[Windows] Hoe bepaal ik OS versie van remote systeem?

Pagina: 1
Acties:

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:30
Hello,

vraagje: hoe kan ik over een tcp/ip netwerk bepalen welke
OS op een remote systeem draait, als ik alleen z'n IP adres weet,
en dat de C-schijf geshared is (en benaderbaar)?

Ik wil onderscheid kunnen maken tussen Windows 9x, en Windows NT/2000/XP.

Als het kan, liefst in C++ code.

ThNx

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

je hoeft toch niet meteen zo'n topic dubbel te openen hoor. Heb een melding gemaakt, moeten de modjes maar even uitmaken of en zo ja, welke open mag blijven..

[ Voor 5% gewijzigd door hufkes op 28-05-2003 16:38 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34
http://www.gfi.com/ < Languard

of

Nmap, maar dan voor Windows: http://www.nmapwin.org/

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:00

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

die bovenste link is een beetje discutabel op GoT :X

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Vinnienerd
Wrom?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Dit kan alleen met WMI met (domain) administrator rechten.

Professionele website nodig?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:00

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

GFI LANguard Network Security Scanner (N.S.S.) checks your network for all potential methods that a hacker might use to attack your network. By analyzing the operating system and the applications running on your network, GFI LANguard N.S.S. identifies possible security holes.

kan misbruik van gemaakt worden :) het is de bedoeling om het te gebruiken zodat je je eigen netwerk dicht kan spijkeren maar het kan dus ook gebruikt worden om in een ander systeem zwakke plekken te zoeken en binnen te dringen.
(heb hem zelf trouwens ook dus weet wat ie ongeveer kan)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 01:56
Lijkt me dat je hier gewoon SMB/CIFS voor kan gebruiken (ik kan onder Unix iig met smbclient gewoon de OS string van de server opvragen). De Windows API hiervoor ken ik niet, maar die is ongetwijfeld wel te vinden op MSDN.

• curry684

curry684

@sh4d0wman: kzie niet waarom een legale commerciele tool die bedoelt is om legale activiteiten mee te verrichten hier niet zou mogen.

Het feit dat er misbruik van gemaakt kan worden is geen argument. Ze mogen bij de Blokker toch ook messen verkopen ondanks dat je er iemand mee dood kunt steken? En chocomel bij Albert Heijn ondanks dat je doodgaat als je er 5 liter van op een rij drinkt?

• Vinnienerd
En een auto verkopen om een hele groep voetgangers die bij een stoplicht staan aan te rijden... :X

BTW, dan is Nmap net zo illegaal

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Mja, einde discussie wel of niet, want curry684 heeft gelijk. ontopic dus aub.

edit:
En vergeet deze niet te lezen:
F_J_K in "Hoe bepaal ik OS versie van remote syste"

[ Voor 40% gewijzigd door drm op 28-05-2003 18:03 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• curry684

curry684

Uit het andere topic een quote van F_J_K:
Er zijn naast srvinfo natuurlijk hele simpele methoden als je gewoon toegang hebt tot de schijf; c:\boot.ini, het feit of c:\windows of c:\winnt bestaat, de namen van bepaalde systeembestanden etc etc. (kijk in de verkenner naar verschillende OSsen en je ziet de verschillen wel terugkomen). Ik zou zeggen: kijk goed naar die verschillen & probeer aan de hand daarvan een script te maken.
Had ik al gezegd dat mijn Windows install op D draait? En dat je zelf bij setup mag kiezen of je naar directory Windows of Poep installeert? En dat boot.ini een normaal editable bestand is waarin je je huidige OS rustig 'Evil program from hell Redmond' mag noemen? :)

Ik zou voor een niet-intern never-to-be-distributed programma geen losse en vooral lekke regeltjes als dit hanteren.

Pagina: 1