Toon posts:

[DDR-333 geheugen] Ik wil uitbreiden, kan ik bijplaatsen?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al een tijdje een nieuw systeem met daarbij deze meest belangrijke specs:

Mobo: Gigabyte GA-7vrxp (rev. 2.0)
CPU: AMD XP-1800+
Ram: Samsung 256 MB DDR-333 PC 2700 geheugen (single of double sided?)

Nu kom ik er de laatste tijd achter dat mijn huidige geheugen niet echt voldoende is, dus wil ik upgraden!

Ik heb nu bij de lokale computerboer alleen nog maar de keuze tussen deze twee merken:

Twinmos (vervanger van Samsung bij de computerboer)
Corsair (kost veel maar de extra's (voordelen) van dat geheugen gebruik ik toch niet)

Nu wil ik een reepje van Twinmos gaan kopen van 512 MB DDR-333 PC 2700 geheugen, maar kan ik die zomaar naast mijn samsung reepje gebruiken of geeft dat problemen en kan ik beter mijn huidige reepje verkopen en alleen die 512 erin rammen? :?

(moeten ze allebei single of double sided moeten zijn, of maakt dat niet uit?)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 20:13 . Reden: typo's en bijwerken ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02
ze hoeven niet allebei single of double te zijn.
Gewoon ernaast prikken en kijken of het werkt. Sommige mobo's zijn wel kieskeurig.. anderen weer niet.. Ding ernaast prikken.. memtest86 downloaden.. ding 1 pass laten doen -> geen errors? mooi.. spul doet het.

UNOX: The worst operating system

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Gewoon er naast prikken, moet werken. Kijk, alle fatsoenlijke DIMM's (en daar vallen Samsung en Twinmos onder) voldoen aan de JEDEC specs waardoor ze gewoon moeten werken op een bord, ook wanneer je verschillende merken mengt. Nu is er altijd een klein kansje dat een combinatie van bepaalde DIMM's en moederborden niet lekker samen wil werken, echter, gezien de miljoenen mogelijk denkbare combinaties is hier vantevoren niks zinnigs over te vertellen. Je mag er gewoon vanuit gaan dat het gaat werken :) , als het niet werkt kun je de DIMM altijd nog ruilen.

Wat het double-sided en single-sided verhaal betreft, je hebt een single channel mobo zodat je niet 'verplicht' bent dezelfde DIMM's te gebruiken; je kunt het spul dus gewoon tegelijk gebruiken.

Ik doe 'm dicht omdat hier echt verder niks zinnigs over te vertellen valt (straks hebben we hier 10.000 topics over DIMM/mobo combi's :+ ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.