Toon posts:

IBM 45GB 7200RPM Delete zomaar bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag op de HCC een IBM 45GB harddisk gekocht. Dus ik heb alle data van me oude schijf op me nieuwe gezet en draaien maar.

Maar het vreemde is: als ik op de laatste partie iets zet en dan verkenner of windows opnieuw laad is alles weg. Ik heb 4 parties gemaakt.
C: D: E: F:

Alles wat op F: staat verdwijnt gewoon.

Waar ik nu aan denk is te FDISKEN. Heeft dat nut of is het een bekend probleem?
BIOS herkent HD en heb hem gewoon normaal gefdisk en geformateerd, enige vreemde was dat fdisk een headerfout gaf maar hij ging gewoon door.

HELPPPPPPPPPPP!!!!!!!!!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
[flauwmodus]
type:
unmount -u /l:f hdd01 /dev/null
[/flauwmodus]

maar nu serieus, zoiets heb ik nog nooit gehoord....
echt HEEL vreemd....
Laat die schijf eens testen in de winkel

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:11

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Wat voor mobo heb je? Ik zou sowieso zorgen dat je de nieuwste bios hebt. En dan even op de sites van ibm en mobo-maker checken of er problemen bekend zijn...

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Topicstarter
Dit is kei erg kan niemand me helpen, echt klote die laaste partie delete gewoon alles wat ik erop knal. Kan het aan me mobo liggen. Ik denk dat ik de laatste partie 1 mb ga maken ofzo dat ik dan hem niet meer heb ofzo.

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:11

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Hallo, mijn reactie gelezen?

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

ik heb diezelfde grap gehad in combinatie met een highpoint controller en een maxtor schijf.
oplossing is opnieuw fdisken maar je blijft ellende houden.
succes

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:00

4POX

Everybody is wired

Ik heb gister dat beest ook gekocht, Ik zal er ook even op letten..

Tot nu tot werkt íe zonder problemen.. Hij zit op een a7v promise ata100 controller

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
Sorry BLAH ik heb inderdaad laatste BIOS voor Moederbord het is een P6BAT-A+ met via chip en is van ECS. Plus fdisken opnieuw hielp niet.

IBM heeft helemaal niets voor me. GRRRRRRRR.

Echt shit is dit en heel riski.

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 17:40
Misschien ook flauw, maar "vroeger"was er nog zoiets als Lastdrive=Z wat je in autoexe.bat of config.sys kon zetten, weet ik niet precies meer, al in dos modus wat geprobeerd of draai je ME? kijk eens of je in dos wat naar ie partitie kan schrijven, en of het dan wel blijft bestaan!!
j.

Verwijderd

Wat gebeurd er als je maar 3 partities maakt?

• 4POX
  • Laatst online: 21:00

4POX

Everybody is wired

Sinds ik die IBM erin heb doet mijn 2,1 vreemd..

Maar die zit in een bracket en win2000 ondersteunt hotswabblebel.. Hij crasht niet als ik die harddisk er uit trek..

Dus als de seagate vreemd doet gaat die er gewoon uit

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Als je een oplossing vindt voor het probleem, post dat dan hier aub. Ik was net van plan zo'n hd te kopen, maar ik zal nu toch wel even wachten, want ik heb echt geen idee wat de oorzaak kan zijn.

Verwijderd

vreemd ik heb hetzelfde met een 60 gig ook van ibm. ook 4 partities als ik van een andere partitie naar f: copieer, niks aan de hand. Maar als ik bijv vanaf cdrom een spel installeer lijkt alles goed te gaan totdat de instal. klaar is en ik het spel wil starten. blijkt er niks op te staan?
heb een asus P2B plank met niewste bios ??

trouwen is zowiezo kut want linux wil ook niet booten op deze schijf

• erieberie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01-2010
Gebruik Diskmanager van IBM,
en kijk ff wat de status is van dat ding.
Perfecete tool ook voor testen enzo

EG

• erieberie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 dagen eraan zitten klooien, en ben er nu uit.
Ik had namelijk de VIA Bus Master ( Ultra DMA ) PCI IDE Drivers 2.1.49 geinstalleerd om UDMA 66 in te schakelen onder Windows. Dit liep altijd goed op me Quantum Fireball.
Maar ik heb ze ernu afgeknalt en me IBM draait nu wel goed alles blijft bestaan, maar dit is wel heel vreemd vind ik. Zeker een BUG ofzo.
Dus nu heb ik gewoon onder apparaten beheer DMA aan gevinkt.
Ja en het leuke is hoe weet ik of dat ook UDMA 66 is want dat kun je nergens kiezen in Windows of houdt DMA het zelfde in.
Of weet iemand een IBM progie dat UDMA 66 of 100 inschakeled onder Windows, mijn moederbord kan maximaal UDMA 66 aan en ik draai onder Windows ME kan ook aan ME liggen die BUG.

Verwijderd

Jij hebt tenminste mazzel dat je die IBM hardeschijfjes nog kon krijgen. Toen ik naar al die stands ging, norrod chicon etc etc. verkochten ze allemaaal nee...

Waar heb jij `m gekocht trouwens ? Norrod was geloof ik het goedkoopste

• erieberie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem bij een duits firma gekocht, IBM 45GB 7200 2mb buffer voor maar 499 gulden.

Winni's Computer Shop staat op de bon
Komt uit Kempen.

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

- zorgen dat je de laatste bios hebt.

- als ATA-100 schijven raar doen in DMA mode moet je eens proberen een standaard (40pins zonder extra aarde) IDE kabel te gebruiken om ze in U-DMA33 te dwingen.. Iets wat bij mij met mijn K7M/GXP75(45) combo de enige oplossing was.. Nieuwe BIOS update heeft het probleem opgelost.. mijn K7M detecteerde gewoon een DMA Mode5 (=ATA 100) schijf... dat is het ook maar een K7M moederbord kan helemaal geen ATA-100 aan! :?
Na die update die het fixte geeft ie dus netjes Mode4 (=ATA 66) aan.

- HD's boven de 32GB doen op HEEL veel systemen vreemd... makkelijk te testen.. kijk of alles wel correct werkt zolang je partities in de eerste 32GB zitten... heb je dan geen problemen wordt het toch echt eens tijd naar je drivers/bios te gaan kijken

Laat maar.. .

Pagina: 1