Toon posts:

Promise ATA-100 <-> WIN2K ... ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net die controller gekocht.. installed, geinstalleerd die kaart,
reboot.. aansluiten die handel..

maar nu : bij booten van win2k vage melding : beschadigd bestand bladiebla.. zelfs als ik heb weer terugzet, alleen op mobo ide, : error. :(

geeft als suggestie die recovery van win2k :
recovery console heb je disk bij nodig, : zelf vind íe um niet (why ??) bij die andere lukt het dus niet (ben ff de naam kwijt)
bij win98 was het zo, dat als je setup eroverheen gooit, alle instellingen/progs/mydoc's bewaart blijven .. bij win2k is dit NIET zo (zegt íe..) zit er dan echt niks anders op dan al m'n data vaarwel zeggen ?? :o DIT MAG NIET KUNNEN !!!!! VRIJ VEEL BELANGRIJKE STUFF !!!

help me out.... please.. dit typ ik van oude hdd brakke win2k install en zonder ata100 ... (maar da's nie zo belangrijk ..)

en de search leverde ook niet veel op...

ow ja : P2B-F, PII 400, WIN2K ...

Verwijderd

Topicstarter
ff omhoog ermee.....

Verwijderd

Topicstarter
vraag ik nou echt zoiets moeilijks ??
ah toe ...

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik denk ook dat het "vragen om problemen is"
Je installeerde win2k via je on-board ide en dan hang je hem om op die promise. Had je dit van te voren gevraagd dan hadden velen je kunnen vertellen dat dat niet gaat werken! De drivers voor je on-board ide zijn ongetwijfeld TOTAAL andere dan die je nodig hebt voor de juiste aansturing van je promise. Ik hoop voor je dat je je data op een andere partitie hebt staan dan je windows. Dan kun je die namelijk opnieuw installeren (en hou dan de driver bij de hand want die heb je nodig bij de installatie van win2k).

Verwijderd

Tja, ik heb ook een promise 100 en win2k en bij mij werkt ie vlekkeloos.
Gewoon de "gebruiksaanwijzing" (dat losse velletje) opgevolgt en hij werkte prima.

Dus eerst kaart erin geprikt, dan drivers geinstalld, HD's op kaart aangesloten, kaart als bootdevice installed in de bios en het werkte gelijk!

Niet hoeven formatten, nieuwe partities aanmaken etc!
Anders leen je een hd van een vriend en backup ff tijdelijk je data, formatteer en kopieer dan weer terug.

Verwijderd

Kan je dan niet W2k herstellen en natuurlijk voor de installatie op F6 drukken om een ander apparaat op te geven. Ander zit het niks anders op dan denk ik een een fresh install.
Ik draai zelf ook W2000 samen met Me en NT server op de Promise ultra-100 en gaat uitstekend. Alleen is een drive-benchmark in W2000 stukken langzamer dan in Me of NT, zal wel aan de drivers liggen.:'(
Pagina: 1