Toon posts:

Video editor Pinnacle 8 geeft fouten

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als Video fanaat wil ik mijn video's goed monteren met mijn computer. Via tests in computerbladen viel mijn keuze op Pinnacles maar helaas weet ik niet wat er getest word. Pinnacles Studio werkt bij ons goed als je alleen filmpjes overzet en toegegeven... het resultaat is een geweldig beeld op DVD,
Uiteraard wil ik het e.a. monteren en als ik dat teveel doe (naar maatstaf Pinnacle) dan gaat het programma in protest.. Vele foutmeldingen zijn het gevolg. Pinnacles gecontact maar daar hoef ik niets van te verwachten. Service is helaas bar en boos. Mijn dealer heeft het ook al opgegeven. Zij doen echt niets.

Vraag: wie heeft ervaring met Pinnacles Studio 8 en wil dat met mij delen?
Binnen 4 weken zijn er al weer twee nieuwe updates verschenen en het is slechter geworden. Schijnbaar weet Pinnacle zelf ook wel dat het niet zo best werkt.

Delen (informatie) over andere programmá wil ik ook wel graag want daar heb ik geen enkel probleem mee gehad.. zoals MAGIX en ULEAD
Het is mij bij deze programma's nog niet gelukt een haarscherpe DVD te schrijven.. maar misschien hebben jullie betere ervaringen en tips.
Graag wil ik die delen

Groetjes van AD

theagle@hccnet.nl

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 10:28
Niet de eerste keer dat ik dit hoor.... Studio 7 is beter dan studio 8, maar als je gebruik maak van de DVD mogelijkheden zit je eigenlijk al vast..

Dat er problemen zijn met studio 8 ligt iig niet aan jou, maar is gewoon een software probleem waar meerdere mensen last van hebben!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 13:06

lordsnow

I know nothing

Monteren dan in MAGIX en/of ULEAD in lossless mode, het resultaat omzetten naar mpeg met TMPEG en branden als CD/VCD/SVCD/DVD met je favouriete brandprogramma.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

OgWok

U.N.C.L.E.

Nou het is zeker niet alleen zonneschijn in video(editing)land.
Deze week een tv programma opgenomen op hd (ong. 1 uur), en wil(de) daar met Premiere 6.5 de reclameblokken uitknippen, zodat het programma alleen overblijft. Toch niet teveel gevraagd dacht ik zo.

Bij het 2e reclameblok wat ik wil knippen geeft Premiere er spontaan de brui aan, en schiet zichzelf volledig af :( 8)7

Dit is natuurlijk nogal wat data wat bewerkt moet worden, maar echt opschieten doet het niet.

Nou doe ik dat op een stevig systeem wat verder perfect loopt en geen krimp geeft, maar het lijkt wel of de software voor dit soort akties in de kinderschoenen staat.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17

Barca

In Search Of Sunrise

Ik ben heel erg tevreden over Pinnacle Studio 8. MAAR LET WEL, alleen de volledig up-to-date versie; 8.5.21.0. Er zitten in PS8 veel fouten maar na het installeren van de updates werkt alles helemaal top en heb ik er zeer goede ervaringen mee. Ik heb ook nog nooit problemen gehad.

Als je wilt dat wij je met eventuele problemen helpen denk ik dat het verstandig is eerst duidelijk aan te geven waar je precies problemen mee hebt. En zorg tevens dat je over 8.5.21.0 beschikt. En wat is "veel monteren", bedoel je urenlange data of gewoon veel knip, plak, knutsel, foto, titel en overgangwerk?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Als ik dit zo hoor, is het dus maar goed, dat ik nog steeds met studio7 zit.
Het grootste nadeel vind ik wel dat de XP-drivers van de DC-10 dus alleen werken vanuit Studio.
Ik heb wel ervaring met Premiere en persoonlijk vind ik dat een stuk prettiger werken, wanneer ik iets meer moet dan alleen knippen en plakken.
Toevallig heb ik de afgelopen weken nogal wat video's opgenomen en op DVD gezet.
Wat me opgevallen is, is dat vrij weinig programma's anders dan Studio en Virtualdub met AVI's >4 GB konden werken en zeker met de AVI's die Studio (7) maakt.
Kortom loop je dus nog met Studio te knippen, ondanks dat je met een ander programma wilt editen. :(

Persoonlijk vind ik dat het met video-software op de PC best slecht gesteld is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Slashdotter
  • Niet online
Heb je de splinternieuwe Pinnacle Edition 5 al gezien?
http://www.pinnaclesys.co...oduct_ID=1343&Langue_ID=6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken naar edition 5 maar dat had ik ook gedaan bij Studio 8.
Natuurlijk is in de commercie alles positief en het een nog geweldiger dan de ander. Mijn ervaring met eerder product van Pinnacle en service is zeer slecht.
Dus ga ik liever op ervaringen van gebruikers af..

Ad

Verwijderd

Topicstarter
Barca schreef op 28 May 2003 @ 20:34:
Ik ben heel erg tevreden over Pinnacle Studio 8. MAAR LET WEL, alleen de volledig up-to-date versie; 8.5.21.0. Er zitten in PS8 veel fouten maar na het installeren van de updates werkt alles helemaal top en heb ik er zeer goede ervaringen mee. Ik heb ook nog nooit problemen gehad.

Als je wilt dat wij je met eventuele problemen helpen denk ik dat het verstandig is eerst duidelijk aan te geven waar je precies problemen mee hebt. En zorg tevens dat je over 8.5.21.0 beschikt. En wat is "veel monteren", bedoel je urenlange data of gewoon veel knip, plak, knutsel, foto, titel en overgangwerk?
=========================================================

ik heb versie 8.5.21.0 en er zitten nog veel fouten in. Met veel monteren bedoel ik uiteraard veel en niet lang.. Lang vind ik niet erg want dan neem ik gewoon de tijd. Maar veel montages zoals knippen, titels.. en deze verplaatsen, lange filmpjes, veel overgangen en veranderingen in geluidsvolumes. Dit alles wordt teveel voor Studio 8. Door Pinnacles NL werd mij aangeraden de BETA versie te instaleren maar dan wordt het helemaal hopenloos. Vooral veel foutmeldingen met TitleDeco. Nu maak ik maar kleine filmpjes en zet ze met behulp van DVD creator 6 stuk voor stuk op een DVD. Werkt goed maar wil uiteraard wel een goed VideoMontage programma die wel betrouwbaar is en natuurlijk betrouwbaar..

Barco bedankt voor je reaktie en het meedenken

Groet van Ad

Verwijderd

Topicstarter
OgWok schreef op 28 May 2003 @ 19:11:
Nou het is zeker niet alleen zonneschijn in video(editing)land.
Deze week een tv programma opgenomen op hd (ong. 1 uur), en wil(de) daar met Premiere 6.5 de reclameblokken uitknippen, zodat het programma alleen overblijft. Toch niet teveel gevraagd dacht ik zo.

Bij het 2e reclameblok wat ik wil knippen geeft Premiere er spontaan de brui aan, en schiet zichzelf volledig af :( 8)7

Dit is natuurlijk nogal wat data wat bewerkt moet worden, maar echt opschieten doet het niet.

Nou doe ik dat op een stevig systeem wat verder perfect loopt en geen krimp geeft, maar het lijkt wel of de software voor dit soort akties in de kinderschoenen staat.
=========================================================

Ik ben erg nieuwsgrierig geworden naar de door u gebruikte stevig systeem.
Dit is toch wat wij allen in deze mooie videohobby willen?

Vr. Groet van Ad

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Is die al ergens te krijgen dan en zo ja hoe duur?
Toen ik een week of 2 geleden het product bekeek, heb ik wel de links gevonden naar zgn. aanbieders, maar geen enkele van de genoemde dealers had er iets over op hun website staan.

Qua specs zag het er wel OK uit en beter nog, gelijk branden vanuit Studio.
Dat zou me een hoop tijd schelen, wanneer je dus niet meer de files hoeft te knippen en in SonicMyDVD te branden. Dat kost voor 60 minuten aan film toch al gauw zo'n 40 GB |:(

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• tweakerbee
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

'k Heb altijd goede ervaringen gehad met Premiere, maar dat is dan ook een vrij duur pakket. Kreeg het bij een editting kaart van 1700 gulden, bundled. Dat viel dus wel mee.

Studio hoor ik inderdaad slechte verhalen over. Bij de nieuwe Premiere 6.5 worden veel programma's meegeleverd om DVD's te branden. 'k Ga het zelf binnenkort ook eens doen. Al tijden een DVD brander + firewire en een DV camera, maar nog nooit een millimeter video opgenomen op m'n PC... :D

You can't have everything. Where would you put it?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 21:40:
[...]

Ik ben erg nieuwsgrierig geworden naar de door u gebruikte stevig systeem.
Dit is toch wat wij allen in deze mooie videohobby willen?
Tiger MPX met dual Athlon 2000+
768 mb geheugen pc 2700 ddr
Adaptec 29320 controller
2x Seagate Cheetah 15K3 18 GB hd's in raid 0 array

Adaptec controller zit op 64 bit 66 MHz pci slot en haalt nu 149 MB/sec.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:30
Pinnacle Studio 7 of 8 werkt wel of niet, op de ene pc die vrijwel hetzelfde is alleeen maar fouten, en op een andere pc helemaal nix aan de hand.
Op 4 pc's geprobeerd, de stand is momenteel 2-2. IK weet trouwens 100% zeker dat het niet aan de pc's ligt en ik ben nog aan het uitzoeken waar dit probleem op slaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Carel op 08-06-2003 10:04 ]

• N.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 22:12
Dus begrijp ik goed, als studio 7 goed werkt, zou studio 8 dat ook moeten doen? Ik ben wel tevreden over het studio pakket en de DVD integratie lijkt me erg handig......
Pagina: 1