heffing op dvdr media?

Pagina: 1
Acties:

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
kreeg een mailtje van dvdrshop.nl dat er binnenkort een heffing op dvdr media komt waardoor de prijzen omhoog zullen gaan..

kan iemand dit verifieren?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heffing op die dingen betaal je sowieso (imho bullshit, waarom moet ik extra geld betalen voor mijn eigen backups?) maar het zou goed kunnen zijn dat het wat duurder wordt (en is het niet door die heffing, dan gebeurd het wel met een of andere smoes.

Verwijderd

Per 1 juli komt er 1 EUR op DVD-R(W) en 50 EUR-cent op DVD+R(W).
Heb een bevestiging van opus.nl ontvangen.

Ik weet alleen niet of dit ook voor bijvoorbeeld Belgie geldt?

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 08:41
Zie http://www.cddvdwinkel.nl/stichting%20thuiskopie.htm voor 't persbericht van de stichting ThuisKopie :( Wat ik wel raar vind, is dat de DVD-R dubbel zoveel wordt belast als de DVD+R voor dezelfde hoeveelheid data ... Iemand enig idee waarom dit zo is?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wel zo consequent om ook heffingen op DVD-r's in te stellen. Op CD-r's zijn ze er immers ook. Één euro is alleen wel erg veel :|.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Robocom schreef op 10 June 2003 @ 08:25:
Zie http://www.cddvdwinkel.nl/stichting%20thuiskopie.htm voor 't persbericht van de stichting ThuisKopie :( Wat ik wel raar vind, is dat de DVD-R dubbel zoveel wordt belast als de DVD+R voor dezelfde hoeveelheid data ... Iemand enig idee waarom dit zo is?
Het gerucht gaat dat Philips in de comissie zat die de heffingen heeft bepaald. En aangezien Philips zelf een DVD+ voorstander is...... vul de rest zelf maar in. Als je wilt klagen, moet je een brief schrijven aan het ministerie van financien. Ik had een mailtje gestuurd naar de NMA, maar die wijzen dus door naar het MinvFin.

En ja, het is belachelijk, want een DVD-R gaat straks van ong 1.20 euro naar 2.20 euro, bijna een verdubbeling dus. Ronduit belachelijk. :( :(

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

gelukkig kan je ook dvd-r's op internet bestellen, en dus ook in het buitenland.. Dan heb je al die heffingen tenminste niet.

Waarom zou je extra moeten betalen? meeste dvd's worden denk toch voor backup's gebruikt

Verwijderd

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 13:10:
Per 1 juli komt er 1 EUR op DVD-R(W) en 50 EUR-cent op DVD+R(W).
Heb een bevestiging van opus.nl ontvangen.

Ik weet alleen niet of dit ook voor bijvoorbeeld Belgie geldt?
In Belgie is dat al voor zover ik weet. Daarbij komt dat ook daat de belastingen een paar procent hoger zitten op DVD's en CD's..

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Pagina: 1