Hoi,
Ik probeer in een C++ programma een array van FILE handles aan te maken en dit geeft problemen.
Het array maak ik als volgt aan.
Vervolgens wil ik files openen en toekennen aan iedere file handle in de array op de volgende manier.
Dit geeft echter de volgende compile error:
binary '=' : no operator defined which takes a right-hand operand of type 'struct _iobuf *' (or there is no acceptable conversion)
Uiteraard heb ik de help er op nageslagen en dit zou te maken hebben dat ik het resultaat van fopen probeer toe te kennen aan een variabele met een onjuist type.
FileHandles heb ik echter als type FILE * gedefineerd.
Het werkt wel als ik het resultaat van fopen toeken aan een 'gewone' variabele van het type FILE *.
Wat doe ik fout
P.S: Ik ben nog newbie met C++ dus maak me niet gelijk af
Ik probeer in een C++ programma een array van FILE handles aan te maken en dit geeft problemen.
Het array maak ik als volgt aan.
C++:
1
| FILE *FileHandles = new FILE[intNumExtraCopies]; |
Vervolgens wil ik files openen en toekennen aan iedere file handle in de array op de volgende manier.
C++:
1
2
3
| for (int i = 0; i < intNumExtraCopies; i++) { FileHandles[i] = fopen((const char *)pszFile, "w+b"); } |
Dit geeft echter de volgende compile error:
binary '=' : no operator defined which takes a right-hand operand of type 'struct _iobuf *' (or there is no acceptable conversion)
Uiteraard heb ik de help er op nageslagen en dit zou te maken hebben dat ik het resultaat van fopen probeer toe te kennen aan een variabele met een onjuist type.
FileHandles heb ik echter als type FILE * gedefineerd.
Het werkt wel als ik het resultaat van fopen toeken aan een 'gewone' variabele van het type FILE *.
Wat doe ik fout
P.S: Ik ben nog newbie met C++ dus maak me niet gelijk af
[ Voor 5% gewijzigd door pjonk op 28-05-2003 11:35 . Reden: opmaak ]
It’s nice to be important but it’s more important to be nice