Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[?] cd-rom speler modden naar cd-speler

Pagina: 1
Acties:

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
Is dit überhaupt mogelijk? Zo ja, hoe?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:02
Je bedoelt van data naar audio?
Stroom erop, koptelefoon in de stekkeraansluiting voor en CD'tje erin doen... klaar :)

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Verwijderd

gewoon een soort van discman, maar dan zonder voeding :+

• yohan
:9~ Zo simpel? Thanx :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Das heel makkelijk :) Heb ik zelf ook gedaan. Je kan de koptelefoonaansluiting aan de voorkant gebruiken om een koptelefoon of versterker op aan te sluiten en stroom kan je uit een voeding halen (je kan evt. ook nog een compacte 100w voeding ofzo kopen). Als je geluk hebt zit er een play/next en een stop/eject knopje op :)

• yohan
Kheb een kamer met ruimte achter de wanden, dus wil em bij mn bed in de wand gaan inbouwen :) Mogelijkheid om mp3-files af te spelen gaat zeker niet hardwarematig lukken?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Yohan schreef op 28 May 2003 @ 20:48:
Mogelijkheid om mp3-files af te spelen gaat zeker niet hardwarematig lukken?
Niet zonder mobo & OS, of andere "speciale" hardware nee.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Yohan schreef op 28 mei 2003 @ 20:48:
Kheb een kamer met ruimte achter de wanden, dus wil em bij mn bed in de wand gaan inbouwen :) Mogelijkheid om mp3-files af te spelen gaat zeker niet hardwarematig lukken?
Dan kun je voor 75,- beter een stand-alone dvd speler kopen,
die kunnen in de meeste gevallen ook mp3's afspelen :)

• yohan
Triloxigen schreef op 28 May 2003 @ 20:58:
[...]

Dan kun je voor 75,- beter een stand-alone dvd speler kopen,
die kunnen in de meeste gevallen ook mp3's afspelen :)
We houden et goedkoop. Heb nog een oud beestje liggen dus is die ook nog ergens goed voor. En audio-cdtje is zo gebrand, eventueel op RW!

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14

Freakaz0id

RC Geek

Ik weet niet of dat zo ook werkt, maar voor netjes wegwerken kun je de lineout aan de achterkant gebruiken voor je versterker ed.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:17

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

volgens mij moet je altijd nog een verbinding met een geluidskaart hebben, omdat er in je cd-rom speler geen AD converter zit.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Als je een play/next knop hebt kan het wel anders niet.
Anders moet je die hoofdtelefoon aansluiting met de windows cd player bedienen.

Verwijderd

je kan het geluid gewoon achter de speler weg halen..dit is een gewone audio uitgang,alleen heb je geen volume regeling.heb je een cd-rom met een digital out dan kan je hem zelfs op je digitale ingang van je home theater set aansluiten.wel 75 Ohm coax kabel gebruiken..of je bouwt er een heel simpel coax->opto tussen..

• BJD

BJD

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 02:04:
je kan het geluid gewoon achter de speler weg halen..dit is een gewone audio uitgang,alleen heb je geen volume regeling.heb je een cd-rom met een digital out dan kan je hem zelfs op je digitale ingang van je home theater set aansluiten.wel 75 Ohm coax kabel gebruiken..of je bouwt er een heel simpel coax->opto tussen..
S/pdif?

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 16:31

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Ik geloof dat et mp3 gedeelte hardware matig wel mogelijk is maar zoals je zelf al zei je wilt et goedkoop houden, het is te doen met een hoop IC-s en een beste smak geld maar dan ben je goedkoper uit met een mp3 speler van de blokker :)

[ Voor 3% gewijzigd door Armageddon_2k op 29-05-2003 11:40 ]

• BJD

BJD

Armageddon_2k schreef op 29 May 2003 @ 11:40:
Ik geloof dat et mp3 gedeelte hardware matig wel mogelijk is maar zoals je zelf al zei je wilt et goedkoop houden, het is te doen met een hoop IC-s en een beste smak geld maar dan ben je goedkoper uit met een mp3 speler van de blokker :)
Je vergeet nog 2 dingen:
-Soldeer ervaring
-Tijd

Verwijderd

yep.. s/pdif..
die digital audio achter op de cd-rom is nl niet meer dan dat..ik had ook een hele tijd geen cd speler met s/pdif uitgang en heb het toen zo geprobeerd en het werkt dus perfect.

die soldeer ervaring valt wel mee..een ombouw van coax naar opto zijn maar 1 chippie ,een totx en enkele weerstanden..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 11:55 ]

• Freek
  • Laatst online: 09-11 13:22
Hoe kun je bij een normale cd-rom speler zonder play knop ervoor zorgen dat hij het cd-tje wat er in ligt automatisch afspeelt?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

DeaTH-MeTaL schreef op 28 mei 2003 @ 21:58:
volgens mij moet je altijd nog een verbinding met een geluidskaart hebben, omdat er in je cd-rom speler geen AD converter zit.
In geen enkele CDROM speler zit een AD converter, in alle zit wel een DA converter ;)

Maar als je geen play/stop/next button hebt wordt het wat moeilijker om de cd te starten......

Trouwens, op het net zijn schema's maar ook complete modules te vinden van complete controlerbordjes met MP3 decoder om je CDROM op aan te sluiten en zo een stand alone MP3 speler te crëeren.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• yohan
Sinclair schreef op 29 mei 2003 @ 17:25:
[...]

In geen enkele CDROM speler zit een AD converter, in alle zit wel een DA converter ;)

Maar als je geen play/stop/next button hebt wordt het wat moeilijker om de cd te starten......

Trouwens, op het net zijn schema's maar ook complete modules te vinden van complete controlerbordjes met MP3 decoder om je CDROM op aan te sluiten en zo een stand alone MP3 speler te crëeren.
links :D

Verwijderd

hier heb ik een link van een stand alone cd rom
http://private.addcom.de/KeithWilson/Projects/mucop.htm

is niet zo groot en wel te maken

Verwijderd

Sinclair schreef op 29 mei 2003 @ 17:25:
[...]

hej dwz dat als jeeen stripje geheugen pakt 256mb een batterijtje en daar die chip op zet dat je dan een draagbaremp3speler maken kunt ?!
misschien een uitdaging voor een electrofreak ? :) :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 08:38 ]

• Freek
Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 08:36:
[...]

hej dwz dat als jeeen stripje geheugen pakt 256mb een batterijtje en daar die chip op zet dat je dan een draagbaremp3speler maken kunt ?!
misschien een uitdaging voor een electrofreak ? :) :D
Je kan ook proberen om via een ide kabel er een Compact Flash kaartje aan te hangen met mp3's erop 8)7

Als het zo makkelijk ging :) , je zult gewoon een controllerbordje nodig hebben.

Weet iemand trouwens hoe ik een cd-rom speler toch audio cd's kan laten afspelen als er geen play/forward knop op zit?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:33

Meneer aard

Porsche rulez!

thacow schreef op 06 juni 2003 @ 08:53:
[...]

Je kan ook proberen om via een ide kabel er een Compact Flash kaartje aan te hangen met mp3's erop 8)7

Als het zo makkelijk ging :) , je zult gewoon een controllerbordje nodig hebben.

Weet iemand trouwens hoe ik een cd-rom speler toch audio cd's kan laten afspelen als er geen play/forward knop op zit?
volgens mij gaat dit niet lukken want ik heb het ook een keer geprobeerd maar geen resultaat.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

thacow schreef op 06 June 2003 @ 08:53:
[...]

Je zou het frontje eraf kunnen trekken en kijken als het printje daarachter ruimte (met de ejectknop en de headphone aansluiting) heeft voor extra drukschakelaartjes....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Freek
Sinclair schreef op 06 June 2003 @ 09:11:
[...]

Je zou het frontje eraf kunnen trekken en kijken als het printje daarachter ruimte (met de ejectknop en de headphone aansluiting) heeft voor extra drukschakelaartjes....
Ik zou het kunnen proberen, als er ik nu gewoon een cd in doe spint ie wel ff op maar hij speelt verder geen muziek af.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:33

Meneer aard

Porsche rulez!

Sinclair schreef op 06 June 2003 @ 09:11:
[...]

vaak zit dit niet voorbereid op de print zelf, tenminste wat ik hier zie op een paar oude cd-spelers.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1