klein lcd scherm in htpc zetten

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik wil een home theathre pc bouwen.

Een goedkope (kleine) kast en andere hardware heb ik snel bij elkaar gezocht. Ik zit nog met 1 probleem.

Ik neem voor het video-out werk een Realmagic Xcard. Het enige nadeel wat daarbij komt kijken is dat die kaart alleen video weergeeft en niet je Windows bureaublad. Ik wil niet ook nog een monitor om mee te sjouwen dus ik wil in de kast een LCD schermpje inbouwen.

Ik was op een site waar ze voor rond de 300 dollar complete bouwpakketjes verkochten.

Is er nog een andere mogelijkheid? Een schermpje uit een kapotte laptop kan ik nog wel aan komen maar dan weet ik niet hoe ik dat weer aansluit op een gewone vga aansluiting (behalve voor 200 dollar een chip te kopen).

Wat ik wil is dus gewoon op een goedkope manier dit oplossen. Weet iemand een site ofzo waar ik doehetzelf pakketjes kan kopen of misschien een totaal andere oplossing om toch mn bureaublad te kunnen zien. De kwaliteit hoeft niet hoogstaand te zijn. Hoogstaand genoeg om een filmpje te starten :)

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-08 11:08
Er is een IA geweest (helaas al afgelopen dus) waarin kleine LCD's (8,5", 640x480) werden verkocht voor maar 14.95 (incl. videokaart). Het was volgens mij geen kleurenscherm.

Link naar artikel: klik

Ik kan dit display niet meer vinden op de site van pollin.de (waar de artikelen vandaan kwamen); misschien dat je 'm nog ergens anders kan vinden.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
256 kleuren zie ik.. maar aan zo'n scherm is toch ook wel te komen zonder IA

al is t 10 euro duurder oid

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-08 11:08
Hmz het is een kleurenscherm ja... als je er een gaat kopen mag je er ook wel 1 of 2 voor mij bestellen ;)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
mja.. mn vraag was of t ergens te krijgen is maar ik was mn vraagteken vergeten :)