Ik ben een error handler aant maken voor men forum, nu had ik dit al:
function.php
en dan om de functie aan te roepen:
Hij zegt dus telkens dat $error_reporting leeg is, ook als ik hem heb gedefinieerd!
Ik krijg dus dit dan: Error tekst nog niet vastgelegd.
Kan iemand me helpen?
Mvg
function.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| <?php function do_error ($error) { global $error; global $error_reporting; $error_reporting = array(); $error_reporting[0] = "Blijkbaar bevindt zich niets in het databeest!"; $error_reporting[1] = "Je wachtwoorden stemmen niet overeen!"; $error_reporting[2] = "blaat"; $error_reporting[3] = "Er zijn geen posts in dit forum. Klik op de <b>New Topic</b> link om een topic te posten."; $error_reporting[4] = "Dit forum bestaat niet!"; $error_reporting[5] = "Dit topic bestaat niet!"; $error_reporting[6] = "Je kan je niet 2x registreren!"; $error_reporting[7] = "Sorry, maar deze gebruikersnaam is reeds in gebruik! Ga terug en probeer opnieuw."; $error_reporting[8] = "Vul alle verplichte velden met een * in! Ga terug en probeer opnieuw."; $error_reporting[9] = "Je wachtwoorden stemmen niet overeen! Ga terug en probeer opnieuw."; $error_reporting[10] = "Je bent succesvol geregistreerd! Klik <a href=\"log.php?log=in\">hier</a> om je inteloggen."; $error_reporting[11] = "Je hebt blijkbaar iets fout of vergeten in te vullen. Ga terug en probeer opnieuw"; $error_reporting[12] = "Je onderschrift is een beetje te lang! Het mag maximaal uit 15 letters bestaan.<br /> Ga terug en probeer opnieuw."; $error_reporting[13] = "Nog geen data!"; $error_reporting[14] = "Deze gebruiker bestaat niet!"; $error_reporting[15] = "Sorry, maar je mag niet dubbelposten!"; $error_reporting[25] = "blaat"; if (!empty($error_reporting[$error])) { return $error_reporting[$error]; } else { return "Error tekst nog niet vastgelegd."; } } ?> |
en dan om de functie aan te roepen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <?php include("includes/functions.php"); echo do_error(25); ?> |
Hij zegt dus telkens dat $error_reporting leeg is, ook als ik hem heb gedefinieerd!
Ik krijg dus dit dan: Error tekst nog niet vastgelegd.
Kan iemand me helpen?
Mvg