[WIN2K]install CD boot niet bij opstarten.

Pagina: 1
Acties:

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024
Nadat ik vandaag wat spul bijelkaar geraapt had heb ik een pc inelkaar gezet alleen nu loop ik tegen het volgende probeem aan :

Als ik een cd-rom eraan hang, en ik stop in deze cd-rom een orginele (jah werkelijk waar) WIN2K install cd en ik start de pc opnieuw op. krijg ik, nadat ik m'n cd-rom flink hoor opspinnen de melding :

NTLDR : Kan station multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) niet openen.

nou heb ik dus al bijna vanalles geprobeerd .... andere IDE instellingen, andere CDrom speler, andere hd, install cd van XP ... maar het blijft hetzelfde ... :(

iemand enig idee wat deze foutmelding veroorzaakt.

voor zover ik weet :

CPU : PIII 600E
Mobo : een van een ouwe compaq
Mem : 128MB Aopen PC133 SDRAM
HD : WD 200AA

... MMORPG Addict.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

Die melding krijg je als je boot.ini niet overeen komt met wat er in de MBR van de harde schijf staat... kortom, je start helemaal niet vanaf CD, maar vanaf harde schijf :X

Wat stond er op die harde schijf?

Om het wel werkend te krijgen, zou ik in je BIOS gaan neuzen, om daar de optie "Boot from CD-ROM" aan te zetten? :? Anders kan het eigenlijk alleen nog zo zijn dat de bios het niet ondersteund, maar dat kun je zelf wel even opzoeken bij de fabrikant van het moederbord...

En als je die melding weg wilt hebben en gewoon vanaf HD wilt starten:
[search=NTLDR]
[search=boot.ini]
[google=NTLDR]

:z

[ Voor 14% gewijzigd door PromWarMachine op 28-05-2003 19:08 ]

Dividend for Starters

• CRiMiNaL
bedankt voor de tip ... op de hd staat een versie van win98 ... en het mooiste is ... DIE BOOT NOG ;) .... dus de hd is het niet,

heb ik boot-cd in de cdrom ---> krijg ik melding
heb ik geen boot cd in de cdrom ---> boot ie win98 ....

go figure ... :?

... MMORPG Addict.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En als je het probeert via de XP install diskettes?

www.bootdisk.com :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• CRiMiNaL
XceeD schreef op 28 May 2003 @ 19:47:
En als je het probeert via de XP install diskettes?

www.bootdisk.com :)
leuk id ... maar ik heb geen 6 floppies :(

mij zegt het dat hij wel boot van cdrom ... (win98 gebruik immers geen NTLDR) maar dat ie dan tegen dat probleem aanloopt ...

... MMORPG Addict.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

CRiMiNaL schreef op 28 mei 2003 @ 19:55:
leuk id ... maar ik heb geen 6 floppies :(

mij zegt het dat hij wel boot van cdrom ... (win98 gebruik immers geen NTLDR) maar dat ie dan tegen dat probleem aanloopt ...
Heb je die cd al op een andere PC geprobeert? Probeer ander te booten met een Win98 cdrom, opstarten in dos, fdisk, partitie verwijderen, opnieuw XP install proberen.

Anders leen je effe 6 floppy's...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Kan de cd wel uitgelezen worden vanaf windows 98? op het moment dat je daar de setup zou starten, worden de setup files op je hd geparkeerd en heb je kans dat je wel in de setup komt :)

En wat XceeD al zei: je kan toch wel ergens 6 flopjes lenen?

• CRiMiNaL
owk ... :P ben ff naar de AH gerend ... :P en JA daar hadden ze nog zo'n doosje met 10 floppy's .... dus ik eerst ff win98 bootdisk gemaakt .... pc geboot ...
hd gepartitioneerd, formateerd (fat32), en een win2000 cd gepakt en daar in de dir "bootdisk" ff makeboot geexecute .... 4 disks gemaakt dus .... wil ik met de 1e erin opnieuw opstarten ...... krijg ik
I/O error
terwijl de win98 bootdisk wel gewoon start :/ ik de disk nog een keer geformateerd ... opnieuw gemaakt .... zelfde verhaal .. :( :( :( ... word hier moe van ..

... MMORPG Addict.

Pagina: 1