Dubber voor x8 tapejes naar VHS - bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:38
Ik zoek voor mijn stage naar een apparaat waarin je zo'n video-8 tape (en dergelijken) in kan stoppen en dat je dat bandje kan overtapen (op hoge snelheid?). Een dubber volgens mij dat het heet. Bestaat zo'n dergelijk geval?

Zoja, weet een van jullie waar ik zo een apparaat vandaan kan halen/kopen? :)

Zonee, als het goed is bestaan er een soort VHS tape waar je een zo'n kleine tape in kan stoppen waardoor je hem in een VHS-speler af kan spelen. Weten jullie waar ik dat kan halen/kopen? (Als dit wel kan, bestaat er dan een dubber voor VHS naar VHS, dat is dan ook een optie ;))

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Waarschijnlijk werkt dat v8-in-vhs systeem niet op hogere snelheden, dus vhs-vhs dubben met zo'n ding werkt denk ik niet. Gewoon geduld hebben lijkt me als die v8-vhs dubbers er niet zijn.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
jvc heeft een digital-8 naar Svhs dubber, daar kun je dus ook video-8 en gewone VHS in kwijt. hogere snelheid kan volgens mij niet, maar waarom zou je, dat gaat wel ten koste van de kwaliteit.

mh dat ding kan ik niet meer vinden, is ook al oud denk ik. je kunt natuurlijk ook een camcorder+video gebruiken maar dat wil je vast niet ? ik zal nog even kijken, ik weet zeker dat zo'n ding bestaat (er is ook een miniDV-SVHS model tegenwoordig bijvoorbeeld)

[ Voor 39% gewijzigd door BuG2FiX op 28-05-2003 14:31 ]

Verwijderd

Goedkoper is een denk ik een losse Video-8 speler icm. een video.
Ik weet niet of het tweedehands mag, maar een video-8 / hi-8 speler kost iets van 25 tot 50 euro :)

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:53
Of ga op zoek naar een v8 video camera met uitgang, dan ben je er ook. Duurt wel even maar dan heb je ook wat

I can see clearly now, the brain is gone...

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:38
2e hands mag ook wel denk ik :) Ik ben er inmiddels ook achter dat Sony ooit zo een ding had. Het probleem is gewoon dat die kabels van de camera's waarmee je hem kan aansluiten op tv/video wegraken (gewoon gejat simpelweg of verloren raken) en dergelijk. Vandaar dat ik zoek naar zo een apparaat. We hebben hier ook maar 1 TV met video beschikbaar en die is vaak in gebruik. Nog 1 reden dus om zo'n apparaat te hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door SkyStreaker op 28-05-2003 14:41 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
ja sony heeft ook zo'n ding, ik kan em alleen niet vinden gvd. ik dacht een digital8-svhs combi apparaat.
Pagina: 1