Partition magic loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:34
Greetings,

Gisteren heb ik met Partition Magic (Versie 8.0) geprobeerd een kleine bootpartitie te maken, om daarop GRUB te zetten.

Dit partitie wou ik op het begin van mijn harde schijf, dus had ik gekozen om mijn XP partitie (NTFS) te resizen zodat er 32 MB over bleef aan het begin.

Partition Magic had toen dus mijn computer opnieuw opgestart en was vrolijk bezig mijn XP partitie kleiner te maken.......todat hij op een gegeven moment vastliep. Na een half uur niks te doen heb ik mijn computer maar opnieuw opgestart en jawel, kreeg een error dat ie ntldr niet kon vinden.

Dit is dus een grote probleem. Ik heb hierna geprobeerd met mijn windows XP cd te booten, maar deze loopt steeds vast net na de "ben zoeken naar configuratie" melding.

Als ik met fdisk mijn harde schijf bekijk zie ik dat PM mijn XP partitie naar een partition magic partitie heeft omgezet. Ik zou dus weer willen booten in XP. Kan dit ? Bestaat er een tool waardoor PM verder gaat met waar hij mee bezig was ? Is dit wel te fixen ?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 18:04

momania

iPhone 30! Bam!

Kan je niet booten met de PM cd?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
heb je nog een andere PC waarmee je de setup flops van WinXP zou kunnen maken (6 stuks) om te kijken of je zo in de WindowsXP setup komt om de recovery console te proberen?

overigens vrees ik wel het ergste, heb je geen PM8 rescue floppies gemaakt?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Probeer eens de partition magic partitie om te zetten naar een ntfs partitie of fat32 met de rescuediskettes.

• Darius
Ben niet in het bezit van de originele cd. Heb wel pm boot flops gemaakt. Daar kan ik wel mee booten. Maar daar kun je alleen maar partitie ids aanpassen. Dit heb ik geprobeerd, maar dit werkt niet.

• Darius
Heb er dus een ntfs partitie van gemaakt, maar hij wil nog steeds niet booten. :(

Als ik een windows 2000 boot cd erin doe, loopt er niks vast en kan ik wel andere partities op de schijf bekijken. Ik krijg de XP cd dus niet opgestart. Volgens mij crasht ie als ie de PM partitie probeert te lezen.

• G33rt
Darius schreef op 28 May 2003 @ 12:30:
Heb er dus een ntfs partitie van gemaakt, maar hij wil nog steeds niet booten. :(

Als ik een windows 2000 boot cd erin doe, loopt er niks vast en kan ik wel andere partities op de schijf bekijken. Ik krijg de XP cd dus niet opgestart. Volgens mij crasht ie als ie de PM partitie probeert te lezen.
kijk eens op bootdisk.com voor de WindowsXP setup floppies (zijn er wel 6) en probeer daar vanaf de setup te booten :)

• Darius
Zal ik doen als ik thuis ben (zit nu op mijn werk). Maar is er wel een kans dat ik tenminste c: weer kan mounten om te back uppen ?

Verwijderd

Wat ik jou kan zeggen: als je weer op XP wilt op kunnen starten moet je toch echt de Windows XP CD gebruiken om daarvan te booten en
dan kun je kiezen voor Automatische Herstel of Recovery Console...

Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 14:06 ]

Verwijderd

ik meende dat: volgens de test laatst in c't of CT! is het resizen van een NTFS met QP Magic niet betrouwbaar.... Hopelijk heb je nog een image of andere backup.

• Darius
G33rt schreef op 28 mei 2003 @ 12:33:
[...]

kijk eens op bootdisk.com voor de WindowsXP setup floppies (zijn er wel 6) en probeer daar vanaf de setup te booten :)
Bedankt voor de site! Het was me gelukt met de boot flops te booten en kan nu alle belangrijke data backuppen naar een andere partitie.

Partition Magic is inderdaad niet echt betrouwbaar met NTFS. De eerste keer dat ik een NTFS partitie hersizde ging het goed. Volgens mij gind het fout omdat ik op het begin van mijn harde schijf een nieuwe partitie aan wou maken.

Maar in ieder geval, iedereen bedankt. Ik ben mijn data niet kwijt en zal aankomende tijd regelmatig backups maken ;).

Verwijderd

Darius schreef op 28 mei 2003 @ 20:52:
[...]
Partition Magic is inderdaad niet echt betrouwbaar met NTFS. De eerste keer dat ik een NTFS partitie hersizde ging het goed. Volgens mij gind het fout omdat ik op het begin van mijn harde schijf een nieuwe partitie aan wou maken.
dat zou inderdaad wel eens kunnen, omdat na een defragmentatie, die je meestal doet voor een resize daar de meeste gegevens staan. Fijn dat je de data nog hebt.
Voor mij is het voorlopig een reden om bij FAT32 te blijven. Thuis biedt NTFS niet zoveel voordelen en juist het nadeel dat je alleen met speciale tools of met 6 diskettes bi de data kunt (of via de CD). Zodra een (=1) NTFS opstart flop standaard wordt dan gaat het de goed kant uit....

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-08 22:53

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

Darius schreef op 28 May 2003 @ 20:52:
[...]

.
euh; beetje logish dat ie ntldr nie vind als je een partitie bijmaakt aanhet begin van de schijf. in boot.ini verwijst ie nog altijd naar schijf 0 partitie 1 ; terwijl dat dan eigenlijk schijf 0 partitie 2 moet zijn; dus daar zat je probleem. had je een partitie bijgemaakt achter de eerste, dan had je geen probleem gehad.

• Darius
Probleem was dat ie vast liep terwijl ie aan het resizen was. Toen moest ik dus mijn comp opnieuw opstarten. anders zou het gewoon een kwestie zijn van de ntfs partitie actief maken.

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Dat is nog maar de vraag; bij mij nukede PQM ook de ntldr van de VERKEERDE schijf na een gelukte resize-operatie op een andere flop. Een keertje 'fixboot' proberen van de XP cd en je kan zwaaien naar je data... :'(

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-08 22:53

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

Darius schreef op 28 May 2003 @ 21:06:
Probleem was dat ie vast liep terwijl ie aan het resizen was. Toen moest ik dus mijn comp opnieuw opstarten. anders zou het gewoon een kwestie zijn van de ntfs partitie actief maken.
fdisk wil nog wel eens helpen tegen dat soort spul wat pmagic uithaalt; kwestie van wat probere.
en idd pmagic is gevaarlijk; doet soms raar met ntfs; effe mee opletten; en ALTIJD je schijf controleren op fouten (uitgebreide controle) voor je ook maar iets doet met pmagic; want die stopt gewoon als die een error vidn (of loopt vast)

• G33rt
FlashBlue schreef op 28 May 2003 @ 21:18:
[...]

fdisk wil nog wel eens helpen tegen dat soort spul wat pmagic uithaalt; kwestie van wat probere.
en idd pmagic is gevaarlijk; doet soms raar met ntfs; effe mee opletten; en ALTIJD je schijf controleren op fouten (uitgebreide controle) voor je ook maar iets doet met pmagic; want die stopt gewoon als die een error vidn (of loopt vast)
fdisk met NTFS is niet zo'n geweldige combinatie hoor :)

maar goed, toch mooi het dat opgelost is. de setup flops checken namelijk niet de hardware omgeving maar gaan gewoon zonder gein de setup starten.
Pagina: 1