Toon posts:

Windows XP partitie, Hoe groot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.

Ik heb nu een 120 gb hd 7200 RPM 8mb cache.

Hoe groot kan ik een Windows xp pro partitie het beste maken? Volgens een technische dienst 10gb. Maar wil graag jullie meningen horen.

Bedankt! (8>

PS. Toegevoegd, ook tussen antwoorden te vinden (ben nieuwe hier, haha):

Ik ben voornamelijk gamer, maar met die 10gb tip zou mijn harddisk zo ingedeeld worden:
10gb voor xp pro
10 gb voor alle programmas
en 4x25gb voor onderandere games, (4 partities voor games dus (zal lang duren voor ze vol zijn), en mijn ouwe 30gb voor backups en downloads. (geen partities op die schijf.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 12:16 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat
Nou 10 gb is wel genoeg hoor!!!!

offtopic:
grrr...moet dit echt speciaal geopend worden

Wauw, een sig!

Verwijderd

Ikzelf heb 2 hardeschijven (geen partities dus). 1 van 8 gb en 1 van 40 gb . Ikzelf draai op die van 8 alleen winxp en office xp de rest staat allemaal op D. Dit is in mijn ogen het beste die van 8 heeft nu nog ruimte zat over (weet niet psies want zit nu op mijn werk)

Verwijderd

voor alleen xp is 10 gb meer dan genoeg... wil je echter ook games en dergelijke op die zelfde partitie zetten wordt het weer krap..

maar gewoon xp met standaard proggies is het ruim genoeg

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

10 gig raad ik ook wel aan

ik heb t ook echt nodig omdat ik ook al mijn program files op e c: instaleer ect

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Verwijderd

2.5 -3 GB als minimum, kan je daar eventueel je swap en hibernate ook kwijt (mits je geen 1 GB aan intern geheugen hebt).

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Ik heb zelf WinXP pro met OfficeXP en een stell spelletjes. Daarmee zit ik tussen de zeven en acht GB. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik regelmatig mijn systeem opruim. Het kan geen kwaad om een partitie van 12 GB te maken. Als ik nu de keuze had zou ik dat doen.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik heb ook een 120Gb disk. WinXP + appz partitie is 20Gb, de rest is 100 8) Werkt wel goed zo. Ik had eerst altijd 10, maar dat was iets aan de kleine kant.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voornamelijk gamer, maar met die 10gb tip zou mijn harddisk zo ingedeeld worden:
10gb voor xp pro
10 gb voor alle programmas
en 4x25gb voor onderandere games, (4 partities voor games dus (zal lang duren voor ze vol zijn), en mijn ouwe 30gb voor backups en downloads. (geen partities op die schijf.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 12:16 ]

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Waarom kijk je niet gewoon even hoe groot alle standaard windows mappen (program files, windows, wutemp, etc) icm met pagefile.sys en consorten bij jou worden? tel er 4 GB bij op en je hebt meer dan zat :)

overigens kunnen we je op deze manier vrij moeilijk helpen, want je zegt niet wat je waar installeert e.d., hoe je met je programma's omgaat, etc.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

DJTimo

Cuyoapart.mza

Als je alleen maar winxp plus office en een aantal standaard proggies daarnaast gaat installeren heb je aan 10GB zelfs overkill.

Ik heb nu:
Win XP (dus geen SP!)
Office XP
Photoshop 7 + Imageready
Kazaa, winmx, realplayer, adaware
virusscanner (NAV2003)
Nero
Cool Edit Pro

Dit neemt nu om en nabij 4GB in beslag. Inclusief de hibernate file, exclusief de pagefile (staat op een andere schijf) :) Reken zelf maar uit wat je eventueel nog meer kwijt bent aan jouw favoriete proggies :)

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• G33rt
gewoon 10GB voor windows als je er zo mee omspringt :)

Alleen dan vraag ik me af... wat moet je met 4x25 ipv 1x100? in RAID hangen ze toch niet, dus snelheidswinst boek je niet

iig heb ik hier nu 3.62GB in gebruik.

Windows 2000 Pro, FlashFXP, Norton Ghost, NAV Corporate, DUmeter, Kazaa lite, Mozilla, Quicktime, Realplayer, WinRAR, ICQ, Download Accelerator, Nero, BFTP server, FTD, Partition Magic, PowerDVD, Gamespy, LCDStudio, mIRC, Trillian, Winamp, CloneCD, Gamespy en OpenOffice :) gewoon even in mn start menu gekeken O-)

[ Voor 51% gewijzigd door G33rt op 28-05-2003 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Defrag snelheid?

• G33rt
4x 25 GB defraggen kost je net zo lang als 1x100 defraggen hoor, als je er op dezelfde manier mee omspringt :)

Verwijderd

8-10 GB is echt voldoende om je winXP + progjes op te zetten.

Ervaring is dat er meestal 5 GB gebruikt wordt. (winXP + office full install en andere progjes)

omdat je het toch als game-pc gebruikt is dit voldoende.

maar ik zou dan het volgende maken:

1 van 10 GB (windows)
1 van 30 GB (muziek en andere data)
2 van 40 voor de spellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is zo,

Maar zo kan ik prioriteiten stellen?

Maar zou het kwa snelheid niet uitmaken voor de games als je er een heel hoop hebt geinstalled?

Ik zou anders ook voor 2x50 kunnen gaan?

Verwijderd

Topicstarter
Da-Dragon: Ik zet muziek en andere data op de oude 30gb hd, Die blijft dus buiten de 120gb hd indeling :) Bedankt voor jou mening.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 12:26:
Ja dat is zo,

Maar zo kan ik prioriteiten stellen?

Maar zou het kwa snelheid niet uitmaken voor de games als je er een heel hoop hebt geinstalled?

Ik zou anders ook voor 2x50 kunnen gaan?
kwa snelheid zal het niet uitmaken denk ik.
want dan zal je nooit grote partities kunnen hebben. en dat is toch vreemd anders.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt Da_Dragon zo hard ik er nog niet over nagedacht.

Ik denk dat ik er het volgende van maak:
3 partities:
10gb voor windows xp en eventuele stuurprogramma's
10gb voor programma's
en de restrerende 100gb voor games.
Kan altijd nog de windows xp partitie gebruiken mocht die 10gb voor programma's vol zijn maar dat lijkt me erg sterk.
En dan heb ik mijn oude 30gb harddisk voor downloads, backups, muziek, films etc. (alles wat niet in de andere gedeeltes thuis hoort).

Goed idee voor nu?

Verwijderd

Wat is ookalweer het nu van meedere partities eigenlijk? Het staat allemaal op het zelfde hardeschijfje dus die kop die vliegt toch wel op en neer... toch? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 12:37:
Ja dat klopt Da_Dragon zo hard ik er nog niet over nagedacht.

Ik denk dat ik er het volgende van maak:
3 partities:
10gb voor windows xp en eventuele stuurprogramma's
10gb voor programma's
en de restrerende 100gb voor games.
Kan altijd nog de windows xp partitie gebruiken mocht die 10gb voor programma's vol zijn maar dat lijkt me erg sterk.
En dan heb ik mijn oude 30gb harddisk voor downloads, backups, muziek, films etc. (alles wat niet in de andere gedeeltes thuis hoort).

Goed idee voor nu?
zou je die 100 gb niet opdelen in 2 stuks?
mochten er dan op die partitie iets zitten waardoor je die partitie moet formateren dan is de andere 50 gb (met spellen) niet verloren. en anders alles.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 22:06
6.4 volgens NT4 standaarden, maar na NT4 kun je ook gewoon groter, je moet gewoon doen hoeveel jij nodig hebt, wel op een beetje normale manier dan ;)

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:53

Gaitman

The Real One

Ik heb een afgelopen zaterdag een WD 80GB 8mb cache gelkocht (en ik heb nog een 40GB IBM)

Ik heb de WD als volgt ingedeeld:
1) 5GB voor WinXP
2) 5GB voor eventuel 2e OS (zoals Linux)
3) 30GB voor programma's
4) 1 GB voor documenten'
5) 35GB voor MP3's, fims, etc
6) 4GB voor backups/ghosts

De 40GB IBM heb ik op het moment niet in gebruik (komt binnenkort Server 2003 op :9~ )

edit:
Door die indeling kan ik eventueel ook nog een backup maken van de laatste drie belangrijke partitie's op mijn 40GB IBM 8)

-

[ Voor 50% gewijzigd door Gaitman op 28-05-2003 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Da_Dragon ja daar was ik nog over aant twijfelen, wel een idee ja mocht ik moeten formateren, nog nooit eerder voorgekomen maar shit happends :)

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 09:37

MicroWhale

The problem is choice

Hier ook een nieuwe 80GB met 8mb
Mijn indeling wordt:

HD1 20GB OS, caches + Office en admin-achtige programma's
HD1 60GB spellen + films
HD2 40GB MP3 + art, OSghost, full-installs (XP CD, Office CD) en zooi

Zo heb ik het altijd al gedaan en het werkt perfect, alleen de schijfruimte groeit de laatste jaren drastisch om een of andere reden.

De oude OS-hd gaat op de plank, samen met het mobo, proc, video en geheugen... zodat het een eenheid blijft.

ow en als de HD1 crasht, heb ik nog een OSghost op HD2 staan van de eerste 20GB, zodat ik binnen 5minuten weer aan de slag kan. :)

[ Voor 34% gewijzigd door MicroWhale op 28-05-2003 15:04 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Pagina: 1