Ik heb twee geluidskaarten, een Soundblaster Live! 1024 en mijn onboard NForce2 Soundstorm geval. Nu is het zo, dat ik alledrie de in/uitgangen op de Soundstorm gebruik als output voor mijn 6 boxen. Ik heb dus de microfoon van de SB gebruikt. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat het geluid, opgenomen via de mic op de Soundblaster, 'afgespeeld' / 'doorgelust' word naar mijn onboard soundkaartje, zodat ik 't geluid dus hoor?
Verwijderd
je moet sowieso zorgen dat ze allebei werken (geen conflicten met interrupts etc). Dan kun je bij je audio eigenschappen aangeven met welke ding hij moet gebruiken voor het opnemen en afspelen. Dat moet je dan ff goed doen..
Dat heb ik al gedaan, irq conficten zijn er ook niet. Maar 't is niet mogelijk denk ik om geluid te crossen tussen 2 kaarten...
Verwijderd
je moet die windows recoder openen en dan kijken of hij uberhaupt wel een inkomend signaal oppikt (dat zie je aan die VU meter) als dat zo is (misschien dat je harder moet praten om het te zien) dan ligt het echt aan je instellingen. Ik had laatst ook zoiets maar dat is iets met de schuifbalk van WAVE, MIC en nog iets.
en als dat niet zo is dan weet ik het ook niet
en als dat niet zo is dan weet ik het ook niet
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 13:35 ]
Volgens mij begrijpt steentje niet helemaal wat ts wil. Ik denk eigenlijk niet dat windows dat zelf kan, er zijn wel apps te vinden die zelf kunnen routeren van de ene input naar de andere output. Wat je ook kan proberen is intern via wat connectors&kabeltjes van de line-out van je sb (of een andere output) naar de aux-in van je soundstorm.
Het kan prima hoor, configuratiescherm, geluiden/multimedia, dan voorkeurapparaat op de mic van de SB zetten en voorkeur weergave op de onboard...dan aanvinken 'alleen voorkeursapparaten gebruiken'...zo moet het werken (zo gaat het in elk geval wel met m'n ac'97 + sb live)
Ik heb het kernprobleem nog niet opgelost, dwz ik hoor mezelf niet als ik de mic gebruik, maar Teamspeak kan er prima mee overweg, en daarvoor gebruik ik 't...
Verwijderd
dan moet je AGC aanvinken dan hoor je jezelf (geavanceerd kiezen bij je mic en dan AGC aanvinken (bij de 20db versterking)). Dan moet het opgelost zijn
Pagina: 1