinclair schreef op 29 mei 2003 @ 17:25:
[...]
In geen enkele CDROM speler zit een AD converter, in alle zit wel een DA converter
misschien een uitdaging voor een electrofreak ?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 08:38 ]
Je kan ook proberen om via een ide kabel er een Compact Flash kaartje aan te hangen met mp3's eropVerwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 08:36:
[...]
hej dwz dat als jeeen stripje geheugen pakt 256mb een batterijtje en daar die chip op zet dat je dan een draagbaremp3speler maken kunt ?!
misschien een uitdaging voor een electrofreak ?![]()
Als het zo makkelijk ging
Weet iemand trouwens hoe ik een cd-rom speler toch audio cd's kan laten afspelen als er geen play/forward knop op zit?
volgens mij gaat dit niet lukken want ik heb het ook een keer geprobeerd maar geen resultaat.thacow schreef op 06 juni 2003 @ 08:53:
[...]
Je kan ook proberen om via een ide kabel er een Compact Flash kaartje aan te hangen met mp3's erop![]()
Als het zo makkelijk ging, je zult gewoon een controllerbordje nodig hebben.
Weet iemand trouwens hoe ik een cd-rom speler toch audio cd's kan laten afspelen als er geen play/forward knop op zit?
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Je zou het frontje eraf kunnen trekken en kijken als het printje daarachter ruimte (met de ejectknop en de headphone aansluiting) heeft voor extra drukschakelaartjes....thacow schreef op 06 June 2003 @ 08:53:
[...]
Je kan ook proberen om via een ide kabel er een Compact Flash kaartje aan te hangen met mp3's erop![]()
Als het zo makkelijk ging, je zult gewoon een controllerbordje nodig hebben.
Ik zou het kunnen proberen, als er ik nu gewoon een cd in doe spint ie wel ff op maar hij speelt verder geen muziek af.Sinclair schreef op 06 June 2003 @ 09:11:
[...]
Je zou het frontje eraf kunnen trekken en kijken als het printje daarachter ruimte (met de ejectknop en de headphone aansluiting) heeft voor extra drukschakelaartjes....
vaak zit dit niet voorbereid op de print zelf, tenminste wat ik hier zie op een paar oude cd-spelers.Sinclair schreef op 06 June 2003 @ 09:11:
[...]
Je zou het frontje eraf kunnen trekken en kijken als het printje daarachter ruimte (met de ejectknop en de headphone aansluiting) heeft voor extra drukschakelaartjes....
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+