encrypted filesystem op usb drives

Pagina: 1
Acties:

• drecaise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Heeft er iemand inzicht in het gebruik van ntfs op usb drives zoals bijvoorbeeld een apacer handy steno? Ik wil namelijk van efs (encrypted file system) gebruik maken.

probleem is dat ik nergens kan vinden welke file systems mogelijk zijn dan wel ondersteund worden.

pizzaguys get all the pussy

Verwijderd

de mijne werkt volgens mij met FAT32 en ik kan een wachtwoor over heel de pendrive gooien...
maar hoe het zit met ntfs en efs???
ik ben wel benieuwd naar de reacties van andere als die er iets over weten.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 08:30

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Weet je zeker dat je voor EFS wil gaan?
wanneer je nml. je PC formateer (en niet de juiste files heb gebackupped) kom je dus niet meer bij je efs protected drive. Je krijg nml toegang tot dat filesysteem op basis van je credentials zoals die aanwezig zijn op het moment van het creeeren.

Het is slimmer om hier een third-party encryption tool op los te laten. Het nadeel is echter wel, dat je eerst weer die software moet installeren.
Voorbeelden hiervoor zijn:
- PGPDisk
- Scramdisk / Drivecrypt
Zo zijn er overigens nog wel enkele te verzinnen.

Zelf gebruik ik drivecrypt voor mijn removable media. Dit is nml ook in zogenaamde traveller mode te installeren. Hiervoor heb je dan geen installatie op een ander PC nodig.

NTFS heeft geen toegevoegde waarde. Je gooit die pendrive in een andere PC, waar je admin rechten heb, take ownership en je kan overal bij :)

[ Voor 11% gewijzigd door BlaTieBla op 28-05-2003 16:29 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• drecaise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
ik dacht eigenlijk meer van gewoon m'n keypair backuppen op een diskette en die in de kluis te leggen.... ik vergis me toch niet als ik denk dat dat afdoende moet zijn om opnieuw toegang te krijgen tot de encrypted gegevens? (lijkt mij namelijk dat ik daar m'n private key slechts voor nodig heb)

gshock: kun je dat ding niet formateren met format.com /fs:ntfs Zou je dat eens voor me kunnen proberen?

[ Voor 3% gewijzigd door drecaise op 28-05-2003 16:37 ]

pizzaguys get all the pussy

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 08:30

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

drecaise schreef op 28 mei 2003 @ 16:36:
ik dacht eigenlijk meer van gewoon m'n keypair backuppen op een diskette en die in de kluis te leggen.... ik vergis me toch niet als ik denk dat dat afdoende moet zijn om opnieuw toegang te krijgen tot de encrypted gegevens? (lijkt mij namelijk dat ik daar m'n private key slechts voor nodig heb)

gshock: kun je dat ding niet formateren met format.com /fs:ntfs Zou je dat eens voor me kunnen proberen?
Tuurlijk werkt het als je je keypair backupped..... Maar je bent de eerste die ik die opmerking hoort maken :)

Desalniettemin.... Geef mij maar een (open-source) third party oplossing ipv een MS encrypty vorm. Een nieuw service pack, kan de heleboel onklaar maken.

[ Voor 13% gewijzigd door BlaTieBla op 28-05-2003 17:17 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0