Het kan altijd mooier en beter...
voor dat geld heb je een nette p4 systeem (x86). en daarmee kun je toch zeker beter video en foto editten. als het een g4 800Mhz of een g4 1Ghz was had ik gezegd ga zeker voor de g4. maar zoek even naar reviews dan kun je gaan vergelijken. en op een x86 kun je toch zeker meer doen kwa software en spellen e.d.
Clock for clock is een G4 ver superieur aan een P4, maar niet met een factor 6 
Een 2.2GHz P4 of een AXP 2200+ ofzo is prima te betalen tegenwoordig en zou een ruime performancevoordeel hebben tov specifiek deze Apple. Ook zijn de x86 moederborden een stuk geavanceerder dan PPC mobo's. Bovendien is een 20GB HDD wel erg krap voor (speel)filmbewerking.
Precies welke keuze het beste is hangt af van de exacte programma's die je wilt gebruiken, maar het zal vrijwel zeker AXP of P4 zijn. Als je programma FPU intensive is, is AXP beter, maakt het veel gebruik van SSE2, dan is P4 beter.
De vraag is wel of je aan de benodigde programmatuur kunt komen. Zo niet moet je het bij de aanschafprijs van de hardware optellen en wordt het allicht een andere zaak.
Een 2.2GHz P4 of een AXP 2200+ ofzo is prima te betalen tegenwoordig en zou een ruime performancevoordeel hebben tov specifiek deze Apple. Ook zijn de x86 moederborden een stuk geavanceerder dan PPC mobo's. Bovendien is een 20GB HDD wel erg krap voor (speel)filmbewerking.
Precies welke keuze het beste is hangt af van de exacte programma's die je wilt gebruiken, maar het zal vrijwel zeker AXP of P4 zijn. Als je programma FPU intensive is, is AXP beter, maakt het veel gebruik van SSE2, dan is P4 beter.
De vraag is wel of je aan de benodigde programmatuur kunt komen. Zo niet moet je het bij de aanschafprijs van de hardware optellen en wordt het allicht een andere zaak.
Oslik blyat! Oslik!
Dit is ook mijn idee, maar aangezien ik eigenlijk geen ervaring met Apple's en video-editing heb, zocht ik naar wat bevestiging
Verwijderd
Zou wel een grote HD(+snelle=7200rpm) in het susteem hangen. Videobewerkingen nemen heel veel ruimte in.
Hoe legaal zou het moeten zijn trouwens. Voor het huis tuin en keuken werk maakt illegale software misschien niet zo heel veel uit, maar als je net ietsje verder gaat dan gaat het software pakket dat erbij zit zeker meetellen. Als je dat vervolgens mee neemt in je berekening dan komt die G4 er helemaal niet zo slecht vanaf!
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Daar heb je gelijk in, maar aangezien het voor opleidingsdoeleinden is, rekenen we de software even niet mee 
En als je er geld mee zou willen verdienen, wil je volgens mij wel op iets moderners werken
En als je er geld mee zou willen verdienen, wil je volgens mij wel op iets moderners werken
Verwijderd
Neem maar voor die geld een P4.
Een G4 op 350 MHZ ben je binnen de kortste keren al antiek..
en met een snelle P4
kan je nog wat jaartje verder..
Een G4 op 350 MHZ ben je binnen de kortste keren al antiek..
Beetje "Hoe is dit systeem?" vraag, verder zeggen de reacties hierboven wel genoeg.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()