ACM schreef op 28 May 2003 @ 17:09:
nee tuurlijk niet, maar op het moment dat je een or-search gebruikt (de default operator) en je vervolgens de faq's die je vindt altijd bovenaan laat plaatsen heb je hetzelfde gedrag al
Maar met de lengte van de faq's is de kans ook vrij groot dat je zelfs met een and-search de faq nog tegenkomt.
Da's waar.
Dan zou je een soort van keyword list moeten hebben waarme je dan gaat bepalen of je de FAQ's wel of niet in het resultaat laat zien.
Dat kan dan bv met een bepaald keyword zo zijn dat de FAQ niet getoond wordt, maar icm een ander keyword weer wel.
Zou leuk zijn, maar is alleen ontzettend veel werk en erg onderhoud vereisend.
Je zou er altijd nog voor kunnen zorgen om maar 1 FAQ terug te laten komen.
Dus met een script er voor zorgen dat als er meerdere FAQ's voorkomen in een resultaat er maar 1 te laten zien.
Altijd 1 FAQ bovenaan ze resultaat is nog niet zo hinderlijk vind ik.
Het zet mensen er misschien toe aan om ze dan te gaan lezen en links te leggen naar andere subfora FAQ's en daar te gaan zoeken voor ze opnieuw de search gebruiken. (Moet het wel zo zijn dat een user al zoekt)
Wat ook een idee is is het template van de search pagina zo aan te passen dat er links of recht een heel dun vertikaal rijtje bijkomt met een kopje FAQ's en daaronder een lijstje met alle forum FAQ's (afgekort dan wel te verstaan).
Misschien is dat wat, ik weet het niet, ik gooi maar weer ff wat in de groep
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*