Pin automaat via Adsl connectie mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45072

Topicstarter
LS,

Heb de volgende situatie:

Detailhandel:

- Een internet connectie, loopt via alcatel speedtouch modem, adsl connectie.

- Een pinautomaat, heeft een apparte telefoonlijn nodig. Belt iedere keer als er gepind wordt automatisch in met een centrale. Kosten zijn dus redelijk hoog, ongeveer 8 eurocent per transactie. + abbo's

Heeft er iemand ervaring mee om de PIN connectie via te laten lopen? Moet theoretisch mogelijk zijn.
Bij de leverancier van de centrale zegt men dat er bedrijven zijn die er mee werken. Maar men wil hiervan geen namen noemen etc..

Heb geprobeerd contact te leggen met Interpay.. daar zeggen ze van niets te weten.

(Heb inmiddels gegoogled... The tweakers Search gebruikt... helaas tot nu toe zonder enig resultaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

33999

ik denk dat je bank je er wellicht meer over kan vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Bel eens met BeaNet

[ Voor 182% gewijzigd door Luppie op 28-05-2003 11:37 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zeg Computeraap,
Dus het is blijkbaar mogelijk, klinkt heel erg relaxt :-) Kun je er iets meer over vertellen.
Ervaring mee? Etc..?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

33999

Ik heb er totaal geen ervaring mee helaas.
Maar de bank is toch je aanspreek punt voor electronische betalingen als winkelier.
Die zullen vast wel speciale oplossingen hebben en dus ook via ADSL als dat bij andere bedrijven al werkt. Wel vreemd dat de leverancier ervan geen namen wilt noemen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

ik weet dat bepaalde vestigingen van albert heijn en aldi hun pinbetalingen via adsl hebben, dus het kan zeker. vraag het anders gewoon eens aan de kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat zou dus gewoon een pin transactie via internet zijn en naar mijn beste weten is dat gewoon niet mogelijk. Je kan je telefoonlijn voor pintransacties wel gebruiken voor adsl, maar dat staat er dan wel volkomen los van verder.

Computeraap suggereert volgens mij niet dat het kan, maar geeft je de tip om het via beanet of de bank te spelen. Ik denk dat Interpay weinig met de fysieke infrastructuur doet, maar meer met de financiele kant (zeker de eerste telefonist die je daar aan de lijn krijgt zal daar niet veel van weten).

Ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord.
Anoniem: 70162 schreef op 28 mei 2003 @ 11:50:
ik weet dat bepaalde vestigingen van albert heijn en aldi hun pinbetalingen via adsl hebben, dus het kan zeker. vraag het anders gewoon eens aan de kpn
Hoe doen ze dat dan? een adsl lijn is naar mijn beste weten gewoon een lijn die je verbindt met internet, het lijkt me sterk dat ze betalingsverkeer via internet laten lopen (al is het dan misschien met een VPN ofzo).

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 28-05-2003 11:57 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

33999

Idd ik gaf een tip om bij de bank te kijken.
Als de pin kosten zo hoog zijn is het dan misschien een idee om een huurlijn te nemen?
Dus van de winkelier naar de bank, dat is inprincipe toch ook wat je wilt via de ADSL lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:45

RammY

Dát!

Ik denk niet dat het echt een internet is waar de pinapparaten op lopen. Het zal vast wel gescheiden zijn. En maybee werkt het wel anders als met gewoon internet.. jij zegt: inbellen en abbo's = duur.. als ik met adsl "inbel" (usb modem) dan betaal ik toch ook nie. betaal een vast bedrag per maand. Dit zal echt ook wel zo zijn bij een bank hoor. Die betalen vast gewoon een bedrag voor de huur van een lijn. Denk ik

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

@jvs: ik heb geen flauw idee, ik weet alleen dat het kan. ik weet ook niet of dat het net zo'n adsl lijn is als die je je normaal gezien voorstelt. het enige dat ik weet is dat die pinautomaten via dezelfde techniek als een gewone dsl lijn kunnen communiceren met interpay.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 28-05-2003 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-06 16:28
Volgens mij kan het alleen via de telefoonlijn. Je moet ook een zogenaamde "tei" waardes aan vragen. Ieder PIN apparaat krijgt een aparten Tei waarde.

Waarschijnlijk kan het wel via ADSL, maar dan moet het wel een dedicated ADLS verbinding zijn, die alleen voor de PIN is.

[ Voor 32% gewijzigd door Ralphie op 28-05-2003 12:05 ]

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even een paar dingen ontzenuwen. 1e punt: Beanet = interpay (of iig een onderdeel daarvan, interpay was vroeger de bankgirlcentrale.
Dat sommige grote supermarkten een ADSL-verbinding hebben liggen, zou best kunnen. Ik werkte destijd bij centerprarcs en ook daar hadden we een vaste verbinding. Maar een vaste verbinding betekent dan ook echt een vaste verbinding (even afgezien van het type, dus (a/s)dsl, huurlijn oid). Dit is echter een rechtstreekse connectie met Beanet / interpay, dus dat zou betekenen dat je je internet gedag kunt zeggen. De reden waarom grote detaileketens een vaste lijn hebben moge duidelijk zijn: verschillende PIN transacties tegelijk, en veel op een dag. Dan wordt een vaste lijn dus rendabel.
Logischerwijs geldt dit niet voor een klein bedrijf; break-even point is wel te berekenen, maar dan hebben we meer gegevens nodig (aantal transacties per dag, duur van een transactie, etc) Ik heb er volgens mij nog ergens een berekening van liggen van mijn opleiding...maar weet wel dat een vaste aansluiting je knap wat geld kost.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:43
In nl loopt PIN verkeer via Interpay. volgens mijn baas is dat ook de enige manier. Interpay lijn is iets anders als een gewone telefoonlijn, als de telefoon uitvalt doet de PINautomaat het nog gewoon. en andersom

Als interpay zegt dat het niet kan, dan kan het niet...

edit:
kijk gewoon even naar de omzet van je bedrijf, en hoeveel er via pin gaat.
informeer bij interpay voor de tarieven om een lijn open te houden (servertje neerzetten). bij grote bedrijven en winkels is dat goedkoper

[ Voor 30% gewijzigd door RocketKoen op 28-05-2003 12:14 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:12
Dus gewoon een rechtstreekse lijn naar het hoofdkantoor. Ik denk niet dat ze die pin-automaten via het internet willen hebben. Je moet namelijk bij hen inbellen voor een transactie. Als je dus een rechtstreekse lijn hebt dan scheelt dat geld, maar dit gaat dus niet via ADSL.

Dus samengevat kun je wel een rechtstreekse verbinding hebben, maar dit is dus alleen rendabel voor grootte bedrijven met veel transacties op een dag.

[ Voor 22% gewijzigd door Arunia op 28-05-2003 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Laatst online: 07-06 12:04
8 cent per transactie. Sja, ik vind dat niet duur hoor. Het alternatief (mensen betalen met cash) is ook duur, alleen zijn daar de kosten 'verborgen' (cash geld moet geteld worden, naar de bank gebracht worden [wat ook kosten met zich mee brengt], etc.).

Zolang jij er voor zorgt dat er alleen voor 'grotere' bedragen gePINed wordt (of je vraagt een duppie vergoeding voor kleine PIN transacties), denk ik niet dat je moeilijk moet doen.

Natuurlijk is het altijd goed om te zoeken naar kostenbesparende maatregelen, maar ik denk dat PIN op zich al kostenbesparend is. Dat is het tenminste zéker wel bij ons. (Wij zijn een wat grotere onderneming, dan heb je natuurlijk wel sneller schaalvoordelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13643

Ik werk in een grote computer winkel.
Wij hebben pin automaten die d.m.v ISDN telkens een verbinding maken met interpay.
Een gemiddelde transactie duurt 2 seconden. En dat is incl. connecten.

Zelf weet ik er niet alles van af, alleen dat we Alphira automaten hebben en dat ze via ISDN lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:11
Ik dacht altijd dat pin-apparaten alleen het d-kanaal van ISDN gebruikten, waardoor de beide B-kanalen vrij blijven, of lul ik nu compleet uit m'n nek 8)7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27376

Zoals al vele zeiden: pinnen over het www lijkt me onmogelijk... Het zou een enorm security-risk zijn. Alleen dat is al reden genoeg om rechtsreeks bij de bank in te bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Nielson schreef op 28 mei 2003 @ 12:29:
Ik dacht altijd dat pin-apparaten alleen het d-kanaal van ISDN gebruikten, waardoor de beide B-kanalen vrij blijven, of lul ik nu compleet uit m'n nek 8)7 :)
Nee je hebt gelijk :)

En ieder pin apparaat heeft een tei waarde. Hierdoor kan je meerdere pin apparaten op 1 ISDN lijn kwijt.

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

tip: neem een onetell abbo ofzoiets. je betaald dan 25euro voor 50min internetten ofzo. Maar het belangrijkste, je betaald geen inbelkosten.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EVEN WAT DETAILS

Pinapparaat is losgekoppeld van kassa.... (we moeten iedere keer los het bedrag aanslaan op pinapparaat)

Kosten over maand April.

KPN Abbo: +/- 20 Euro per maand
Per transactie : 10 Eurocent
Aantal transacties 369
Gemiddelde kosten per transactie Interpay: 10.8 Eurocent

Totale kosten: 20.8 X 369 = 76.75

76.75 + 20 = 96.75 Euro

Per transactie = 96.75 / 369 = 0.26 eurocent

Verwacht dat dit goedkoper zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kosten van cash zijn in een kleine organisatie als dit te verwaarlozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:43

slaay

Natuurbeleven.com

\suggestie

Is het niet mogelijk zoals bellen via internet (voip) maar dan data via die voip?
Als dat zou kunnen bespaar je heel veel op het start tarief van kpn!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja... via pilmo.nl maar die heeft blijkbaar een heel trage kiesverbinding... (klanten worden dan ongeduldig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat kan je dus shaken. Je kan niet pin betalingen doen via normaal adsl wat je voor 3 eurotientjes per maand krijgt, dan heb je namelijk een adsl verbinding een telefooncentrale die verbonden wordt met een internetprovider. Dat heeft dus geen nut, je moet dus zowiezo een vaste lijn laten aanleggen en dat is denk ik wel ietsje duurder dan die 100 euro / maand die je nu kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inventarisatie over opties:

Voice over IP
Internet: VPN virtual tunnel network of zoiet?? heb ik helemaal geen kaas van gegeten:-(

Iets ander:???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72311

Als 't nix wordt kun je ook van KPN af gaan en switchen naar Versatel Business All-in. Met 1 ISDN (2 lijnen 4 numers) en ADSL 1024/128.
Ik betaal € 99 per maand ex btw, telefoontikken plm. 10% lager, € 35 beltegoed per maand (tot € 150 saldo meeneembaar) [Nieuwe abo's betalen € 65 en gene beltegoed].
Versatel installeert op een bestaande / nieuwe analoge koperlijn, kosten eenmalig € 99. Met behoud van telefoonnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 20:47
Alle betalingsverkeer gaat via X.25 dit is een stok oud maar o zo betrouwbaar protocol dat je met hele goede argumenten moet komen om dit te veranderen. X.25 is nl echt superbetrouwbaar met foutcontrole op verschillende niveau's
Via I-net (laat ze niet lachen, doen ze nooit)
Wat ik mis in je verhaaltje is de lasten die je hebt van contant geld nl.:
Elke dag geld lopen (vind je verzekering leuk!) kost je zo 30 min. per dag
Tegen klanten zeggen dat ze cash moeten betalen, dan loop ik de winkel zo uit!

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 03-07 18:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Via Internet kan het niet omdat Interpay dit nog niet veilig acht. Via private ADSL netwerken kan het wel maar dan moet je wel een grote klant zijn.

ff wat dingen ontzenuwen
Volgens mij kan het alleen via de telefoonlijn. Je moet ook een zogenaamde "tei" waardes aan vragen. Ieder PIN apparaat krijgt een aparten Tei waarde.
Onzin heeft te maken met digiacces en is puur ter identificatie van de app op de isn lijn. Er zijn namelijk max 127 Tei waardes :)
@jvs: ik heb geen flauw idee, ik weet alleen dat het kan. ik weet ook niet of dat het net zo'n adsl lijn is als die je je normaal gezien voorstelt. het enige dat ik weet is dat die pinautomaten via dezelfde techniek als een gewone dsl lijn kunnen communiceren met interpay.
Fout 90% is x25 de rest is native ISDN

[ Voor 12% gewijzigd door TrailBlazer op 28-05-2003 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 18:52

Tux

Ik weet van m'n oom die bij Interpay werkt dat ze bezig waren met plannen voor vaste verbindingen, alleen het protocol was nog wat problematisch :P

Maar je kan neem ik aan toch ook X.25 over een DSL verbinding draaien :?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:31

fcs

Anoniem: 13643 schreef op 28 mei 2003 @ 12:25:
Ik werk in een grote computer winkel.
Wij hebben pin automaten die d.m.v ISDN telkens een verbinding maken met interpay.
Een gemiddelde transactie duurt 2 seconden. En dat is incl. connecten.

Zelf weet ik er niet alles van af, alleen dat we Alphira automaten hebben en dat ze via ISDN lopen.
Alphira is de voormalige getronics onderdeel voor pinautomaten (heb daar de pin automaten oa millenium proof moeten maken dmv software/hardware upgrade.)

Het is zeer zeker mogelijk om via isdn een open lijn te houden naar de bank toe.
Je zou dan het beste je pin automaat leverancier bellen voor de mogelijkheden.

Bij Alphira is het zeker mogelijk om een open verbinding te hebben, waardoor niet meer ingebelt hoeft te worden (er wordt ten aller tijden gebruik gemaakt van een modem).

Je zou dan alleen de kosten over houden van de transacties zelf. Of dit met adsl of met een isdn lijn gebeurt weet ik niet meer (aangezien het een tijdje terug is geweest dat ik daar gewerkt hebt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:26

TheVMaster

Moderator WOS
Ralphie schreef op 28 mei 2003 @ 12:33:
[...]

Nee je hebt gelijk :)

En ieder pin apparaat heeft een tei waarde. Hierdoor kan je meerdere pin apparaten op 1 ISDN lijn kwijt.
Denk dat dat bij de starten van dit draadje niet opgaat..want communiceren via het d kanaal kost niets toch?? :)

Hij maakt wel kosten...dus zal hij er misschien een analoge lijn voor hebben ligge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Tux schreef op 28 May 2003 @ 13:09:
Ik weet van m'n oom die bij Interpay werkt dat ze bezig waren met plannen voor vaste verbindingen, alleen het protocol was nog wat problematisch :P

Maar je kan neem ik aan toch ook X.25 over een DSL verbinding draaien :?
Ja hoor geen probleem eigenlijk X25 over IP over DSL maar welke ip backbone ga je gebruiken :? Niet internet. Bovendien zal je nog steeds ergens X25 op moeten want Interpay praat alleen X25.
Denk dat dat bij de starten van dit draadje niet opgaat..want communiceren via het d kanaal kost niets toch??

Hij maakt wel kosten...dus zal hij er misschien een analoge lijn voor hebben ligge?
Voor gebruik van het D-Kanaal niet voor het X25 netwerk wel en dat kan niet anders Digi-Acces is ontsluiting op X25 via ISDN-D

[ Voor 26% gewijzigd door TrailBlazer op 28-05-2003 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07 13:45

n00bs

Het is weer Zomer!

Via ADSL lopen er op het moment testen dmv VPN verbinding zou het mogelijk moeten zijn maar het is nog niet beschikbaar voor de particulier.

Daarnaast zou je kunnen denken aan een totaal oplossing zoals Epacity

Of gewoon heel makkelijk het verkeer via DigiAccess doen en dus de data over de D-kanaal laten gaan

[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 28-05-2003 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
TheVisionMaster schreef op 28 May 2003 @ 13:12:
[...]

Denk dat dat bij de starten van dit draadje niet opgaat..want communiceren via het d kanaal kost niets toch?? :)

Ik wilde alleen even zeggen dat hij gelijk heeft :)

Zo en nu weer ontopic..

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

TrailBlazer schreef op 28 May 2003 @ 13:14:
[...]

Ja hoor geen probleem eigenlijk X25 over IP over DSL maar welke ip backbone ga je gebruiken :? Niet internet. Bovendien zal je nog steeds ergens X25 op moeten want Interpay praat alleen X25.

[...]

Voor gebruik van het D-Kanaal niet voor het X25 netwerk wel en dat kan niet anders Digi-Acces is ontsluiting op X25 via ISDN-D
Het X25 protocol wordt gebruikt door beanet (onderdeel van interpay).

De transacties gaan idd niet over het internet, maar over een eigen netwerkje dat alleen voor transacties gebruikt wordt (pin bij geld automaten, pin in winkels ect).
Dat netwerk had een naam, ben alleen naam van dat ding vergeten...

Het makkelijkste (als de TS geen "inbel" kosten wil maken) is een open verbinding naar interpay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49530

Informeer anders eens naar het X25 protocol, dit is een vaste vebinding over een Datanet-lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

fcs schreef op 28 May 2003 @ 13:22:
[...]

Het X25 protocol wordt gebruikt door beanet (onderdeel van interpay).

De transacties gaan idd niet over het internet, maar over een eigen netwerkje dat alleen voor transacties gebruikt wordt (pin bij geld automaten, pin in winkels ect).
Dat netwerk had een naam, ben alleen naam van dat ding vergeten...

Het makkelijkste (als de TS geen "inbel" kosten wil maken) is een open verbinding naar interpay.
Dat netwerk(je) heet datanet 1 en is het landelijke X25 FrameRelay netwerk van KPN
Informeer anders eens naar het X25 protocol, dit is een vaste vebinding over een Datanet-lijn
Dit is vele malen duurder dan wat hij nu heeft. Als de TS wat meer info wil moet hij me maar ff mailen.

[ Voor 17% gewijzigd door TrailBlazer op 28-05-2003 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

TrailBlazer schreef op 28 May 2003 @ 13:32:
[...]

Dat netwerk(je) heet datanet 1 en is het landelijke X25 FrameRelay netwerk van KPN

[...]

Dit is vele malen duurder dan wat hij nu heeft. Als de TS wat meer info wil moet hij me maar ff mailen.
Het is idd datanet 1... was de naam ff kwijt :)
mmzzzz. wist niet dat het zoveel duurder was. Er werden toendertijd namelijk redelijk veel x25 pin automaten verkocht...

Ben weer eens wat wijzer geworden GG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Niemand die mijn eerdere post ff doorneemt ;) (vooral handig voor de topicstarter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67455

Heb ooit een folder gehad van Alphyra, deze bieden het geloof ik wel aan. maar dan zou je effe moeten informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Nog een keer dan maar: DigiAcces of Epacity....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

Alphyra ze beiden het zeker aan.. zit op het moment met een collega te mailen...
bel ff hun sales afdeling of een willekeurige betaal automaat leverancier... (oa ccv of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op de website van Alphyra staat enkel pots isdn-b isdn-d en gsm. Niks over adsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je ADSL wil... neem dan de totaal oplossing Epacity, en anders wat ik ook al eerder zei, DigiAccess, waarbij de transacties over het D-kanaal gaan en je hier dus NIET voor betaald... alleen voor de DigiAccess service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

n00bs schreef op 28 May 2003 @ 16:32:
Als je ADSL wil... neem dan de totaal oplossing Epacity, en anders wat ik ook al eerder zei, DigiAccess, waarbij de transacties over het D-kanaal gaan en je hier dus NIET voor betaald... alleen voor de DigiAccess service
Je betaalt voor elk datasegment luister nou eindelijk eens het is geen flatfee!!! Ik werk bij die toko en je betaalt echt voor elk datasgment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-07 07:11
jongens jongens toch.......de TS is niet gebaat bij dit op en neer gezever of het nu wel of niet kan.
Het zal heus wel kunnen, maar de kosten worden dan hoger dan welke hij nu heeft.
Daarnaast als hij geen pin zou hebben zou hij ook lang niet zoveel klanten hebben, omdat de pin nu eenmaal goed is ingeburgerd.

Dus kortweg :

OF hogere kosten OF geen pin -> geen klanten

Zo simpel is het dus :)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24202

Voor een pinautomaat zijn er de volgende opties:

COMMUNICATIEOPTIES
Dial-up V.90
Datanet-1 X25 netwerk
ISDN-D (Integrated Services Digital Networking)
GSM
Rabo Facet Netwerk
VPN (Virtual Private Network)

X25
Dataverbinding via het Datanet (van KPN) of via het RTN (Rabo Facet) hiervoor is een apart modem nodig.

ISDN ( Vanaf ca. 250 transacties per maand is digitaal pinnen voordeliger. Tevens is de transactietijd veel korter.
)

ISDN is een snelle methode van communiceren. Informatie zoals bedrag, pincode en autorisatie worden verstuurd via het D-kanaal. Dit is een controlelijn naast de twee lijnen, die ISDN beschikbaar heeft voor normaal telefoon- en faxverkeer.
Het ISDN-D modem kan rechtstreeks gekoppeld worden aan de ISDN-aansluitdoos, zonder gebruikmaking van een terminal-adaptor.
Een ISDN-aansluiting is financieel interessant wanneer per maand per afrekenpunt niet meer dan 2.000 pintransacties plaatsvinden.

Digi-Access ( ik dacht vanaf ca 500 transacties )

Digi-Access is de dienst waarbij het D-kanaal van een ISDN-2 verbinding wordt gebruikt voor toegang tot het X.25-netwerk van KPN. Geschikt voor het aansluiten van kassystemen, pinautomaten, creditcardlezers, alarmsystemen, pc's en computersystemen. Elektronisch betalen en beveiligen van panden zijn twee van de vele toepassingen van Digi-Access.

Voor wie?

bedrijven die op een veilige manier elektronisch willen betalen met pinautomaten

personen en bedrijven die hun woning of bedrijfspand willen beveiligen met beveiligingsapparatuur en dit willen koppelen met een alarmcentrale

voor bedrijven met telemetrie-toepassingen

DATANET-1 X25

Datanet-1 X25 is de geëigende oplossing voor meer dan 2.000 pintransacties per maand. Met een aansluiting op het Datanet -1 X25 netwerk beschikt u continu over een communicatielijn met Interpay, de organisatie die de elektronische transacties afhandelt.
Interpay stuurt de transacties door naar de betreffende bank, debet- of creditcard maatschappij en stuurt autorisatie terug naar de betaalautomaat.

GSM

De retailbetaalautomaat is leverbaar met een geïntegreerd GSM inbouwmodem voor flexibele, tijdelijke, mobiele of extra verkooppunten, die niet beschikken over een vaste telefoonaansluiting.
De GSM-verbinding kan ook dienst doen als back-up voor de vaste telefoonverbinding.

DIAL-UP

Als er maandelijks niet meer dan 40 keer met de pinpas wordt afgerekend, dan kan van een dial-up verbinding gebruikgemaakt worden. Voor elke elektronische betaling wordt een communicatieverbinding tot stand gebracht via de normale telefoonlijn.
Voor dit type communicatie is een V.90 modem ingebouwd in de betaalautomaat.
Worden de 40 pintransacties per maand overschreden, dan is het voordeliger over te stappen op ISDN.

EFTLAN
Bij meerdere pinautomaten in een pand wordt een zgn eftlan netwerk gebruikt.
EFTLAN NETWERK

Een EFTLAN netwerk wordt gebruikt om meerdere betaalautomaten binnen een pand met elkaar te verbinden. De betaalautomaten worden gegroepeerd in clusters, waarvan slechts één, de clustercontroller, zorgt voor de externe communicatie via ISDN of X.25.

Standaard voor TEI-waarden

Bij de gebruikelijke Point to Multipoint of enkelvoudige aansluiting worden automatisch TEI-waarden uitgedeeld om de apparaten op de S-Bus van elkaar te kunnen onderscheiden. TEI staat voor Terminal Endpoint identification. Om hier lijn in te brengen zijn nu vaste TEI-waarden vastgesteld voor deze diensten om te voorkomen dat randapparaten die dezelfde functie hebben op dezelfde TEI-waarde werken. Hierdoor kan men DigiPin, DigiAlarm en DigiStandaard simpel van elkaar onderscheiden. DigiPin krijgt TEI-waarde 1, DigiAlarm krijgt TEI-waarde 2 en DigiStandaard krijgt TEI-waarde 3. Als een tweede apparaat met soortgelijke functie wordt gebruikt zal de TEI-waarde voor dat apparaat 10 hoger liggen. Aan een 2e apparaat uit de DigiStandaard wordt dan een TEI-waarde van 13 toegekent.

Bij meerdere pinautomaten 1,11,21,31

Tevens is er op de KPN site ook een en ander te vinden.
http://www.kpn.com/br2/ng...annel=1&search=pin&page=1
Dedicated Access/Multi Access (X-25)

Dedicated Access/ Multi Access is een end-to-end beheerde dienst van KPN voor uitwisseling van relatief kleine hoeveelheden data tussen bedrijfsvestigingen. Het is gebaseerd op de betrouwbare X.25 packet switching-technologie.

Met Dedicated Access/ Multi Access bent u verzekerd van een betrouwbare en veilige vorm van datacommunicatie. Bovendien is Dedicated Access/ Multi Access gekoppeld aan openbare X.25-netwerken in meer dan 100 landen.

Voor wie?

Voor alle bedrijven met meerdere vestigingen in Nederland die hoge eisen stellen aan de betrouwbaarheid, beschikbaarheid en veiligheid van het dataverkeer tussen de verschillende locaties.

Toepassingen
betalingsverkeer (PIN-transacties en creditcard-verificatie)

kort berichtenverkeer

beheer op afstand

beveiliging

Retail connect
http://www.kpn.com/br2/ng...annel=1&search=pin&page=1
Hoeveel belang hecht uw organisatie aan een goedlopende winkelautomatisering en IT?

Maakt u gebruik van:
PIN naar Interpay
inbraakbeveiliging via telecommunicatie
databases
telefonie, zoals fax, PC met modem en/of informatiezuilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Het lijkt me dat hier wel internet-achtige oplossingen voor zijn. Immers, je denkt toch niet dat een grote V&D 40 aparte telefoonlijnen heeft liggen om alle kassa's te voorzien van PIN faciliteiten? Hoe of wat weet ik niet, maar het lijkt me dat op een drukke vrijdag in de supermarkt met 8 open kassa's er ten alle tijden gepint kan worden.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik quote:
EFTLAN
Bij meerdere pinautomaten in een pand wordt een zgn eftlan netwerk gebruikt.
EFTLAN NETWERK

Een EFTLAN netwerk wordt gebruikt om meerdere betaalautomaten binnen een pand met elkaar te verbinden. De betaalautomaten worden gegroepeerd in clusters, waarvan slechts één, de clustercontroller, zorgt voor de externe communicatie via ISDN of X.25.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24202

Ik dacht even dat mijn post niet voor iedereen zichtbaar was ;)
Pagina: 1