Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IDEE] Search functie binnen de FAQ's?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:47
Is het misschien een goed idee om een search functie voor de FAQS in te bouwen? Users kunnen dan sneller zien of er iets in de FAQ staat ja of nee. Ik ben zelf wel eens vrij lang op zoek naar een bepaald puntje uit de FAQ, terwijl ik zeker weet dat ik het een keer ergens gelezen heb. Een zoek-functie is dan wel een uitkomst..

Het is alleen denk wel vrij omsl8ig om te proggen :|

Zomaar een hersenspinsel...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:00

momania

iPhone 30! Bam!

Had ik ook al een keer voorgesteld:
[rml][ TPL] Duidelijker zichtbare FAQ[/rml]
Wat mij ook opvalt is het volgende:
Wanneer je de search gebruikt van GoT, staat er bijna nooit een FAQ in je resultaat. Misschien is het mogelijk om, wanneer een FAQ als resutaat nuttig is, de desbetreffende FAQ als eerste in de resultset op te nemen.
Ik weet iig dat er achter de schermen wordt gewerkt aan verbeteringen aan de FAQ's en policy en de bruikbaarheid.

[ Voor 39% gewijzigd door momania op 28-05-2003 12:16 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Opzich heb je wel gelijk hoor. Maar helaas is het niet echt makkelijk aan te passen, tenminste niet zonder weer een ongunstige balans voor de faq-topics te geven.

Want als ik iets over php zoek weet ik vrijwel zeker dat het niet in de faq staat (heb het ding (klein) deels zelf geschreven ;) ) en dan zou het niet prettig zijn als bij elk resultaat wéér die suffe faq bovenaan staat :)

Of erger nog, de faq van I&T of NOS omdat daar toevallig ook het woord 'php' in voorkwam.

[ Voor 11% gewijzigd door ACM op 28-05-2003 16:50 ]

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

ACM schreef op 28 mei 2003 @ 16:49:
Opzich heb je wel gelijk hoor. Maar helaas is het niet echt makkelijk aan te passen, tenminste niet zonder weer een ongunstige balans voor de faq-topics te geven.

Want als ik iets over php zoek weet ik vrijwel zeker dat het niet in de faq staat (heb het ding (klein) deels zelf geschreven ;) ) en dan zou het niet prettig zijn als bij elk resultaat wéér die suffe faq bovenaan staat :)

Of erger nog, de faq van I&T of NOS omdat daar toevallig ook het woord 'php' in voorkwam.
Maar je zoekt toch niet alleen op php?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

nee tuurlijk niet, maar op het moment dat je een or-search gebruikt (de default operator) en je vervolgens de faq's die je vindt altijd bovenaan laat plaatsen heb je hetzelfde gedrag al :)

Maar met de lengte van de faq's is de kans ook vrij groot dat je zelfs met een and-search de faq nog tegenkomt.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

ACM schreef op 28 May 2003 @ 17:09:
nee tuurlijk niet, maar op het moment dat je een or-search gebruikt (de default operator) en je vervolgens de faq's die je vindt altijd bovenaan laat plaatsen heb je hetzelfde gedrag al :)

Maar met de lengte van de faq's is de kans ook vrij groot dat je zelfs met een and-search de faq nog tegenkomt.
Da's waar.
Dan zou je een soort van keyword list moeten hebben waarme je dan gaat bepalen of je de FAQ's wel of niet in het resultaat laat zien.
Dat kan dan bv met een bepaald keyword zo zijn dat de FAQ niet getoond wordt, maar icm een ander keyword weer wel.
Zou leuk zijn, maar is alleen ontzettend veel werk en erg onderhoud vereisend.

Je zou er altijd nog voor kunnen zorgen om maar 1 FAQ terug te laten komen.
Dus met een script er voor zorgen dat als er meerdere FAQ's voorkomen in een resultaat er maar 1 te laten zien.
Altijd 1 FAQ bovenaan ze resultaat is nog niet zo hinderlijk vind ik.
Het zet mensen er misschien toe aan om ze dan te gaan lezen en links te leggen naar andere subfora FAQ's en daar te gaan zoeken voor ze opnieuw de search gebruiken. (Moet het wel zo zijn dat een user al zoekt)

Wat ook een idee is is het template van de search pagina zo aan te passen dat er links of recht een heel dun vertikaal rijtje bijkomt met een kopje FAQ's en daaronder een lijstje met alle forum FAQ's (afgekort dan wel te verstaan).
Misschien is dat wat, ik weet het niet, ik gooi maar weer ff wat in de groep ;)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

chem

Reist de wereld rond

[list=1]
• welke FAQ's? de forum/faq 's of de Sticky topics? React gaat niet omgebouwd worden om Sticky topics in de Search aanwezig te laten zijn.
• men kan een weight aan Sticky topics geven (nog niet, maar dat kan ingebouwd worden), maar dan krijg je de inbalans zoals ACM schetst
• het is niet mogelijk om aan te geven "als er hier op gezocht wordt dan niet, maar dan weer wel" etc.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Sn3akz
chem schreef op 28 May 2003 @ 20:56:
[list=1]
• welke FAQ's? de forum/faq 's of de Sticky topics? React gaat niet omgebouwd worden om Sticky topics in de Search aanwezig te laten zijn.
Dan zijn we redelijk snel klaar toch?? :D

Het kan dus niet, ok.. duidelijk :Y)

De FAQS die ik bedoel zijn dus allemaal sticky's :D

Nouja.. was maar een hersenspinsel ;)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:12

PromWarMachine

Forsaken Archer

Niet in de 'casual' search, maar er kan wel een aparte FAQ-Search ontwikkeld worden die alleen in stickies zoekt, lijkt me? :?

Eigenlijk zie ik nog regelmatig slotjes met verwijzingen door moderators naar de FAQ en dan denk ik echt: "huh, staat dat óók in de FAQ?!". Terwijl ik echt wel menig FAQ aandachtig gelezen heb, dus dat het op een gegeven moment nodig is, lijkt mij ook wel. Dan kunnen we er maar beter vast aan beginnen? :)

Het aantal stickies blijft immers groeien en zal niet snel afnemen.

Dividend for Starters

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

PromWarMachine schreef op 29 mei 2003 @ 01:38:
Niet in de 'casual' search, maar er kan wel een aparte FAQ-Search ontwikkeld worden die alleen in stickies zoekt, lijkt me? :?
Mja, maar die is er al ;)

Niemand gebruikt dat soort extra dingen :)

[ Voor 35% gewijzigd door ACM op 29-05-2003 01:47 ]

• Sn3akz
ACM schreef op 29 mei 2003 @ 01:46:
[...]

Ja, maar dan is heel mijn vraag toch overbodig?? :D

De FAQ's waar de nuttige info in staat zijn sticky's :D

Mijn excuses voor het onzinnig openen van dit topic :)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:12

PromWarMachine

Forsaken Archer

ACM schreef op 29 mei 2003 @ 01:46:
[...]

Ja, da's inderdaad waar ja :o
Heb dat veld "Status van het topic" wel eens gebruikt, maar nog nooit voor Stickies nee :)

Alleen is deze melding van chem niet ietwat tegenstrijdig dan?
React gaat niet omgebouwd worden om Sticky topics in de Search aanwezig te laten zijn.
React kán namelijk al zoeken in stickies? :?

Oh, wacht... waarschijnlijk bedoeld hij zónder dat veld "Status van het topic" te wijzigen, dus gewoon een standaard query die automatisch óók in sticky topics zoekt... :)

[ Voor 13% gewijzigd door PromWarMachine op 30-05-2003 01:02 . Reden: 't Kwartje viel wat later :) ]

Dividend for Starters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.