USB aansluiting van Chieftec werkt niet op Epox RDA+?

Pagina: 1
Acties:

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 14:12
Ik ben al een tijdje in het bezit van een nieuw systeempje dat bestaat uit een Chieftec Dragon kast met daarin:

Epox RDA+
AMD XP2700+
1024 MB Ram
Radeon 9700Pro
MAxtor 60Gb
dvd-speler
cd-rw

Nu had ik al vanaf het begin problemen met het aansluiten van de usb-aansluitingen voorin de kast. De tekening in het Epox boekje en de connector op het bord komen niet overeen en ik heb de stekkertje al op verschillende manieren aan proberen te sluiten. De resultaten hiervan waren afwisselend. Bij sommige manieren start hij niet op, bij sommige wel, maar dan met het gevolg dat mijn netwerkaansluiting het niet meer doet (en de usb-aansluiting ook niet).

Ik heb al gezocht op het forum en gegoogled, maar heb nix kunnen vinden dat mij kan helpen of misschien heb ik niet goed gezocht.

Is er misschien iemand die eenzelfde kast + mobo heeft en waarbij het wel gelukt is om de usb-aansluiting werkend te krijgen?????

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Overschot aan vraagtekentjes uit titel weggehaald. Je moet vooral niet denken dat je daarmee jezelf op een voetstuk zet ..

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 28-05-2003 19:53 ]

• MarcoZ20
sorry, was niet de bedoeling om op te vallen ofzo....

Verwijderd

BalusC schreef op 28 May 2003 @ 19:53:
Overschot aan vraagtekentjes uit titel weggehaald. Je moet vooral niet denken dat je daarmee jezelf op een voetstuk zet ..
Waar je jezelf tegenwoordig al niet mee op een voetstuk gezet krijgt.... :? :?
Hij bedoelde het neem ik aan niet kwaad, maar om nou gelijk een snauw te geven is niet echt lief ;(
MarcoZ20 schreef op 28 May 2003 @ 19:54:
sorry, was niet de bedoeling om op te vallen ofzo....
Ik heb het zelfde probleem gehad en inderdaad het schema wat bij het mobo geleverd wordt komt niet overeen met de stekkertjes die je hebt. Het feit dat andere dingen het niet doen wanneer usb wel werkt is een probleem wat wel beschreven staat. Wanneer je nl de usb (voorkant) gebruikt kunnen andere functies geblokkeerd worden. Dat bij jou je NIC dan niet werkt is wel erg appart. 8)7

Bij mij werkte Bluetooth niet toen ik de front usb gebruikte. Er is verder geen schema voor deze combo te vinden en dus raad ik je aan om maar uit te proberen welke functie er aan welk kabeltje hangt. Dat heb ik ook gedaan. Het probleem is dat ik nu een andere mobo heb en deze had wel een schema. Ik weet dus ook niet meer de volgorde.

Good luck :/

Verwijderd

mijn ervaring: zoek even naar de usb aansluitingen waar ze voor dienen. In de handleiding van de RDA+ op p33 staat nl precies waar de nummers op de printplaat voor dienen. als je dan uitzoekt welke kleur dat bij jou is door effe na te lopen waar ze op het front zitten en je zorgt dat de draadjes zo op de connector zitten moet het werken, want zo te zien heb je lossen draadjes Doe je het verkeerd dan kan zelfs het mobo beschadigd worden, ook dat staat op pagina 33.
Volgens mij zijn de aansluitngen van de andere USB's wel eens gepost, dus de search kan je helpen. Doe het met geduld en Succes !!!

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 03:41 . Reden: typoos ]

• MarcoZ20
ik hoop dat ik door het proberen ondertussen al nix aan mijn mobo gesloopt heb, aangezien mijn cooler ineens nog maar 3500rpm draait ipv 450rpm max :(

Verwijderd

helaas dat je daaar nu achter komt en jammer dat je mogelijk schade hebt. Op pagina 33 kun je zien dat op sommige pins +5V staat en dat is toch een risico als je dan "de stekkertje al op verschillende manieren aan proberen te sluiten". De mogelijke schade ontstaat pas als je er iets op gaat aansluiten.
Maar niet meteen opgeven:
Probeer anders nog even een andere koeler, want als de pc het voor de rest doet dan kan het ook aan de koeler liggen (tenzij het een electronisch gestuurde is, dan heb je kans op mogelijke schade). Maar, je weet maar nooit. Loop voor de zekerheid alle stekkers even na, misschien zit er door al het gevroet in de kast gewoon wat los. Succes.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 08:05 ]

• MarcoZ20
De verschillende manieren die ik tot nu toe heb geprobeerd is gewoon de tekening uit het boekje een kwartslag draaien, zodat de pinnen overeen komen met de pinnen op het bord. Alleen dan staat bij de 1 op het bord pin 10 in het boekje. Vervolgens heb ik helemaal rechts de 5volt aangesloten.

Maar ik ga vandaag weer verder proberen. Vriend van me heeft zelfde kast + mobo, dus ga hem ff erbij halen. Als het gelukt is, dan geef ik het hier wel door

Verwijderd

MarcoZ20 schreef op 29 May 2003 @ 11:36:
De verschillende manieren die ik tot nu toe heb geprobeerd is gewoon de tekening uit het boekje een kwartslag draaien, zodat de pinnen overeen komen met de pinnen op het bord. Alleen dan staat bij de 1 op het bord pin 10 in het boekje. Vervolgens heb ik helemaal rechts de 5volt aangesloten.

Maar ik ga vandaag weer verder proberen. Vriend van me heeft zelfde kast + mobo, dus ga hem ff erbij halen. Als het gelukt is, dan geef ik het hier wel door
hmmm als ik de tekenning op pagina 20 bekijk staat de 1 rechtsboven... (rand vh moederbord naar beneden en slots linkerkant). als ik op pagina 33 die pdf pagina een kwart slag draai ook rechtsboven.
De foto op pagina 19 is net niet scherp genoeg om dat te ien wat jij ziet. Maar het gaat natuurlijk ook om: waar komen de draadjes vandaan, dus jouw front bus moet kloppen met jouw connector op het bord. daarom zitten er vaak van die losse draadjes zodat je flexibel bent.
Vriend bezoek: prima idee. succes.

• MarcoZ20
Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 11:53:
[...]
hmmm als ik de tekenning op pagina 20 bekijk staat de 1 rechtsboven... (rand vh moederbord naar beneden en slots linkerkant). als ik op pagina 33 die pdf pagina een kwart slag draai ook rechtsboven.
De foto op pagina 19 is net niet scherp genoeg om dat te ien wat jij ziet. Maar het gaat natuurlijk ook om: waar komen de draadjes vandaan, dus jouw front bus moet kloppen met jouw connector op het bord. daarom zitten er vaak van die losse draadjes zodat je flexibel bent.
Vriend bezoek: prima idee. succes.
HEt is gelukt. Ik had 2 draadjes verkeerd om zitten (niet de 5volt draadjes). In het boekje staat de 1 inderdaad rechtsboven, maar op het moederbord zelf staat de 1 linksonder, bij de PCI-sloten :?.

Nu alleen nog ff mijn cpu-koeler laten testen in een andere pc, want hij draait dus ineens 1000 rpm langzamer. Het is trouwens een Coolermaster Aero 7, met variabel toerental.
Pagina: 1