Toon posts:

Microsoft Isa-server foutmelding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers

Ik heb een Microsoft Isa-server ( Internet security & acceleration server2000 ) in mijn domein draaien met 256 mb geheugen, het is een p3.

Bij het inloggen krijg ik steeds de foutmelding dat mijn paging file size te klein is.
Ik heb al geprobeerd hem te vergroten maar de foutmelding blijft steeds terug komen.

Bij het opzoeken van wat informatie over dit probleem kwam het er op neer dat ik niet genoeg geheugen in huis had.

Vergroten van mijn physical memory was ook niet de oplossing, want de foutmelding blijft nog steeds terug komen.

Heeft iemand een advies hoe ik deze lastige fout melding eruit krijg bij het inloggen.

Alvast bedankt. 8)7

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

eventid in je evenviewer dan zoeken op technet?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:22

TheVMaster

Moderator WOS
op zoek hem ff op op http://www.eventid.net

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

Wat zijn je Page-instellingen nu en hoeveel geheugen (intern) had je eerst? Nu vergroot naar 256 begrijp ik? Wat is trouwens het OS? Want dit heeft weinig met ISA te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd genoeg wordt er geen foutmelding in de event viewer weergegeven.

Ik heb al enige info opgezocht.
Alle info duidt er op aan dat ik mijn geheugen moet uitbreiden, en dat heb ik al gedaan.
Toch blijft de foutmelding terug komen bij het inloggen.

ps.Hoe verander ik mijn Topic Title

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Windows 2000 server met 256mb intern geheugen, waar Micosoft Isa-server op draaid.
Inter geheugen vergroot naar 512mb ( 2*256 )

Maar dat heeft geen effect.

page file instelling 768 mb

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 15:03
Welk Service Pack heb je geinstalleerd op je server? (minimaal W2kSp2 voor ISA service Pack 1)

Wlke versie ISA draai je, standard of enterprise? Draai je ISA SP1? Heb je ook het Feature Pack geinstalleerd? Die informatie kan helpen om jouw probleem op te lossen.

Misschien is het handig om tevens de complete melding uit de eventviewer even te copy/pasten in deze post inclusief het errornummer.

[ Voor 115% gewijzigd door garp op 28-05-2003 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor de W2k Sp2 draaien en voor Isa Sp1

Maar ik heb geen Feature pack geinstalleerd.

Ik zal de fout melding effe copy/pasten.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:23
Pagefile slaat niet op je fysiek geheugen maar om je virtueel geheugen. Hoe groot is de hd? Wijzig dan als het kan je page file naar 1 of 2 gb. (overkill ok, maar probeer het als het mogelijk is). Het kan zijn dat ermee bedoeld wordt dat er te weinig virtueel geheugen is. Dus niet je ram-geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Het copy/pasten gaat een beetje stug want het komt tevoorschijn tijdens het inloggen en daarna is hij weer weg.

Verwijderd

Topicstarter
De grootte van mijn virtueel geheugen had ik al vergroot, maar dat helpt ook niet.

In de helpfile had ik gelezen dat als je vaak de foutmelding krijg over je paging file die te klien is, dat je dan te weinig fysiek geheugen heb.

2*10gb hdd

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:11
Ik heb nog wel een advies, ff googlen.

http://www.google.nl/sear...8&q=pagefile+to+small&lr=

5564

• Arunia
Stell dan eens een groter page-file in by hd's. Dan heb je misschien dit probleem niet meer.
Die melding kun je volgens mij met ctrl-printerscreen meteen naar de printer sturen als het buiten windhoos gebeurt. In windows moet je em later gewoon kunnen plakken in paint oid.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan
Maar dat wil ook niet helpen.
Bij het inloggen komt de foutmelding toch tevoor schijn en ik kan hem niet pakken met print screen want hij is zo snel weer weg.

ps.De link van Pierce wat voor een effect zal dat hebben op het systeem.

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
ik heb dit ook wel eens gehad op mijn ISA. Bleek toen dat mijn pagefile corrupt was. Schonen kun je zo: http://support.microsoft....2/0/86.ASP&NoWebContent=1
Probeer ook eens je ISA cache te flushen, dat wil ook wel eens helpen.

Je kunt ook nog proberen om je pagefile op een andere partitie te maken, windows maakt dan een nieuwe pagefile aan, de oude kun je dan weggooien.
Succes!

[ Voor 38% gewijzigd door Bockelaar op 28-05-2003 14:36 ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Arunia
Probeer om die foutmelding te pakken eens op pauze te drukken? Dit wil misschien wel helpen. Ik weet alleen niet of je in windhoos kunt pauzeren.

• drecaise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 17:02
ik heb wel eens iemand gehad en die z'n ntfs rechten op z'n pagefile verkeerd ingesteld staan... probeer het eens met everyone full controll om te testen of dat verschil oplevert. (ik geloof dat het system account de rechten nodig had maar ik ben niet helemaal zeker dus test even met everyone)

pizzaguys get all the pussy

Pagina: 1