Toon posts:

[Win2k] Desktop spreiden bij opstarten. *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil tijdens het opstarten van een computer de desktop automatisch laten spreiden, dmv van het inlogscript.

We gebruiken hier kixstart, nu heb ik een klein beetje zitten zoeken en heb ik het volgende toegevoegd:

IF @userID = "AP"
WRITEVALUE ("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Desktop\General", "WallpaperStyle", "2", "REG_SZ")
endif

Ik wil dus voor de user met naam AP het bureaublad laten spreiden, maar het lukt niet.
Wat doe ik verkeerd???, verkeerde syntax of registersleutel???

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Welke Windows versie praten we over :? Zie ook Windows Operated Systems - Policy en dan met name stap 3

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, windows 2000.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Als je hem bij win2k bij de user zelf op spreiden zet gebeurt dat alleen bij die user, en altijd als de pc opstart en er ingelogd word met die user. Dus waarom wil je dat scriptje dan precies? :?

[ Voor 1% gewijzigd door G33rt op 28-05-2003 13:30 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 28 mei 2003 @ 13:30:
Als je hem bij win2k bij de user zelf op spreiden zet gebeurt dat alleen bij die user, en altijd als de pc opstart en er ingelogd word met die user. Dus waarom wil je dat scriptje dan precies? :?
Gebruikers kunnen zelf hun beeldscheminstellingen niet wijzigen.
Als ik onder Administrator inlog of onder me eigen naam kan ik het wel veranderen, maar iedere keer als de computer opnieuw opstart staat de computer weer op standaard gecentreerd.
Nu heeft niet iederen dezelfde beeldschermen 15" tot 19" dus verschillen de resoluties.
Nu wil ik gewoon een achtergrond laten spreiden zodat hij op alle beelschermen over het volledige beeld staat.