Toon posts:

Norton Ghost wil niet op raid 0?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Windows XP en nog een paar programma's op m'n hd staan en nu wil ik er een image van maken met zo'n Ghost 2003 bootdisk. Nu is het probleem dat Ghost tijdens het laden crasht.

In de manual staat dat Ghost geen raid 0 ondersteunt, maar hier op GoT zie ik vele mensen die 't daar wel voor gebruiken. Ligt hier misschien aan?

Situatie:
- 2x Maxtor 120gig S-ATA op onboard Promise RAID controller (378)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 19:00 ]

Verwijderd

Gelukkig bestaat er maar 1 versie van Ghost! 8)7

Verwijderd

Zet gewoon even de versie neer! Vanaf versie 2001 wordt xp ondersteund, eerder niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 18:58:
Zet gewoon even de versie neer! Vanaf versie 2001 wordt xp ondersteund, eerder niet.
Rustig aan kerel.

Het is versie 2003, nu tevreden?

Verwijderd

Ja ;)

Heb je al even op de site van Norton gekeken? En waar loopt ie vast (op welk moment?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 19:01:
Ja ;)

Heb je al even op de site van Norton gekeken? En waar loopt ie vast (op welk moment?
Owkee :)

Al gekeken op de site, schiet niet echt op.
Nu is het probleem dat Ghost tijdens het laden crasht.
Tijdens het laden dus, je ziet dat scherm van Ghost maar dan blijft ie zeg maar een uur staan ;)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je het al vanuit windows zelf geprobeerd?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Although Ghost might work in some limited circumstances with hardware level RAID, Symantec does not support using Ghost for cloning hardware level RAID drives

Bron:
http://service1.symantec....prev=&miniver=symghost_75

Verwijderd

Topicstarter
The Dolf schreef op 28 May 2003 @ 19:04:
Heb je het al vanuit windows zelf geprobeerd?
N0pez, die wil ik dus zo schoon mogelijk houden voor m'n image, dus niet van zulke proggies d'r op.
Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 19:05:
Although Ghost might work in some limited circumstances with hardware level RAID, Symantec does not support using Ghost for cloning hardware level RAID drives

Bron:
Ja klinker de klinker, die had ik ook gelezen, maar als je ziet dat hier op GoT mensen rondlopen die 't wel voor elkaar krijgen wil ik dat ook :P

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 18:52:

Situatie:
- 2x Maxtor 120gig S-ATA op onboard Promise RAID controller (378)
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 19:05:

Bron:
Dus wel commentaar hebben op de incomplete vraag maar hem toch niet helemaal lezen?

hehe

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:44
Het helpt je waarschijnlijk niet maar ik kan uit eigen ervaring meedelen dat Ghost 2003 in combinatie met Win XP pro & onboard Promise fast track100 een perfecte image kon maken van mijn RAID 0.

Zolang de RAID0 volledig hardwarematig werkt zou e.e.a. moeten werken. Waarschijnlijk is dat je wat moet experimenteren met commandline switches en daarvan zijn er nogal wat. Appendix A van de handleiding heeft 25 pag. nodig om alles te bespreken.

Hans van Zijl

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:43

DarkSide

theres no place like ::1

Wist niet eens dat ze dat niet ondersteunden.
Aangezien de array zonder problemen gewoon onder dos te benaderen is.
Lijkt het me dat Ghost dat ook gewoon moet kunnen.
Ik heb dan ook nog nooit problemen ondervonden met mijn highpoint en promise controllers.
Jij bent de eerste die ik ken die er last van heeft.
Zal dan ook geen workaround kunnen geven.
Dan alleen misschien toch een keer voor de gein kijken wat ghost doet, als je hem vanuit windows laat booten.....

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
jwpmzijl schreef op 28 mei 2003 @ 19:16:
Het helpt je waarschijnlijk niet maar ik kan uit eigen ervaring meedelen dat Ghost 2003 in combinatie met Win XP pro & onboard Promise fast track100 een perfecte image kon maken van mijn RAID 0.

Zolang de RAID0 volledig hardwarematig werkt zou e.e.a. moeten werken. Waarschijnlijk is dat je wat moet experimenteren met commandline switches en daarvan zijn er nogal wat. Appendix A van de handleiding heeft 25 pag. nodig om alles te bespreken.
Haha, dat helpt mij inderdaad niet zo heel veel verder, alleen dat ik me nog maar eens moet gaan verdiepen in die pagina's parameters. :)

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 18:49
Ik heb al eens een raid 0 image gemaakt, geen problemen. misschien helpt een bios-update.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu vanuit Windows geprobeerd maar loopt ie op 't zelfde moment vast, schiet niet echt op.

En mickgreen, ik heb de nieuwste bios versie dus dat schiet denk ik niet echt op :)

Verwijderd

Topicstarter
Ennnnnnn, ik kom Windows niet meer in ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 19:34:
Ennnnnnn, ik kom Windows niet meer in ;)
Reden: Ghost had m'n hele partitietabel vernaggeld en dat vond Windows niet zo leuk :)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:03

Yucko

One clown to rule them all !

Zeg, we hebben ook zoiets als een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knopje :{

Dit geldt zowel voor topic-starter alsook voor dahei

[ Voor 9% gewijzigd door Yucko op 28-05-2003 20:25 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-03 10:09
als je op s-ata draait moet je in ghost een paar andere instellingen maken voordat je een image maakt anders kan hij niet met s-ata overweg.
weet zo niet welke,maar hoorde dit afgelopen weekend van een kameraad die hetzelfde prob had gehad met 1 s-ata drive,dus zou dit voor s-ata raid waarschijnlijk ook gelden.
zal kijken als ik mijn kameraad spreek of die de instellingen zo weet en ze dan even posten.
of kijk even met google,zo is hij er ook achter gekomen.
Pagina: 1