Toon posts:

2500XP of 2600XP bij videobewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een processor en mobo upgrade doen omdat ik tegenwoordig veel met videobewerking doe. Nu heb ik al uren zitten lezen in de topics maar omdat ik vrij weinig verstand heb van de materie is het voor mij zeer moeilijk om een keus te maken.
Ik kies in ieder geval voor een MSI nforce2 mobo maar wat mij nog rest zijn de vragen:

- de XP2500 Barton of de XP2600 Thoroughbred ? (ook met evt. OC in het achterhoofd)
- welk geheugen en waarom?

Alvast bedankt!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:03

Sorcerer8472

Mens sana?

Veel videobewerking betekent dat je beter een Pentium 4 kunt gebruiken. Qua veel dingen zijn Athlons sneller, maar zo goed als iedereen is het ermee eens dat je voor videobewerking (vooral het uiteindelijke encoden) veel beter een P4 kunt hebben :)

Een P4 2.2 GHz is bijvoorbeeld volgens mij zelfs sneller dan een XP2600+ qua veel dingen in videobewerking, dus veel duurder is het niet :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je een beetje vooronderzoek had gedaan, dan was je ongetwijfeld op dit topic gestuit .. 2500+ Barton of 2600+ Tbred

In het vervolg wel éérst doen voordat je een topic opent! Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

Dit topic is gesloten.