Novell vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Baileys
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025
Ik ben al eventjes bezig uit te zoeken hoe ik het volgende voor elkaar krijg.

We hebben hier een novell 4.10/windows nt netwerk draaien. We hebben een verbinding naar een andere lokatie. Op de novell server draaien twee protocollen ipx/spx en tcp/ip.

Om de nt servers zichtbaar te maken voor de clients op de andere locatie heb ik op de nt servers het adres van de router die de verbinding tot stand brengt ingevuld als gateway. Ook heb ik op de nt servers met het commando: route add bestemming mask gateway, aangegeven via welke router (gateway) de server moet gaan voor het andere netwerk. Ditzelfde zou ik ook graag op de novell server willen doen zodat ik deze ook kan pingen vanaf een client op de andere lokatie. De novell server is verder wel al tcp/ip ingesteld.

Verwijderd

Dat kan je doen met inetcfg (load inetcfg)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
wat wil je precies met die netware doos gaan doen op de andere lokatie? meer als pingen zit er niet in, want netware 4.10 kan geen file en print services over tcp/ip aanbieden enkel en alleen via ipx/spx..

tis maar dat je dat weet

A wise man's life is based around fuck you

• Baileys
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025
Ik heb het voor een tijdregistratieprogramma nodig dat nog draait op btrieve op onze novell server. Ik heb inmiddels een static route ge-enabled op de novell server met inetcfg. Ik moet alleen nog even wachten totdat ik hem kan rebooten.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Baileys schreef op 28 mei 2003 @ 16:04:
Ik heb het voor een tijdregistratieprogramma nodig dat nog draait op btrieve op onze novell server. Ik heb inmiddels een static route ge-enabled op de novell server met inetcfg. Ik moet alleen nog even wachten totdat ik hem kan rebooten.
rebooten :? reinitialize system bedoel je... scheelt je een reboot (werkt niet altijd overigens, maar is de moeite waard)

A wise man's life is based around fuck you