Probleem met windows geluiden op Compaq EvoN1020V

Pagina: 1
Acties:

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:27

robbydw

live your life

Topicstarter
Sinds gisteravond heb ik het volgende, hele maffe probleem met mijn notebook (Compaq Evo N1020v, met SoundMAX integrated Digital Audio)

Normaal gesproken, wanneer windows XP wordt opgestart hoor ik het standaard Windows XP soundje. Dit hoor ik nu niet meer.

Ook wanneer ik mail binnenhaal krijg ik niet het standaard notificatie geluid van Outlook maar een zogenaamde systeem peep uit de PC speaker. wanneer ik de volumeregeling omhoog en omlaag schuif krijg ik niet het standaard windows geluidje maar wederom de systeem beep uit de PC speaker.

Wanneer ik echter in config scherm controleer bij geluid staat geluidskaart goed ingesteld en wanneer ik de geluidjes afspeel hoor ik ze zoals ze horen te klinken en uit de speakers. Ook mp3 is normaal af te spelen wanneer het geluid uit de speakers komt.

IK kom er echt niet uit. Wie heeft raad? Alvast mijn dank

Geen commentaar

Verwijderd

Toevallig net SP1 geïnstalleerd?

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 20:31:
Toevallig net SP1 geïnstalleerd?
Nee die heb ik drie maanden geleden al geïnstalleerd, meteen na aanschaf van het notebook. Dat is mijns inziens dus niet het probleem.

Tot eergisteren werkte het gewoon. Van ene op andere moment nix meer. :?

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
heb inmiddels ook andere drivers geïnstalleerd maar ook dat werkt niet. Het moet dus een instelling in windows zijn....wie helpt?

btw...wat kan SP1 hierop voor invloed hebben?

Geen commentaar

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Heb je de installatie vanaf de pre-install gedaan? Daar zitten nogal wat bugjes in namelijk :/ De oplossing zelf installeren zonder die pre-install meuk :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
FastBunny schreef op 02 June 2003 @ 21:34:
Heb je de installatie vanaf de pre-install gedaan? Daar zitten nogal wat bugjes in namelijk :/ De oplossing zelf installeren zonder die pre-install meuk :)
heb inderdaad de pre install gedaan. Windows XP Home. Geloof idd dat er wel wat bugs in zitten. Wat ik dan echter niet snap is dat het probleem zich pas na drie maanden voordoet. Zou dan toch al eerder moeten zijn gebeurd?

Geen commentaar

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
beetje domme vraag mischien: Maar heb je al eens in de sounds instellingen van XP gekeken, of je daar het juiste geluidje aan de juiste actie gekoppeld hebt staan?.

Ik lees wel dat je je geluids instellingen hebt gecontroleerd, maar dit haal ik er niet uit...

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Lampje schreef op 02 June 2003 @ 22:49:
beetje domme vraag mischien: Maar heb je al eens in de sounds instellingen van XP gekeken, of je daar het juiste geluidje aan de juiste actie gekoppeld hebt staan?.

Ik lees wel dat je je geluids instellingen hebt gecontroleerd, maar dit haal ik er niet uit...
ja heb ik idd gedaan:D en als ik die geluidjes als voorbeeld afspeel hoor ik ze wel. Wat ik nu trouwens ook heb ontdekt: hij speelt wel het standaard windows geluidje af als ik iets heb gedownload en dat is gereed.

Het wordt steeds vreemder!

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
en het probleem wordt weer maffer. Wanneer ik mp3's afspeel hoor ik deze heel zachtjes terwijl alle volume schuiven omhoog staan. Ook bij het aansluiten van een koptelefoon is het geluid heel zacht.

Heeft niemand de oplossing voor mijn problemen????

Geen commentaar

Verwijderd

Indien je er niet uitkomt kun je hier de storing aanmelden. Maandag wordt er dan contact met je opgenomen. Er kunnen eventueel kosten aan zitten, maar als het een hardware probleem is, dan valt het meestal onder de garantie:

http://www.centralpoint.n...what=fp.html&by=sp01.html

tech support > mso > aanmelden

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 08:36
Ik heb dit probleem ook gehad, maar dan op een normale workstation.
Je krijgt in windows dat stomme beepje ipv gewoon geluid uit je soundcard.
Ik heb ook van alles geprobeerd, drivers etc, maar niets mocht baten

gewoon format, win xp pro sp1 opnieuw erop gegooid en het draaide weer als een zonnetje

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
jozy schreef op 14 June 2003 @ 22:01:
Ik heb dit probleem ook gehad, maar dan op een normale workstation.
Je krijgt in windows dat stomme beepje ipv gewoon geluid uit je soundcard.
Ik heb ook van alles geprobeerd, drivers etc, maar niets mocht baten

gewoon format, win xp pro sp1 opnieuw erop gegooid en het draaide weer als een zonnetje
Had jij ook het laatstbeschreven probleem dat het volume op een gegeven moment echt dramatisch zacht was en je het geluid bij bijvoorbeeld afspelen van MP3's niet harder kreeg?

Geen commentaar

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
problemen zijn opgelost door een nieuwe installatie. Blijf het vreemd vinden en irri dat het op deze wijze opgelost moet worden

Geen commentaar

Pagina: 1