Toon posts:

Sapphire radeon 9800pro probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende :

2 weekjes terug nieuw pceetje gekocht 9800 kaartje.
In het begin deed ie het prima maar al gauw kreeg ik problemen dat de pcee niet wou starten hij bleef hangen tijdens de p.o.s.t. Na een hele hoop geprobeer en uitzoekwerk kwam ik er achter dat het probleem aan mijn 9800 lag.
Dus kaart opgestruurd voor garnatie en vandaag nieuwe binnengehad. op de bon van de leverancier staat "Klacht geconstateerd en kaart omgerolen" Ik heb nu ook echt een andere kaart maar helaas heb ik weer het probleem !. met mijn onboard geforce 4 dot mijn pc het echter wel prima en ook met een andere videokaart in het agp slot.

De configuratie is als volgt.

Msi k7n2g-ilsr Moederboard.
Sapphire radeon 9800pro 128 mb videokaart.
2x 256 kingston ddr 2700 geheugen
amd 2500+ 333mhz fsb.
Hauppauge wintv-pvr 250.
a-open 16 x dvd
lite-on 24x writer
maxtor 80 gb hdd
quatum 10gb hdd
enermax eg365p-ve(fc) 350 watt.

Ik heb alles wat je kan missen er al eens uitgehad om te kijken of ie het dan wel goed deed. Bios geupgrade. Andere processor en ander geheugen.

Wie heeft er nog een goed idee of kan me vertellen wat er aan de hand is ?

En nog een vraag kan de bios van de radeon 9800 ook geupgrade worden want misschien is dan het probleem wel weg. en kan iemand me vertellen hoe dan ?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
mischien in bios de onboard video uitzetten, als dat al niet automatisch gaat... en even kijken wat de kaart in een andere pc doet.
is de voeding van de radeon aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
unfor schreef op 28 May 2003 @ 18:51:
mischien in bios de onboard video uitzetten, als dat al niet automatisch gaat...

# Gaat Automatisch. #

en even kijken wat de kaart in een andere pc doet.

# Is op dit moment een probleempje kan ik pas later proberen en ik weet niet of deze kaart ook in een oud p-II board past en met een 230 watt voeding werkt. #

is de voeding van de radeon aangesloten?

# Jep #

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
hoor je ook piepjes tijdens booten of krijg je gewoon geen beeld ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Ik heb zoiets (op een P2 bordje) ook eens gehad en heb dat kunnen verhelpen door een bios update, dus misschien na een bios update doet ie het wel. (sorry, leren lezen)

Radeon bios is te flashen, maar dan moet ie wel opstarten...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 11:40 ]