[abo] betaling nog niet voldaan

Pagina: 1
Acties:

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-03 12:53
Nadat onze lieve Reacher het een en ander had geregeld zodat ik met mijn gewenste namen een abonnement af kon sluiten, is het nog steeds niet klaar. Ik heb op 20-05-'03 het abonnement afgesloten, maar bij de order status staat nog steeds dat de betaling nog niet voldaan is. Nu weet ik dat de offline eenmalige machtiging niet dé snelste methode is, maar ook zeker niet de langzaamste en ik vind een week toch wel lang worden.
Ik heb Tripledeal gisterochtend al een mail gedaan, maar nog geen antwoord gekregen. Dus ongeduldig als ik ben, open ik toch maar even een topic.

Mijn username op tnet is Tweakit! en hier op Got is het (volgens mij :P ) internetinfo. Mijn bestelnummer is 345.

bank is postbank

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Kun je iets specifieker zijn? Heb je de machtiging al wel in huis gehad en teruggestuurd? (als dat tenminste is wat je bedoeld met een "offline" machtiging :)). Is het geld al van je rekening afgeschreven?

Professioneel Hyves-weigeraar

• internetinfo
Ik kan nu niet zo snel zien of het geld is afgeschreven omdat ik geen girotel heb en ook nog meer geldverkeer heb gehad. Dan zou ik dus tot vrijdag moeten wachten dacht ik (krijg het om de week). Die machtiging moest ik gewoon uitprinten, ondertekenen en naar Triple Deal sturen.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Oh ok :). Nou ik weet in ieder geval dat Triple Deal niet zo heel snel is met het verwerken van bankoverschrijvingen. Mensen die met rabo direct betalen of creditcard geld overmaken worden vrijwel meteen verwerkt, maar degenen die het zelf overmaken moeten langer wachten, ook als het geld al van hun rekening is afgeschreven. Het zou dus goed kunnen dat het verwerken van zo'n machtiging ook meer dan een week duurt, zonder dat er iets "vreemds" aan de hand is. De Postbank zou ook nog een vertragende factor kunnen zijn, die staan ook niet bekend als de snelste :). Mocht je nou geen antwoord krijgen van Triple Deal of over een week nog steeds niet geactiveerd zijn, laat het dan nog even weten :).

Professioneel Hyves-weigeraar

• internetinfo
Hmm nou ja, ok. Ik kijk vrijdag wel even of het geld er al af is.

Tnx iig :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Volgen triple deal heb je "no full payment yet".

Machtigingen zijn traag omdat de betaling pas is voldaan op het moment dat de machtiging niet meer ingetrokken kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 28-05-2003 17:45 ]

• internetinfo
Ik dacht dat dat 5 dagen na ontvangst zo was, dus het kan nog wel even duren dan. Het moet nog overgeschreven worden, dan weer naar tnet en dán pas heb ik mijn abonnement...
Nou ja, heb nu toch 4 dagen vrij, even ertussen uit, heb ik er toch geen last van :)

• internetinfo
Inmiddels heb ik mijn giro binnen en het geld is afgeschreven, €33.
Op de order status staat nog steeds niet voldaan.

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Waarschijnlijk zal het maandag wel verwerkt worden dan. Bij Triple Deal werken ze logischerwijs ook niet 24/7 :).

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• internetinfo
Het is nu maandag 02-06-'02 1610 en heb nog steeds de melding "niet voldaan". Ik begin er nu wel een beetje moe van te worden, ookal is dit niet de snelste methode :/

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je ook gelezen wat Femme schreef? Je status gaat dus pas op voldaan als én het geld is voldaan én het niet meer mogelijk is om je geld terug te vragen. En dát laatste kan dus wel een tijdje duren (een maand geloof ik).

• internetinfo
Beetje vreemde zaak dan, want storneren is er juist voor om je geld terug te halen als iets je niet bevalt ofzo.
Vrij raar geregeld naar mijn mening.

[ Voor 9% gewijzigd door internetinfo op 02-06-2003 18:19 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoezo raar? De daadwerkelijke geldelijke transactie voert Tripple Deal uit. Stel je eens voor dat jij een abo neemt, je betaalt via automatisch incasso, geld wordt van je rekening gehaald, je status etcetera wordt aangepast op GoT/T.net en dan doe jij nog even snel een refund van het geld. Alles moet dan weer teruggedraait worden en dat is erg onpraktisch. Het is dan IMO wel logisch dat eerst zeker moet zijn dat het geld binnen is en niet meer terug kan voordat er iets gedaan wordt om je abo ook daadwerkelijk aan de gang te krijgen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

Dit kan enkele seconden (in het geval van een succesvolle credit-card betaling) tot enkele dagen duren afhankelijk van de betaalmethode.
Dan vind ik dit persoonlijk wel misleidend, enkele dagen is toch wat anders dan dik een maand omdat je moet wachten tot de mogelijkheid tot herroepen van storting niet meer aanwezig is.
Misschien handig om dit er bij te zetten in de shop?

• internetinfo
Harm schreef op 02 juni 2003 @ 18:52:
Hoezo raar? De daadwerkelijke geldelijke transactie voert Tripple Deal uit. Stel je eens voor dat jij een abo neemt, je betaalt via automatisch incasso, geld wordt van je rekening gehaald, je status etcetera wordt aangepast op GoT/T.net en dan doe jij nog even snel een refund van het geld. Alles moet dan weer teruggedraait worden en dat is erg onpraktisch. Het is dan IMO wel logisch dat eerst zeker moet zijn dat het geld binnen is en niet meer terug kan voordat er iets gedaan wordt om je abo ook daadwerkelijk aan de gang te krijgen.
Dan is een machtiging geen klantvriendelijk betaalmiddel. Dáárom is storneren juist uitgevonden en dat dat extra werk met zich mee brengt, dat is IMO verantwoordelijkheid voor het bedrijf. Dan moet je óf die methode niet hebben óf je zet er nog een extra stukje automatisering bij.
En net wat er hierboven gezegt wordt, als ik had geweten dat dit een maand zou duren had ik het direct met Visa gedaan.

Ik vind dit nogmaals geen goede gang van zaken.

[ Voor 5% gewijzigd door internetinfo op 02-06-2003 19:11 ]

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

In ons geval is zou het niet zo erg zijn als een abonnee zijn machtiging intrekt nadat het abonnement al geleverd is. Het abonnement kan immers automatisch ongedaan gemaakt worden en de abonnee zal Tweakers.net niet op hoge kosten gedreven hebben. Dat is anders wanneer een bedrijf goederen levert. Die zal goed genaaid zijn als de klant zijn machtiging intrekt nadat een bestelling al aan de klant is geleverd. Zie dan het product maar eens terug te krijgen. Daarom wacht Triple Deal tot het moment dat de machtiging niet meer gestorneerd kan worden.

• internetinfo
Zit idd wat in ja, maar dan vind ik persoonlijk dat je het er echt bij moet zetten dat het een dikke maand kan duren. Want ik ben nu wel die €33 kwijt zonder er ook maar iets voor te hebben, ja een giro afschrift. Ik zit daar verder niet zo mee, maar ik kan namen noemen die dat geld dan gaan missen.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:48

Wokschotel

Op 6 wielen

internetinfo schreef op 02 June 2003 @ 22:16:
Zit idd wat in ja, maar dan vind ik persoonlijk dat je het er echt bij moet zetten dat het een dikke maand kan duren. Want ik ben nu wel die €33 kwijt zonder er ook maar iets voor te hebben, ja een giro afschrift. Ik zit daar verder niet zo mee, maar ik kan namen noemen die dat geld dan gaan missen.
Hoezo kwijt? Je krijgt toch gewoon waarvoor je betaalt: een jaarabo? Dat je daar wat later gebruik van kan maken doet daar niets aan af. Ik neem tenminste aan dat het abo ingaat op het moment dat de betaling definitief is.

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Bij machtigingen moet er geloof ik een week na betaling gewacht worden. Het is zeker geen maand.

De tekst op shop.tweakers.net/abonnement is nu wat aangepast.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

:)

Dan is dat in ieder geval duidelijker en krijg je dit soort topics niet meer. Blij om te zien dat er ook wat met de user input word gedaan, keep up the good work _/-\o_

• internetinfo
Ok, dat is al beter Femme, pluimpje voor jou.

Kan wat mij betreft dicht, alles is helder en opgelost.
Pagina: 1