[javascript]Browser window openen door linken naar jpg

Pagina: 1
Acties:

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik link naar een jpg met een script (dreamweaver scripts):

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>

[img]"<?[/img]" alt="<? echo $entry ?>" border="0" onClick="MM_openBrWindow('<? echo "$url_path/$entry" ?>','<? $entry ?>','width=640,height=480')">

Nou wil ik ook de margins meegeven? hoe moet dat of kan dat uberhaupt? want als het plaatje in dat nieuwe venster komt dan staat ie niet meteen linksboven tegen de hoek van het venster maar iets naar rechts en naar onder..

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Dan moet je een html bestand openen met daarin het plaatje. Dan kun je simpel de margins aanpassen.

Verwijderd

Kun je opmaak meegeven aan een bestand dat geen opmaak kan bevatten?

Je zult dit iets anders moeten oplossen. Een mogelijkheid is gebruik maken van een javascript dat een document in een popup kan schrijven.

JavaScript:
1
2
3
4
popup = window.open();
popup.document.open();
popup.document.write('HTML hier');
popup.document.close();

document.open en -close zijn niet eens echt nodig trouwens.. het is wel mooier.

Maar in jouw geval vraag ik me af of je het niet handiger vind om gewoon een popup te openen met daarin een PHP pagina. Je kunt dan gewoon alles in een pagina schrijven zonder PHP en javascript door elkaar te hoeven gebruiken. Open gewoon een pagina popup.php?id=14 of iets dergelijks.

Van popup.php maak je een keurige HTML pagina waarin je met CSS de marges wegwerkt, etcetera. Vervolgens voeg je de PHP toe die de juiste afbeelding weergeeft.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

1 reden om toch popup.document.close() te gebruiken:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<html>
<head>
<title>Popup write without close()</title>
<script type="text/javascript">

function pop() {

var popup = window.open();
  popup.document.write('<html><head><title>ik ben een popup :)<\/title><\/head>');
  popup.document.write('<body onload="alert(\'boe!\');">zie jij een alert?<\/body><\/html>');
//  popup.document.close();

}

</script>
</head>
<body>
<a href="javascript://" onclick="pop();">open popup</a>
</body>
</html>

[ Voor 24% gewijzigd door crisp op 28-05-2003 19:26 ]

Intentionally left blank

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024
Thx allemaal, ik dacht ik kan de size van het venster meegeven misschien ook wel dan de margins maar helaas dat blijkt dus niet te kunnen.. dan zal ik eens proberen het via PHP te doen das dan wel netter.. De andere code is van een php tutorial maar vind php coden wel leuk dus zal eens kijken of ik het voor elkaar krijg een php popup te bouwen :)