Toon posts:

VGA Cable Splitter Probleem => SCHADUW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
het gaat om zo-en gelijkaardig iets:
Afbeeldingslocatie: http://compucablelink.com/91vgasplttr.jpg
dit sluit ik dus aan, langs de ene kant mijn monitor kabel (1meter lang, naar 21" monitor)
langs de andere kant sluit ik verlengkabel aan van 10meter (een HQVGA Cable, max lengte ervan is 75meter volgens specs), en dan naar een andere monitor.
als ik die in het 2de splittertje steek, dan geeft mijn 21" monitor schaduw, (4 dubbele schaduw naar rechts).

iemand enig idee om dit op te lossen?
dit hoort wel te werken.

Verwijderd

Het werkt toch? Alleen verre van optimaal omdat je signalen verziekt worden.
Te kange kabels en kabels van te lage kwaliteit zijn funest voor de beeldkwaliteit, en het lijkt me dat het van zo'n splitter ook allemaal niet mooier wordt.

Wat je eventueel nog kunt proberen is een BNC kabel gebruiken, als deze op je monitor aangesloten kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
bnc kan op mijn monitor worden aangesloten ja....
maar waarom maken ze zo-iets dan als het brollig werkt?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

op lage resoluties werkt het meestal goed genoeg

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 17:17:
Om geld mee te verdienen denk ik? Er zijn zoveel brakke producten te koop. Het probleem met een t-splitter in je monitorkabel is dat de impedanties van de kabels veranderen en het signaal daarom gaat echo-en in de kabel, waardoor je schaduwen krijgt.
Een prima oplossing zou zijn om een dualhead kaart te gebruiken en het beeld op clone-mode ofzo te zetten :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 17:09:
Hallo,
het gaat om zo-en gelijkaardig iets:
[afbeelding]
dit sluit ik dus aan, langs de ene kant mijn monitor kabel (1meter lang, naar 21" monitor)
langs de andere kant sluit ik verlengkabel aan van 10meter (een HQVGA Cable, max lengte ervan is 75meter volgens specs), en dan naar een andere monitor.
als ik die in het 2de splittertje steek, dan geeft mijn 21" monitor schaduw, (4 dubbele schaduw naar rechts).

iemand enig idee om dit op te lossen?
dit hoort wel te werken.
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met de trust televiewer. Daar zat ook zo'n kabel bij en die gaf ook schaduw (vooral op hoge resoluties).

Je kunt het probleem oplossen door een afgeschermde kabel te kopen. Dat is er zo een met van die cilindertjes (zitten 2 van op). Kun je bij elke electronica zaak wel krijgen. Hierna werkte het bij mij iig perfect :)

suc6
Pagina: 1