Toon posts:

Opera en links mIRC en e-donkey

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik opera 7.03 voor het openen van mijn internet sites sinds een tijdje en dat bevalt erg goed moet ik zeggen. :) Nu kom ik alleen het volgende probleem tegen:

Als ik op een website kom waar links op staan voor mIRC of e-donkey dan krijg ik de volgende fout te zien:

De adressoort is onbekend of wordt niet ondersteund.

Als je zo een link in IE opent dan start die gewoon e-donkey of mIRC op en opent die de link gewoon. is hier een oplossing voor?

BVD

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:36

Zoefff

❤ 

Voor eMule/eDonkey weet ik het wel, je moet gewoon even een regeltje toevoegen aan je opera.ini
Onder het kopje "[User Prefs]" moet je "TrustedExternalURLProtocols=ed2k" zetten, en dan hoort ook Opera de eD2k links te pakken.
Voor mIRC links zal hetzelfde gelden, maar ik weet even niet wat je precies moet toevoegen..

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Zoefff schreef op 28 May 2003 @ 20:43:
Voor eMule/eDonkey weet ik het wel, je moet gewoon even een regeltje toevoegen aan je opera.ini

[...]

Voor mIRC links zal hetzelfde gelden, maar ik weet even niet wat je precies moet toevoegen..
als een edonkey link ed2k:// is, dan geld hetzelfde voor een mirc link: irc:// toevoegen :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is me inmiddels wel gelukt om of de links van e-denkey of de links ,IRC aan te kunnen klikken maar niet allebij tegelijk

voor edonkey TrustedExternalURLProtocols=ed2k
voor mirc TrustedExternalURLProtocols=irc

maar beide gaat niet. Als je deze 2 zinnen in de opera.ini zet dan gooit die er zelf 1 weg :r

zet ik nu neer:

TrustedExternalURLProtocols=irc;ed2k

dan werkt er geen.

weet iemand nog een andere manier om ze allebij tegelijk er in te zetten?

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

gewoon met een komma :)
En voor mensen die winxp/win2k gebruiker met profielen, verander de opera6.ini in je profiel en niet in Program Files, anders werkt het nog niet.

TrustedExternalURLProtocols=irc,ed2k

Dit zou dus moeten werken

Verwijderd

Topicstarter
dat was het :D een stomme komma :r (had ik zelf moeten weten)

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 06:12
Ik heb dit ook geprobeerd met versie 7.23 maar telkens krijg ik weer een foutmelding. :(

Ik heb de opera6.ini bewerkt in mijn

\Documents and Settings\username\Application Data\Opera\Opera7

Ik heb deze regel onderaan mijn [user prefs]
"TrustedExternalURLProtocols=ed2k"

Als ik iets anders bewerk zoals startpagina lukt het wel.
Pagina: 1