Hoe bepaal ik OS versie van remote systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:50
Hello,

vraagje: hoe kan ik over een tcp/ip netwerk bepalen welke
OS op een remote systeem draait, als ik alleen z'n IP adres weet,
en dat de C-schijf geshared is (en benaderbaar)?

Ik wil onderscheid kunnen maken tussen Windows 9x, en Windows NT/2000/XP.

ThNx

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-09 16:26

Stoffel

Engineering the impossible

Kijk in de root in het bestand "boot.ini", daar staat in of het NT/2K/XP is, staat het hele bestand er niet dan is het Win98 :)

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

beetje dubieuze vraag :/
even googlen op os fingerprint dan vind je wel wat

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• yohan
  • Laatst online: 29-08 14:37
Overigens is het de bedoeling dat je GoT niet alleen als helpdesk voor jezelf gebruikt maar ook reageert op andere topics. Dat is het principe van een community :)

deze offtopic opmerking gezien je post history

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Uit de FAQ:
Geen scriptrequests of "quick fix" oplossingen.
Topics en posts in de trant van "ik kan dat en dat scriptje niet meer vinden" of "dit programma lukt niet, wie kan het voor me afmaken?" worden direct op slot gedaan. Houd je aan de quickstart.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Nog een toevoeging: Wij tweakers groeten elkaar niet

• the_shadow
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Is dat ook een onderdeel van de policy, of is dat gewoon iets wat jij niet doet :/ ? Als iemand de lezer in zijn/haar topicstart wil begroeten, moet hij/zij dat vooral niet laten. Als je je er aan ergert, dan lees je er toch gewoon overheen |:(?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

The_Shadow schreef op 28 May 2003 @ 16:54:
Is dat ook een onderdeel van de policy, of is dat gewoon iets wat jij niet doet :/ ? Als iemand de lezer in zijn/haar topicstart wil begroeten, moet hij/zij dat vooral niet laten. Als je je er aan ergert, dan lees je er toch gewoon overheen |:(?
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

uit de faq ;)
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

[ Voor 6% gewijzigd door sh4d0wman op 28-05-2003 16:57 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

srvinfo info uit resource kit... wel admin rechten nodig (dus mapping naar c$ moet mogen)

maar als dat al kan kan je gewoon de versies opvragen van de files in %systemdir%

• segil
  • Laatst online: 16:50
thnx, en zal noooooit meer eerst hier posten, en dan gaan nadenken! ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Er zijn naast srvinfo natuurlijk hele simpele methoden als je gewoon toegang hebt tot de schijf; c:\boot.ini, het feit of c:\windows of c:\winnt bestaat, de namen van bepaalde systeembestanden etc etc. (kijk in de verkenner naar verschillende OSsen en je ziet de verschillen wel terugkomen). Ik zou zeggen: kijk goed naar die verschillen & probeer aan de hand daarvan een script te maken.

En als je geen leestoegang zou hebben: ik kom vrij veel (lees: genoeg) tegen als ik op Google zoek naar tools/scripts hiertoe. Maar omdat dat vrijwel allemaal nogal dubieuze sites zijn (de reden om het OS op deze manier te weten te komen is niet echt netjes namelijk) geef ik die zoektermen niet ( :o ) , en omdat je in P&W al dezelfde vraag gesteld hebt gooi ik je vraag hier dicht.

[rml]curry684 in "[ Windows] Hoe bepaal ik OS versie van re"[/rml] geeft een mooiere oplossing, maar dan kom je aan wat uitgebreider scriptingwerk in P&W, het lijkt me handig als je daar zelf eerst een omzet voor maakt, er is heel veel op internet te vinden over WSH/VBScript/WMI.

Hoe dan ook: twee topics over een onderwerp is niet nodig en deze is eeuh vrij offtopic gegaan.

Als je topicstart in P&W ook te kort was (zie het policy aldaar 'bovenaan de topiclijst', net als bij WOS), kan je wel een nieuw topic openen, maar kom dan alvast wel met een opzetje aub - zie dus de policy :)

offtopic:
Groeten / bedanken in de begin- en sluitpost kan ik me totaal niet aan storen. Dat wordt IMHO pas vervelend als het onder elke post komt, dus wat dat betreft is er niets aan de hand :*

Edit:
segil schreef op 28 May 2003 @ 17:05:
thnx, en zal noooooit meer eerst hier posten, en dan gaan nadenken! ;)
Oeh, dat is inderdaad aan te raden O-)
Zo kom je er wel uit geloof ik, en anders horen wel het wel :)

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 28-05-2003 18:57 . Reden: www.typo's.nl :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.