BP6 dood?

Pagina: 1
Acties:

• dualspeed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 08:57
Zoals velen hier ben ik vandaag ook naar de hcc-dagen (eigenlijk dag :) ). Ik ben terug gekomen met een plextor 12x10x32x en nog wat leuke dingen. toen ik eea in wilde bouwen in mijn systeem ging dat lang goed, maar toch niet lang genoeg.

hij boot nu niet meer. als ik de powerknop indruk, dan gaat alles draaien, de hd gaat lopen, maar daar houdt het ook mee op. ik krijg geen beeld, en het piepje komt ook niet.

kan iemand mij helpen? weet iemand wat er aan de hand is of waar ik het moet zoeken.

Mijn systeem:

BP6 met dual c366@366
256 mb
ibm 45g
creative geforce
sblive
3com 905c

Verwijderd

Reset je cmos

Edit: Als het nog een x mocht werken ga hem dan is overclocken :)

• dualspeed
bedankt, ik ga het eens proberen. hopen dat het werkt...

<invoegen>
nou, dat heeft niet veel geholpen. hij's gelukkig pas 9 maanden oud, dus gaat morgen mooi terug naar de winkel :(
tenzij iemand nog met andere ideeen komt natuurlijk...
</invoegen>

ik ben wel een tijdje bezig geweest, maar ik heb mijn tweede proc niet stabiel gekregen... misschien binnenkort nog eens :)

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:01
Wanneer ging het fout? na het inbouwen van je plex?
kijk even of je geen kabels (floppy) losgetrokken hebt, en of het geheugen nog stevig in zijn voeten zit.
nog steeds niks?

bios clearen en alles behalve cpu geheugen en videokaart eruit slopen. ook hdd van je mobo af.
doet ie het?
dan hdd eraan. niet windows starten.
vervolgens stuk voor stuk je systeem weer in elkaar gooien....
zorg dat je niet in windoos terecht komt voordat je systeem weer kompleet is. anders krijg je van dat ontbrekende hardware cq nieuwe hardware gezeik

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 08:08
He wat vreemd, net een week geleden gebeurde mij precies hetzelfde.
PC klapte eruit...
lees maar eens op:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/70922
" target="_blank">gathering.tweakers.net/showtopic/70922
</a>

Heb nu een 'nieuwe' BP6, andere is terug voor garantie. De kapotte was BP6 V 1.1 RU BIOS. Nieuwe is versie 1.0 met ook RU BIOS...

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• dualspeed
kijk nu komen we ergens :). ik had mijn plex ingebouwd en een scsi-kaartje eringezet.

toen niets meer. vervolgens alles weer terug op zijn oude plek. nog niets. alles eruit gehad. andere vid.kaart. zelfs helemaal kaal niet...

:(

thread openen is toch gelukt :)

• dualspeed
even een update voor al diegenen die me hier geholpen hebben gisteren.

ik ben naar informatique gegaan en kreeg meteen een reparatiebord mee :). even de bios flashen en alles loopt weer als een trein.

bedankt iedereen, voor de informatie

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
da's wel goeie service!

• Animal_X
  • Laatst online: 31-08 09:05

Animal_X

Rodin

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• dualspeed
Hmmm, ik had dus een andere mobo gehad, maar een half uurtje geleden, loopt het hele zaakje in windows 2000 vast :(. Ik opnieuw opstarten. Zelfde probleem |:(.

Dat is wel zwaar zaadje, want zaterdag heb ik de laatste bp6 meegekregen die ze bij informatique nog hadden :(.

Ik snap er niets van. Een goede vriend zei dat het kan komen doordat je de stroom nog op je kast hebt staan en dat je er een kaartje schuin induwt. Dan schijnt er een stroompje door je kast te lopen. Mooi verhaal, maar mijn kast zat dicht :(.

Maar goed, morgenmiddag weer vrolijk op naar informatique, want zonder comp is ook niets
Pagina: 1