[XP] msconfig start niet op

Pagina: 1
Acties:

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 22:06
Ik heb last van een paar progjes die opstarten terwijl ik dat niet wil...
Op zicht niet zo'n problemen we starten msconfig ff op en dan kun je dat zo even uitschakelen, maar ik kan doen wat ik wil maar msconfig wil niet opstarten.
Als ik msconfig op wil starten vanaf uitvoeren gebeurd er gewoon helemaal niks.
Andere dingen zoals regedit doen het wel gewoon.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
OS is XP :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

Wat staat er in je eventviewer (system / application) Op mijn XP bak start msconfig gewoon op.

Verwijderd

effe by the way er zit geen MSCONFIG in XP........ dat is eruit gehaald na WINME nu moet je het doen met MMC

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 13:17:
effe by the way er zit geen MSCONFIG in XP........ dat is eruit gehaald na WINME nu moet je het doen met MMC
msconfig commando werkt iig wel normaal bij "run" in het start-menu.

Wellicht heb jij het over Win2K.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Xof
Daar staat op zich niks bijzonders in... meeste dingen daar al afgesloten.
Als ik msconfig dus probeer op te starten komt daar ook niks van in te staan.

Edit: msconfig zit idd gewoon in XP..
hij heeft het eerder wel normaal gedaan

[ Voor 22% gewijzigd door Xof op 28-05-2003 13:19 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 13:17:
misschien moet je het voor de lol ff in je "run" inkloppen en een enter geven. :+

Verwijderd

Nou bij elke installatie van winxp die ik tot nu toe heb gedaan zit geen MSCONFIG

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:06
Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 13:24:
Nou bij elke installatie van winxp die ik tot nu toe heb gedaan zit geen MSCONFIG
Dan heb je dat niet goed gedaan ;)

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

Idd, ik kan bij prof & home wel de msconfig benaderen...

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:02

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 13:24:
Ik heb hiero XP Pro NL en daar zit wel msconfig in. In de map C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Binaries

Bij W98 zat ie in de system map. Maar nu moet je ff zoeken

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik gebruik zelf voor mn startup list RegCleaner (mirrortje), anders krijg je die irritante msconfig popup :)

Je kan gewoon de regkeys verwijderen die je wilt ermee, en levert dus hetzelfde effect als msconfig.

[ Voor 12% gewijzigd door G33rt op 28-05-2003 13:28 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 13:24:
Aardig wat mensen die daar anders over denken :P

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Xof
Marrruuuk schreef op 28 May 2003 @ 13:26:
[...]

Ik heb hiero XP Pro NL en daar zit wel msconfig in. In de map C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Binaries

Bij W98 zat ie in de system map. Maar nu moet je ff zoeken
hmm ja daar staat die idd.. maar hij wil gewoon niet opstarten :/

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Xof schreef op 28 May 2003 @ 13:34:
[...]

hmm ja daar staat die idd.. maar hij wil gewoon niet opstarten :/
Al een reboot geprobeerd? Misschien hangt het proces gewoon?

• Xof
hehehe zo slim ben ik ook nog wel :D
In veilige modus doet die het btw ook niet.

• Xof
hmmm ik kom erachter dat het niet alleen msconfig is maar meerdere programma's
Ik wou ff asus usb 2.0 drivers installeren.. gewoon ff via install menu gedaan.. dan zie je zo'n balkje die naar 100% gaat om setup voor te bereiden, maar daarna gebeurd er dus niks :/
Op zicht niet zo'n probleem met usb drivers omdat je die ook vanuit systeem enzo up kan daten, maar het gaat om het principe als dat als niet werkt dan zullen er wel meer dingen niet werken..
Iemand enige idee waar het aan kan liggen?

Heb geen zin om winxp weeeer opnieuw te installeren :(

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Xof schreef op 28 May 2003 @ 15:14:
Ik wou ff asus usb 2.0 drivers installeren.. gewoon ff via install menu gedaan.. dan zie je zo'n balkje die naar 100% gaat om setup voor te bereiden, maar daarna gebeurd er dus niks :/
Op zicht niet zo'n probleem met usb drivers omdat je die ook vanuit systeem enzo up kan daten, maar het gaat om het principe als dat als niet werkt dan zullen er wel meer dingen niet werken..

Wat voor mobo en chipset heb je?

Verwijderd

Xof schreef op 28 May 2003 @ 15:14:

heb je wel de update voor xp voor usb 2.0 geinstalled? (zit misschien in sp1)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 15:38 ]

• Xof
A7V8X, via kt400 chipset

Dat is het probleem niet.. heeft er niks mee te maken.
Omdat het eerder allemaal wel goed heeft gedaan.

• Xof
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 15:37:
[...]

heb je wel de update voor xp voor usb 2.0 geinstalled?
is niet nodig.. is al voor XP

Zoals ik al zei die drivers hebben er helemaal niks mee te maken, het gaat erom dat hij installatie gewoon niet doorstart...
Net had ik er ook alweer een van een programma :/

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Xof schreef op 28 May 2003 @ 15:37:
A7V8X, via kt400 chipset

Dat is het probleem niet.. heeft er niks mee te maken.
Omdat het eerder allemaal wel goed heeft gedaan.
Wat is er dan alsnog mis mee om je chipset drivers te updaten?
Kan geen kwaad, kan alleen maar helpen toch...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

of ff je pc in tijd terug zetten... het is perslot XP en het is mogelijk. ff een recovery point restoren.. lost soms hoop op.

• Xof
Ja maar dat dus niet, ik heb het al geprobeerd...

Er is idd niks mis met drivers updaten voor de chipset, maar het heeft er alleen niks mee te maken :)

Ik dacht ik ga eens windows xp over xp heen installeren. Krijg ik een fout dat hij boot.ini niet kan vinden... fijn is dat.

Edit: hmm net ff boot.ini bekeken en daar staat niet zoveel in...
Kan iemand mij ff zeggen wat er in boot.ini moet staan?
Ik heb winxp pro op c: staan and thats it :)

Edit2: laat maar, ik heb hem al :)

[ Voor 29% gewijzigd door Xof op 28-05-2003 15:52 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Xof schreef op 28 mei 2003 @ 15:46:
Ja maar dat dus niet, ik heb het al geprobeerd...

Er is idd niks mis met drivers updaten voor de chipset, maar het heeft er alleen niks mee te maken :)

Ik dacht ik ga eens windows xp over xp heen installeren. Krijg ik een fout dat hij boot.ini niet kan vinden... fijn is dat.
Maar waarom doe je zo eigenwijs?

Werk alle tips die ook zeker gewoon veilig zijn stap voor stap af en je komt vanzelf wel bij je oplossing terecht.

Dit is jouw chipset:

Afbeeldingslocatie: http://www.amdmb.com/images/kt400/kt400.gif

Nou, lijkt mij het wel fijn als je betere ondersteuning hebt voor iets dat in het hart van je computer zit.
Computers zijn rare dingen. Je kan het zo gek nog niet bedenken of dat probleem bestaat.
Jouw probleem is ook vaag. Daarom is het toch fijn als je iig weet dat je chipset en de rest van de drivers gewoon up-to-date is?

Speel op zeker.
Of ben je al up-to-date?

• Xof
heeeeey die uitleg hoef ik helemaal niet :D
Ik download altijd de nieuwste drivers, dus je hoeft het mij niet te vertellen, maar het ging om de principe :)

En het is nu opgelost... het lag allemaal aan boot.ini
Heel vaag, maar nu ik boot.ini weer heb zoals het hoort (geen idee hoe die veranderd is) doet alles het weer :)

Maar ik zei dus alleen over de updates dat die niks met mijn probleem te maken hadden en dat klopte dus ook :)

Edit: en owja btw.. van die usb2.0 drivers zijn er nog geen updates :)
WinXP - Due to licensing agreements, USB 2.0 drivers are not available for download. USB 2.0 drivers are supplied on CD with new mainboards or new cards. If you have misplaced the driver CD or have questions about the USB 2.0 driver, please contact your motherboard manufacturer, the manufacturer of the USB 2.0 PCI card, or Microsoft.

[ Voor 33% gewijzigd door Xof op 28-05-2003 16:04 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Xof schreef op 28 mei 2003 @ 15:58:
heeeeey die uitleg hoef ik helemaal niet :D
Ik download altijd de nieuwste drivers, dus je hoeft het mij niet te vertellen, maar het ging om de principe :)

En het is nu opgelost... het lag allemaal aan boot.ini
Heel vaag, maar nu ik boot.ini weer heb zoals het hoort (geen idee hoe die veranderd is) doet alles het weer :)

Maar ik zei dus alleen over de updates dat die niks met mijn probleem te maken hadden en dat klopte dus ook :)
blaat :P

Sjonge, nou gefeliciteerd hoor gozer :P :D

btw lekker vaag, al donder je je boot.ini gewoon helemaal WEG! maakt XP zelfs een nieuwe aan..
Ik kan er niet bij waarom deze problemen dan op traden :?

Maar goed, het zal gewoon wel :P

• Xof
Ja dat snap ik dus ook nog steeds niet eigenlijk, maarja windows xp setup heeft mijn probleem opgelost ;)

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
[

[ Voor 100% gewijzigd door Banshee op 28-05-2003 16:15 ]

Pagina: 1