Kan je met dreamweaver MX op foto's text maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag: Als je met DreamWeaver MX een foto in voegt kan je daar dan text op maken (op de foto) om daar heen te linken ?
Want als je gewoon op een foto bijv. met Fotoshop Text maakt bijv. Downloads en dan save je het....En dan open je Dreamweaver MX en dan voeg die foto in maaaar dan kan je download niet selecteren om daar een link heen te maken alleen de hele foto :'( ?
Kan het op een andere menier :? bijv. een prog.

Alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 08:24
Dat kan met Dreamweaver, gewoon een image map maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 12:42
Er zijn meerdere antwoorden mogelijk. Een mogelijkheid is dat je je plaatsje als achtergrond plaats in een tabel. Hierdoor kan je gewoon tekst in deze tabel plaatsen en dus op je plaatje.
Een andere mogelijkheid is dat je gaat werken met 'imagemaps'. Klik het plaatje dat je hebt gemaakt aan in Dreamweaver en dan zie je in de property balk links onder een aantal lichtblauwe vormen. Dat zijn imagemaps. Gebieden op een plaatje die klikbaar zijn. Zo kan je dus een plaatje invoegen en op dat plaatje verschillende imagemaps maken (ook wel hot spots genoemd)...

Is dat wat?

ai, sneller tikken, Marijn was me voor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Folkert op 28-05-2003 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-06 08:52

Dries Arnolds

*bling bling*

Je kunt ook nog dit effect bereiken met layers of stylesheets...

genoeg mogelijkheden dus :)

[ Voor 20% gewijzigd door Dries Arnolds op 28-05-2003 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Folkert schreef op 28 mei 2003 @ 19:10:
Er zijn meerdere antwoorden mogelijk. Een mogelijkheid is dat je je plaatsje als achtergrond plaats in een tabel. Hierdoor kan je gewoon tekst in deze tabel plaatsen en dus op je plaatje.
Een andere mogelijkheid is dat je gaat werken met 'imagemaps'. Klik het plaatje dat je hebt gemaakt aan in Dreamweaver en dan zie je in de property balk links onder een aantal lichtblauwe vormen. Dat zijn imagemaps. Gebieden op een plaatje die klikbaar zijn. Zo kan je dus een plaatje invoegen en op dat plaatje verschillende imagemaps maken (ook wel hot spots genoemd)...

Is dat wat?

ai, sneller tikken, Marijn was me voor ;)
Ja goed idee bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje:9: Hoe Groot is een html site....ik bedoel in pixels... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 19:49:
Dat is afhankelijk van de hoeveelheid inhoud.

offtopic:
Of eigenlijk de oppervlakte van de inhoud. Wiskundig gezien nogal vaag natuurlijk... De oppervlakte van de inhoud?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 19:49:
3 emmers, tenzij je een grote site hebt, dan mag je al snel een containertje vol bestellen. Je kan ook met pixiedust werken, dat werkt sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 21:40

E-Mile

Danteezy!

HunterPro schreef op 28 mei 2003 @ 20:15:
[...]

3 emmers, tenzij je een grote site hebt, dan mag je al snel een containertje vol bestellen. Je kan ook met pixiedust werken, dat werkt sneller.
LOL :D

en aan ts:
Misschien is 't tijd je te verdiepen in de tutorials van Dreamweaver, HTML kennis opdoen op vele sites (http://html.pagina.nl/)
Dreamweaver heeft ook nog een functie dat ie per resolutie siteafmeting etc. kan aangeven.
Kortom
FAQ, Research, Google.

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HunterPro schreef op 28 mei 2003 @ 20:15:
[...]

Er is iemand de huiskamer uitgeslopen.....

(hoeveel pix0ls een html pagina is hangt af van de pc waarop hij bekeken word.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel de groote van een site bijv. 1280x1024 kan nooi maar zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 21:15:
[...]

Er is iemand de huiskamer uitgeslopen.....

(hoeveel pix0ls een html pagina is hangt af van de pc waarop hij bekeken word.)
Bekijk voortaan iemands posthistory voordat je een dergelijke (IMO beledigende) opmerking plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 12:42
Er bestaat geen grootte voor html pagina's.
HTML is opmaak taal (Markup Language) en bepaalt (zegt tegen jouw internetbrowser) hoe de pagina er uit moet komen te zien. Een pagina wordt niet weergegeven in pixels (dat is bij beeldfomaten) maar in zwaarte. De hoeveelheid code in een scherm bepaalt de zwaarte van een pagina (ja, de content natuurlijk nog niet meegerekend die dmv. de code wordt geladen in je pagina).
Begrijp je het nog?

Er wordt vaak gesproken over 800 * 600 pixels. Daarmee wordt bedoeld dat de pagina zichtbaar is op een 15" beeldscherm. Dan is de site dus zeker goed zichtbaar op een 17" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HunterPro schreef op 28 May 2003 @ 22:08:
[...]

Bekijk voortaan iemands posthistory voordat je een dergelijke (IMO beledigende) opmerking plaatst.
Het was niet beledigend getint/bedoelt.

En wiens posthistory? De TS? Niet echt een reden om iemand als dom te behandelen. Joune? Sorry maar dat interesseert me weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 21:40

E-Mile

Danteezy!

* E-Mile vraagt zich af waarom dit topic nog niet dicht is, PLUS TS heeft nog steeds blijkbaar m'n tips niet opgevolgd. :/

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
E-Mile schreef op 28 mei 2003 @ 21:11:
[...]

LOL :D

en aan ts:
Misschien is 't tijd je te verdiepen in de tutorials van Dreamweaver, HTML kennis opdoen op vele sites (http://html.pagina.nl/)
Dreamweaver heeft ook nog een functie dat ie per resolutie siteafmeting etc. kan aangeven.
Kortom
FAQ, Research, Google.
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein vraagje en die luidt:
Waar zit de functie waarmee je een foto plaatst en wanneer je erop klikt dat die groter wordt? Zodat je dus meer foto's naast elkaar kunt plaatsen. Werk met dreamweaver MX 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 12:07:
Ik heb een klein vraagje en die luidt:
Waar zit de functie waarmee je een foto plaatst en wanneer je erop klikt dat die groter wordt? Zodat je dus meer foto's naast elkaar kunt plaatsen. Werk met dreamweaver MX 2004.
Beetje nutteloos in dit oude topic...
Verder mis ik een paar dingen in je vraag, o.a. wat je nou precies wilt bereiken ("dat die groter wordt" is nogal vaag imho), en wat je zelf al geprobeerd hebt en waarom dat niet het gewenste effect had...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.