Toon posts:

Marge-instellingen van Paint.exe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[Win9x XP]

Probleem: Als ik met het programma Paint.exe wil werken, moet ik altijd de standaard pagina-instelling wijzigen voordat ik een bestaande tekening wil bewerken of afdrukken.
Dit komt doordat wanneer het programma Paint.exe wordt opgestart, de marges boven, onder en aan de zijden standaard staan ingesteld op 19,1 mm.

Nu wil ik deze waarden standaard op nul (0) hebben staan als Paint.exe geopend wordt
Wie heeft een tip hoe ik dat zou kunnen fixen?
Eventueel d.m.v. een hulp-programmaatje dat gedraaid wordt zodra Paint wordt gestart....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Volgens mij is het niet mogelijk met paint.. Paint is namelijk niet zo uitgebreid. Gebruik anders een iets geavanceerder proggie om een afbeelding te berwerken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Je printer kan sowieso niks afdrukken wat direct aan de rand van het vel zit. Er zit altijd grijperwit tussen de randen en de afbeelding.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat is de volgende keer handig om ook even in de topictitel te vermelden als je in WOS post. Maar aangezien dit als los programma bij de buren van Software Algemeen thuishoort, verplaats ik het die kant op. (De uitleg van beide staat in Windows Operated Systems - Policy :) )

Ontopic: of het in paint zelf kan weet ik niet. APart programma/script: je kan met regmon van www.sysinternals.com kijken of er wat in je register wordt weggeschreven als je het veranderd. Zo ja zou je daar wat mee kunnen doen. Zo niet kan je met VBScript (met sendkeys) of met iets als AutoIt paint opstarten en dan de toetsindrukken simuleren.

Inderdaad is een ander tekenprogramma dan net zo makkelijk :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een verlaat antwoord op de vorige reactie over het gebruik van een ander tekenprogramma:

Een ander tekenprogramma is oké, maar aangezien ik "mijn" cursisten de grondbeginselen van de computer mag bijbrengen, kan ik moeilijk met een "ingewikkeld" programma over de brug komen. Daarbij komt nog, dat zowel Paint als Wordpad standaard met de installatie van - in ons geval - Windows 98 meegeleverd worden.
Pagina: 1