Toon posts:

[asp.net]refresh problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mede tweakers,

Ik heb een serieus probleem, waar ik totaal geen raad mee weet.
Het volgende is het probleem.

Ik heb myn site opgebouwd met daarin een iframe, waar inprincipe de actie gebeuren.
Buiten myn iframe heb ik de menu balk links en de topnavigatie er boven (zie www.begeer.nl (dat is hem))
De navigatie werkt perfect omdat ik namelijk dynamische pagina's heb en alles wordt perfect keurig opgehaald.

Nu ben ik met een voorraadklant gedeelte bezig maar daar zitten alleen vaste pagina's in. En wordt er ook van vanuit een Iframe geredirect naar een ander iframe.
Myn navigatie werkt TOTAAL niet daar(aangepaste versie voor vaste pagina's)
Zodra ik dus iets redirect dan komt het in me iframe te staan en wordt myn topnavigatie niet refreshed, waardoor die navigatie dus niet meer werkt.

Ik heb 2 vragen.
- is het mogelijk om met response.redirect een target mee tegeven??(had het neit gevonden:'(
- hoe kan ik van uit myn iframe myn topnavigatie balk refreshe
(hiervoor heb ik gezogd naar een stuk javascript maar die refresh alleen de pagina waar de link van daan komt, in myn geval dus alleen het IFRAME)

Hoe moet ik dit oplossen?
weet iemand een handig ideetje?

Met vriendelijke groet,
rinse mallee

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

- is het mogelijk om met response.redirect een target mee tegeven??(had het neit gevonden
Nee

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Snik dat is heeeeeeeeel jammer.:'(:'(:'(:'(:'(

offtopic:
heb veel verdriet nu:'(:'(:'(:'(:'(:'(

kan die tweede optie wel??

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

kan die tweede optie wel??
Met javascript zou je in principe je frame wel moeten kunnen refreshen. Probeer anders zelf ook in ieder geval moeite te doen een oplossing voor je probleem te vinden.
Bijvoorbeeld door de search eens te raadplegen :)
[search=frame refresh]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
maar ik wil niet me iframe refresh maar myn navigatie bar die daar buiten ligt.

vanuit myn iframe roep ik dus een andere pagina aan die in me iframe komt.
maar kan ik dan ook iets wat buiten het iframe ligt refreshe??

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

maar ik wil niet me iframe refresh maar myn navigatie bar die daar buiten ligt.
En je navigatiebar heb je ook in een (i)frame geplaatst?
maar kan ik dan ook iets wat buiten het iframe ligt refreshe??
Als je dat wat buiten je iframe ligt ook in een (i)frame plaatst moet dat wel lukken :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Mischien werkt dit ?

Stukkie Javascript

<script language="javascript">
window.open('http://www.tweakers.net', '_top');
</script>

Verwijderd

Gelukt ???

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

jasperh17:
Gelukt ???
wtf :? Denk je dat als hij dat wil melden dat hij dat niet doet en als hij dat niet wil melden wel doet als jij het topic kickt :? Dergelijke nutteloze reacties voortaan achterwege laten ajb ...

Clientside problemen horen thuis in Webdesign & Graphics

-> W&G dus.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Myn excuses dat ik zo laat reageer.
maar ik had een paar klein probleempjes
Ik zal direct de adviezen eens proberen.

Overigens myn topbar is een onderdeel van eent tabel en me iframe is een cell in die tabel.
Maar ik ga het eens proberen.
Ik hoop dat het werkt

jullie horen het spoedig van me

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Er zijn een aantal mogelijkheden:

• Je geeft je form een target="_top" mee en zorgt dat je geredirect wordt naar de juiste pagina met daarin het juiste iframe.
• Je zet in iframe een stukje javascript als deze geladen wordt die de parent refreshed; ik ben dan alleen wel bang dat je huidige locatie van iframe kwijt raakt.
• Je ditched de iframes en je gaat werken met DIVjes met een overflow: scroll; :); eigenlijk heeft dit min of meer dezelfde uitwerking als oplossing 1 alleen is het volgens mij iets minder omslachtig.

Trouwens, als je alleen de navigatie wilt refreshen is het wellicht een idee om die ook (onzichtbaar) in een iframe te zetten zodat je vanuit andere iframe gewoon het navigatie iframe kan refreshen. Lijkt mij eigenlijk de meest simpele en nette oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
stomme vraag misschien hoor.

Maar is het dan mogelijk om vanuit een iframe een andere iframe te refreshe? een iframe is als het waren een browser in een browser. Kan je dan een apparte browser waar het iframe dus niet vandaan komt REFRESHE??

een kleine uit leg van myn structuur, waar myn probleem ligt.
vanuit een iframe roep ik niet een volledige file met iframe's aan maar enkel en alleen maar de vul-file(hihi geeft het maar een naampje) die ik aan roep met redirect.
Dit doe ik zodat namelijk het url in de adres balk niet veranderd, vanwege kleine veiligheden. Uiteraard is het wel te achterhalen waar hij naar toe gaat, maar het is de bedoeling dat als er op refresh gedrukt wordt, dat er dan een gerefreshd wordt naar de pagina waar hij vandaan kwam.

Dus even een puntgewijze samenvatting:
- pagina geladen met iframe
- in deze pagina staat een link
- deze link redirect naar een andere iframe die geladen wordt in het huidig iframe
- url blijft daardoor het zelfde

Ik hoop dat ik niet te wazig ben hahaha

p.s. om myn gehele structuur om te gaan zette naar frames of naar divs is niet echt een optie. Omdat ik dan namelijk werk van een 2 a 3 maanden moet om gaan zette en ik heb niet zo lang meer

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 10:20 ]

Pagina: 1