[Pioneer versterker] Overload

Pagina: 1
Acties:
  • 546 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb een Pioneer VSX409RDS 5x80w. versterker. Hij heeft het altijd prima gedaan, tot vandaag. Ik heb een dvd speler gekocht en bij het testen daarvan kreeg ik al vrij snel de melding "Overload" op het display van de versterker. Dit gebeurde al bij volume -49, dus zo heel erg hard stond ie niet eens. Hoewel ik het eerder niet heb gemerkt blijkt hij het bij m'n oude cd-speler ook te doen, bij ongeveer het zelfde volume.

Weet iemand een oplossing of kan ik gewoon op zoek gaan naar een nieuwe versterker?

Thanx alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ergens kortsluiting binnenin? Loop ook de kabels naar je speakers na op beschadigingen. Is het dat niet gewoon een nieuwe eisen van de winkel/fabrikant (weet niet hoe lang je 'em hebt maar het is niet normaal dat een ding zomaar kapot gaat. Garantietermijn is hier niet van belang maar de normale tijd die je normaal gesproken van het product gebruik kunt maken (Nederlandse wet). Is 'ie na 2 of 3 jaar zomaar kapot dan heb je dus recht op een nieuwe, hoewel winkels meestal zeggen dat het niet zo is.)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

m.m schreef op 28 May 2003 @ 13:50:
Ergens kortsluiting binnenin? Loop ook de kabels naar je speakers na op beschadigingen. Is het dat niet gewoon een nieuwe eisen van de winkel/fabrikant (weet niet hoe lang je 'em hebt maar het is niet normaal dat een ding zomaar kapot gaat. Garantietermijn is hier niet van belang maar de normale tijd die je normaal gesproken van het product gebruik kunt maken (Nederlandse wet). Is 'ie na 2 of 3 jaar zomaar kapot dan heb je dus recht op een nieuwe, hoewel winkels meestal zeggen dat het niet zo is.)
Als hij al een paar jaar oud is, krijg je geen nieuwe. Meestal moet je een beetje bijbetalen voor een nieuwe of voor de reparatie. Mijn pa heeft ooit een keer een kapotte beeldbuis gehad in zijn Loewe TV (Philips beeldbuis....). De tv was toen ongeveer 4 jaar oud. Geen garantie meer dus, en volgens de winkel moest er gewoon betaald worden voor de reparatie. Maar na wat aandringen heeft de winkelier het toch kunnen regelen, dat Loewe voor 300 gulden een nieuwe beeldbuis en een nieuwe transformator heeft gemonteerd.

Eigenlijk ook wel logisch, dat je in zo'n geval wat bij moet betalen. Je hebt immers al een hele tijd gebruik gemaakt van het product, en na het vervangen van het hele product of belangrijke/dure onderdelen daarvan, wordt het product in principe ook weer meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb iig de speakerkabel even nagelopen en op het eind opnieuw gestript, dat leek te helpen. Nu heb ik het probleem dat ik enorm veel ruis door m'n geluid heb. Als ik gewoon naar de radio luister of m'n oude cd-speler weer aansluit is dat weg, dus ik denk dat dat aan de uitgang van m'n dvd speler ligt. Die gaat dus vrijdag terug.

Thanx voor zover :)