Toon posts:

[ASP] pagina laadt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heel vreemd, de eerste keer werkte hij wel, toen had ik een linkje toegevoegd (geen asp, gewoon een "terug" linkje)...en daarna deed hij het dus niet meer :?

krijg deze foutmelding:
HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP-fout
Internet Information Services

--------------------------------------------------------------------------------

Technische informatie (voor ondersteunend personeel)

Soort fout:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma] Kan (onbekend) niet gebruiken. Het bestand is al in gebruik.
/Bassline/TMP1inruflnb9.asp, line 5

Soort browser:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)

Pagina:
GET /Bassline/TMP1inruflnb9.asp

Tijd:
woensdag 28 mei 2003, 15:40:22

Meer gegevens:
Microsoft Support
we worden er gek van 8)7 }:O

betreffende ASP bestanden staan in een zipje

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Could not use '(unknown)'; file already in use
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Could not use '(unknown)'; file already in use.
This is a bit of an odd error that I have never received myself but have been asked about on number of occasions. It usually means that either incorrect permissions are set on the server or the incorrect version of MDAC (Microsoft Data Access Components installed on the server or the version is not correctly installed). You need to ensure the ODBC version you have is 4 or greater.

If you are running the web server yourself then read the FAQ, Checking and Setting up the Correct Permissions on the Server and the FAQ on, Checking you have the correct ODBC Access Database Drivers.

If you are not running the server yourself you will need to contact your web space provider and ask them how to sort the problem out.
Je hebt iig de engelse foutmelding. Je kan nu mbv Google iig een stuk verder komen. :)

[ Voor 28% gewijzigd door gorgi_19 op 28-05-2003 15:49 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Kan (onbekend) niet gebruiken. Het bestand is al in gebruik.
Heb je access gewoon niet open staan?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
DeverauX schreef op 28 mei 2003 @ 15:50:
[...]
Heb je access gewoon niet open staan?
nope...dat was de meest voor de hand liggende reden idd

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 15:54 ]

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 15:46

Pogostokje

* twiet *

Heeft de websmurf rechten in de dir waar ook de database staat om de *.ldb aan te mogen maken? En ... staat dit bestandje er ook als je die pagina op roept/probeert te roepen?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

nope...dat was de meest voor de hand liggende reden idd
En je geeft je connection ook netjes weer vrij?
Als dit ook het geval is dan zou ik eerst eens proberen om MDAC opnieuw te installeren. Het lijkt me alleen sterk dat het hieraan ligt omdat het eerst wel goed ging.
Heel vreemd, de eerste keer werkte hij wel, toen had ik een linkje toegevoegd
Wat heb je precies toegevoegd dan? En na het verwijderen van hetgeen je hebt toegevoegd kreeg je deze melding nog steeds?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

• gorgi_19

gorgi_19

en welke versie van mdac heb je? hoe ziet je connectionstring er uit?

en wat heb je zelf al gevonden en uitgeprobeerd?

[ Voor 28% gewijzigd door gorgi_19 op 28-05-2003 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
DeverauX schreef op 28 mei 2003 @ 16:03:
[...]

En je geeft je connection ook netjes weer vrij?
Als dit ook het geval is dan zou ik eerst eens proberen om MDAC opnieuw te installeren. Het lijkt me alleen sterk dat het hieraan ligt omdat het eerst wel goed ging.

[...]

Wat heb je precies toegevoegd dan? En na het verwijderen van hetgeen je hebt toegevoegd kreeg je deze melding nog steeds?
ik begin een verband te zien

linkje wat ik had toegevoegd was: <a href="JavaScript:history.go(-1);">terug</a>

maar als ik in dreamweaver (jaja, zo leer je ASP op school 8)7 ) opnieuw m'n connectie test, en hij geeft de melding "connection was made successfully" en ik reload mijn asp pagina, doet ie het wel weer...1 keer dan!

dus er is een verband, maar ik zou niet weten hoe ik dat op moet lossen

Verwijderd

Topicstarter
ah, ik heb hem volgens mij!

code bekijken helpt wel eens ;)

in mijn connection.asp stond het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<%
' FileName="Connection_odbc_conn_dsn.htm"
' Type="ADO"
' HTTP="false"
' Catalog=""
' Schema=""
MM_connBassline_STRING = "dsn=Bassline;"
%>

van false heb ik ff true gemaakt en nu werkt het volgens mij :)

• gorgi_19

gorgi_19

:/

Die single quote er voor betekent dat het een comment is en deze wordt dus niet meegenomen in de code.

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Sorry hoor maar op basis van deze gegevens lijkt het me lastig een verband te kunnen trekken :)

Ik denk alleen niet dat het ook maar iets te maken heeft met de link die je toegevoegd hebt, maar eerder met je connectionstring ofzo. Post deze anders ook even ;)

edit:

Als ik je een tip mag geven: dump dreamweaver en ga van mij part met notepad aan de slag want het lijkt er niet echt op dat je weet wat je aan het doen bent ;)

[ Voor 26% gewijzigd door DeverauX op 28-05-2003 16:18 ]

Quincy Jones

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Het lijkt me beter als de TS eerst even begint met een basiscursus ASP. Zo zal het toch alleen maar neerkomen op 'voorzeggen' van het antwoord wat imho niet echt leerzaam en het doel van P&W is.

Dus petur zoek eens een tutorial over ASP (bijv op www.w3schools.com) en leer eens te begrijpen wat de code is die Dreamweaver uitpoept. Lees daarna alles van dit topic eens door en je zal er echt zelf 1-2-3 uitkomen :)

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.