Alle codecs verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 21:18

Dr C

met C en CK

Topicstarter
durf tegenwoordig geen topic te openen zonder aangevallen met termen als UTFS. ik zeg alvast dat ik dit al lang en breed heb gedaan. Ik wil het volgende graag voor elkaar krijgen. Alle video- codecs van mijn systeem krijgen -> DivX XviD 3ivx etc. Dit heb ik al geprobeerd.

- Search gebruikt ;)
- via software de codec packs verwijderd en alles wat los was installed. Ik kan hierna nog steeds DivX films kijken :/
- via het codec in configuratiescherm. Als ik later kijk staan ze er gewoon weer vrolijk bij.

Ik heb dus verscheidene codec packs er al opgehad (nu kazaa codec pack).

Ik zou dus graag een (eenvoudige) oplossing hiervoor willen. In de vorm van een simpel progje of een procedure om dit op te ruimen. Anders installeer ik XP wel weer opnieuw *zucht* :)

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

Een makkelijke manier om je van alle codecs te ontdoen is mij onbekend. De methode die ik altijd toepas als ik zoiets wil, is door ze te verwijderen. Ook let ik bij het installeren altijd op of er een de-installatie pakket geleverd wordt. Zo niet; move.to/recycle bin.

Dat je 'vrolijk DivX' kan kijken, komt wellicht door de ingebouwde codecs van Windows Media Player 9 of 7.4 (?) (in ieder geval de versie die standaard in XP zit). ;)

Je kan proberen deze media speler te deinstalleren, maar Microsoft kennende, zal dat niet zo makkelijk gaan.

De rest van de codes moet je via configuratiescherm/software of start/programma's/<codecnaam> deïnstalleren. Als er dán nog troep over blijft, zul je je register moeten gaan onderzoeken vrees ik. Als je dat laatste wilt gaan doen is een herinstallatie van XP waarschijnlijk sneller :X

Waarom wil je zoiets eigenlijk doen?

[ Voor 5% gewijzigd door PromWarMachine op 28-05-2003 14:14 . Reden: Meer info :) ]

Dividend for Starters

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
mediaplayer kan standaard geen divx afspelen dus die deinstalleren heeft geen zin

PIII 800@804 Mhz

• Dr C

Dr C

met C en CK

Topicstarter
Waarom wil je zoiets eigenlijk doen?
Het is een beetje een zootje geworden met al die codecs. IK heb nu ook steeds dat ie bij sommige films de films ondersteboven weergeeft (wat je met vobsub weer kan herstellen). En het loopt soms erg traag (op een 2000+ xp!). Misschien maar opnieuw installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr C op 28-05-2003 14:55 ]

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

ViperGTS schreef op 28 May 2003 @ 14:16:
mediaplayer kan standaard geen divx afspelen dus die deinstalleren heeft geen zin
Die nieuwe WMP 9 installeert toch extra codecs, die niet afzonderlijk van de speler te deïnstalleren zijn? :?

Dividend for Starters

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Aangevallen met 'UTFS': als je al je topics zo begint zal het wel meevallen gok ik - en een slotje krijg je zo echt niet. Om te miereneuken kan ik zeggen dat je niet hebt gezegd waar je op zocht, maar dat zal ik niet doen :+ 8)7

Je zegt dat je hebt proberen te uninstallen via configuratiescherm - waar bedoel je precies, software? Via apparaatbeheer -> besturing voor geluid -> video/audi-codecs kan je ze misschien verwijderen. (Nooit geprobeerd eigenlijk, maar ik weet dat het er staat).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wat ik altijd doe om alle codecs te verwijderen
1 uninstall alles wat verdacht is
2 reboot
3 vage stap ik weet het install nimocodec pack vink alle filters uit maar selecteer alle codecs
4reboot
5uninstall het nimo codec pack
6 reboot

hierdoor ben ik bij mij tot nu toe alle codecs mee kwijtgeraakt

ps ik gebruik het nimo codec pack aleen hiervoor >:)

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• Dr C

Dr C

met C en CK

Topicstarter
offtopic:
Aangevallen met 'UTFS': als je al je topics zo begint zal het wel meevallen gok ik - en een slotje krijg je zo echt niet. Om te miereneuken kan ik zeggen dat je niet hebt gezegd waar je op zocht, maar dat zal ik niet doen
Was eigenlijk meer een knipoog naar de trend die tegenwoordig een beetje heerst hier. Dit is trouwens vaak ook wel terecht hoor.
Je zegt dat je hebt proberen te uninstallen via configuratiescherm - waar bedoel je precies, software? Via apparaatbeheer -> besturing voor geluid -> video/audi-codecs kan je ze misschien verwijderen. (Nooit geprobeerd eigenlijk, maar ik weet dat het er staat).
Ik heb het dus zowel via software verwijderen geprobeerd als via het configuratiescherm (via apparaatbeheer zoals jij aangaf).
Maar ik zal eens het nimo codec pack misbruiken zoals hierboven aagegeven. Lijkt me een erg praktische toepassing van dit programma :)

[ Voor 43% gewijzigd door Dr C op 29-05-2003 03:06 ]

• Dr C

Dr C

met C en CK

Topicstarter
iemand nog een idee?

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
grofweg alle codec en filter bestanden uit je system directory moven en kijken of je niet al te vervelende problemen krijgt? ;)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:35
En hoe herken je dan die 'codec en filter bestanden' in je system directory?

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 16:58
Met Gspot kan je checken welke codecs er allemaal geinstalleerd zijn. (View >> Installed Codecs)
Pagina: 1