Zoals de naam al zegt:Is de 3com 3C509B-TX-NM 10/100 Mbit een goede netwerkkaart? Ik ben van plan om deze morgen 2 op de hcc te gaan halen voor 125,- per stuk of kan ik misschien beter toch een andere netwerkkaart kopen?
Is op zich een prima kaart. Je kan alleen voor 25 pieken net zo goed een Realtek kaartje oid kopen is mijn ervaring.
Verwijderd
3com kaarten hebben wat leuke features, zoals IRQ delen (heb wel eens 7 devices w.o. 2 3coms op 1 IRQ gezet
)
dat heb ik de 30,- kaart van mn broer nog niet zien doen
dat heb ik de 30,- kaart van mn broer nog niet zien doen
ik wilniet lullig zijn maar de
3c90X series is 10/100
3c50X series is 10 mbit
dus wat je zegt kan niet
of je bedoelt de 3c905*-tx-m
maar het zijn goede kaarten,
3Com --> H33rsor op het gebied van Network
3c90X series is 10/100
3c50X series is 10 mbit
dus wat je zegt kan niet
Hmm, dat is een snelle reply van Ronald_stage
Verwijderd
Een 3Com werkt gewoon. Windows heeft er ook standaard drivers voor aan boord.Op vrijdag 24 november 2000 21:39 schreef noshit het volgende:
Is op zich een prima kaart. Je kan alleen voor 25 pieken net zo goed een Realtek kaartje oid kopen is mijn ervaring.
En de CPU load is een stuk lager. En de daadwerkelijke troughput komt ook in de buurt van die 100 Mbit.
LoLOp vrijdag 01 februari 2002 15:42 schreef pimlie het volgende:
Hmm, dat is een snelle reply van Ronald_stage
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Dit kan beter in NT. 
Move HA -> NT.
Move HA -> NT.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Pas nog een gebruikte 3C905B-TX-NM gekocht voor maar €29,50 doet 't perfect, drivers bij 3Com gehaald en gaan met die banaan. Ik zou als ik jou was de 2e hands markt niet negeren, kan je veel geld schelen...
3c509 zelfs ISAOp vrijdag 01 februari 2002 15:39 schreef Ronald_stage het volgende:
ik wilniet lullig zijn maar de
3c90X series is 10/100
3c50X series is 10 mbit
dus wat je zegt kan niet
ff mierenneuken -> 3c900 = 10mbit, niet alle 3c90x zijn 100mbit.
Beter dan 3com vind je niet. Intel maakt wel kaarten met bijna vergelijkbare kwaliteit. Als je de prijs voor 3com wil betalen zeker doen dan.Op vrijdag 24 november 2000 21:35 schreef $n@p$hot het volgende:
Zoals de naam al zegt:Is de 3com 3C509B-TX-NM 10/100 Mbit een goede netwerkkaart? Ik ben van plan om deze morgen 2 op de hcc te gaan halen voor 125,- per stuk of kan ik misschien beter toch een andere netwerkkaart kopen?
Realtek = echt niet relaxed.
Had een geleende Realtek in mijn P3 450, ASUS P3B-F, 256 MB, gedouwt met Windows 2000 Server erop.
Het enige wat ie deed was als FTP server dienen en MP3tjes afspelen.
De FTP draaide op gemiddeld 7MB/s met een CPU usage van 67% !!!
Had een geleende Realtek in mijn P3 450, ASUS P3B-F, 256 MB, gedouwt met Windows 2000 Server erop.
Het enige wat ie deed was als FTP server dienen en MP3tjes afspelen.
De FTP draaide op gemiddeld 7MB/s met een CPU usage van 67% !!!
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
3COM kaartjes doen alles zelf.
bijv: Realtek doen bijna alles via je CPU, dus op een beetje lanparty kan je dus niet gamen + downloaden\uploaden tegelijk vanwege enrmore CPUload [CS+1MB/Sec ftp wil al niet, stotterd/schokt/haperd als een gek op een P3-757/ata66]
Realteks zijn dan wel weer goed geschikt voor NIC voor internet [tenzij je een HELE snelle [1MB/sec of meer verbinding hebt] want ze kosten echt geen ruk.
bijv: Realtek doen bijna alles via je CPU, dus op een beetje lanparty kan je dus niet gamen + downloaden\uploaden tegelijk vanwege enrmore CPUload [CS+1MB/Sec ftp wil al niet, stotterd/schokt/haperd als een gek op een P3-757/ata66]
Realteks zijn dan wel weer goed geschikt voor NIC voor internet [tenzij je een HELE snelle [1MB/sec of meer verbinding hebt] want ze kosten echt geen ruk.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Pagina: 1