Toon posts:

[php] regex

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet dmv regular expressions bepaalde string weghalen uit tekst. In de inleiding komen dingen voor als [ID=234], deze moeten echter allemaal worden verwijderd.

Ik heb het volgende, maar werkt niet. Wie kan mij helpen?

$inleiding = str_replace("[ID=^[0-9]]","",$inleiding);

• Fox|IA
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-11-2022

Fox|IA

Official Bastard

En zo?

$inleiding = ereg_replace("\\[ID\=[0-9]+\]","",$inleiding);

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 16:11:
Ik moet dmv regular expressions bepaalde string weghalen uit tekst. In de inleiding komen dingen voor als [ID=234], deze moeten echter allemaal worden verwijderd.

Ik heb het volgende, maar werkt niet. Wie kan mij helpen?

$inleiding = str_replace("[ID=^[0-9]]","",$inleiding);
str_replace heeft geen regexp als argument, je zult ereg_replace of preg_replace moeten gebruiken (de laatste heeft altijd mijn voorkeur).
Verder kan je veel lezen op http://www.php.net/pcre hoe de syntax van reguliere expressies in elkaar zit. Ook in de FAQ worden handige links naar tutorials gegeven.
In jouw geval zou dit moeten werken:
PHP:
1
$inleiding = preg_replace('/\[ID=\d+\]/', '', $inleiding);

Intentionally left blank

Verwijderd

str_replace maakt geen gebruik van regular expressions

Kijk eens naar www.php.net/preg-replace.

Verder kan een string nooit matchen met jouw regular expression. Je hebt tekens staan vóór ^, wat het begin van een string is. Je wilt dus tekens voor het begin van de string? No can do. Overigens klopt er wel meer niet aan je regular expression. De vierkante haakjes zul je moeten escapen, anders ziet de regex engine de inhoud ervan als een character class.

$inleiding = preg_replace ( '/\[ID=\d+\]/', null, $inleiding );

[ Voor 2% gewijzigd door drm op 28-05-2003 16:22 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

En ziet u verder de manual voor meer uitleg over de Perl Compatible Regular Expressions.

Ik zou het wel op prijs stellen als je nu wel even de FAQ en het beleid leest over wat we hier verwachten van een topic.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Dit topic is gesloten.